رسانه‌های صهیونیستی: مذاکرات با حماس به بن‌بست رسیده است حمله موشکی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکرم کرد حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» اسرائیل + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون دبیرکل حزب الله: از رویارویی با اسرائیل دست نخواهیم کشید کنایه همراه امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره حمله ادعایی اسرائیل + فیلم ابراز نگرانی عراق از حمله به برخی مواضع در اصفهان حمله موشکی حزب‌الله لبنان به تجمع نظامیان صهیونیست (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) حمله به پایگاه نظامیان صهیونیست در شمال کرانه باختری پاسخ منفی انگلیس به «نتانیاهو» درباره سپاه خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ + فیلم واکنش حکیم به اقدام خصمانه آمریکا در شورای امنیت علیه فلسطین قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل کشی اسرائیل در غزه + فیلم ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع اسرائیل (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) سی ان ان: هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است + عکس زمان تصمیم‌گیری برای تعطیلی پنجشنبه‌ها مشخص شد تحلیلگر نظامی صهیونیست: قیامت را به چشم دیدیم امیرعبداللهیان: به هرگونه خطای محاسباتی پاسخ می‌دهیم اطلاعیه جدید فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) فرمانده گردان طولکرم در سرایاالقدس به شهادت رسید + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان
سرخط خبرها

ناکامی تروریست‌ها از انجام اقدامات ضدامنیتی در آستانه مراسم اربعین+ جزئیات

  • کد خبر: ۱۲۳۴۱۶
  • ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴
ناکامی تروریست‌ها از انجام اقدامات ضدامنیتی در آستانه مراسم اربعین+ جزئیات
فرمانده مرزبانی فراجا از ضربه به یک گروه تروریستی با هدف اقدامات ضدامنیتی در آستانه مراسم اربعین حسینی در مرز‌های جنوب‌شرقی کشور خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی فراجا در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران اظهار داشت: شب گذشته در مرز‌های جنوب‌شرق، خبری رسید که گروهی تروریستی قصد دارند در آستانه مراسم اربعین امام حسین (ع) تعداد زیادی مهمات و سلاح را وارد کشور کرده و اقدامات ضدامنیتی انجام دهند.

وی با اشاره به دستگیری اعضای این گروه تروریستی و کشف سلاح و مهمات قابل توجه طی این عملیات افزود: در این راستا خودروی ترانزیتی از یکی از همسایه‌های شرقی وارد کشور شده بود، براساس اطلاعات قبلی دقیقی از ناحیه دستگاه‌های اطلاعاتی در مجموعه انتظامی کشور، متوقف شد که در بازرسی از خودرو تعداد ۲ قبضه سلاح تیربار گرینوف، ۵ قبضه کلاش، ۲۱ هزار فشنگ جنگی و ۲۴۹ تیغه خشاب کشف شد. از طرفی فردی که به شکل ماهرانه‌ای در تریلی جاسازی شده بود را نیز شناسایی و دستگیر کردیم.

فرمانده مرزبانی فراجا با اشاره به حضور جهادی و غیرتمندانه مرزبانان دلاور در هشت هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرز آبی و خشکی در شرایط سخت زیست محیطی همراه با ماموریت‌های طاقت فرسا اظهار داشت: با ۱۵ کشور همسایه هستیم و مرز‌های مشترک داریم و در این میان با اشراف و تسلط کامل اطلاعاتی هرگونه تحرک و فعالیتی را در مرز‌های مشترک با همسایگان دنبال و رصد می‌کنیم.

وی با اشاره به تحقق هوشمندسازی پلیس مطرح کرد: فرماندهی مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در تداوم سیاست‌های کلان انتظامی کشور، هوشمندسازی مرز‌ها را به عنوان یک اولویت جدی دنبال می‌کند و معتقد و مصممیم که هوشمندسازی مرز‌ها می‌تواند ضمن توسعه تسلط اطلاعاتی به ارتقاء توان عملیاتی مرزبانی منتج شود.

این مقام ارشد مرزبانی با بیان اینکه فرماندهی مرزبانی انتظامی کشور در تحقق هوشمندسازی پیشگام است، مطرح کرد: در این حوزه گام‌های مطلوبی را برداشته ایم و به کارگیری فناوری‌های روز و تجهیزات نوین در مرز‌ها همچنان تداوم دارد؛ اشراف اطلاعاتی ما در مرز‌های کشور با استفاده از تجهیزات هوشمند امروز به نقطه مطلوب و چشمگیری رسیده است.

سردار گودرزی با بیان اینکه اجرای طرح‌های هوشمندسازی در مرز‌ها موجب تحول در ارائه خدمات به مردم می‌شود، عنوان کرد: در سیل تحولات طرح‌های مرزبانی، هوشمندسازی را با نگرشی بر تسهیل و تسریع خدمات دهی به مردم دنبال می‌کنیم، به گونه‌ای که این روز‌ها که با سیل اشتیاق مشتاقان زیارت آقا ابا عبدالله الحسین (ع) در کنگره عظیم و معنوی راهپیمایی اربعین حسینی (ع) مواجهه ایم، نقش توانمندسازی مرزبانی را با نگرشی بر به کارگیری تجهیزات فناورانه شاهدیم.

توسعه اشراف اطلاعاتی مرزبانی

سردار گودرزی با گریزی بر توسعه روزافزون تسلط اطلاعاتی فرماندهی مرزبانی کشور خاطر نشان کرد: امروز این امکان و قدرت را داریم که از مرکز و ستاد مرزبانی تا دور دست‌ترین برجک را با بهره گیری از تجهیزات نوین پایش و واپایش کنیم و تجهیزات برتر و نوین نقش ما را در کنترل و نظارت‌های مرزی به شکل ویژه‌ای ارتقاء داده است.

فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: بیش از ۹۰ درصد از تجهیزات مرزبانی بومی، تولید داخل و محصول دانش و تخصص جوانان ایرانی و شرکت‌های دانش بنیان داخلی است. به گونه‌ای که با به کارگیری این تجهیزات بومی توانسته ایم نظارت‌های مرزی را در گلوگاه‌های ورودی و خروجی با دقت و سرعت افزایش دهیم.

توسعه تعاملات و دیپلماسی‌های مرزی

سردار گودرزی توسعه تعاملات و دیپلماسی‌ها را با کشور‌های همسایه مرزی ایران از دیگر اولویت‌های مرزبانی برشمرد و مطرح کرد: به منظور پیشبرد اهداف مدنظر به ویژه برای مقابله بی امان با قاچاق مواد مخدر، قاچاق سلاح و مهمات، مبارزه با قاچاق کالا و ... و جلوگیری از تردد‌های غیرمجاز، طی سال‌های اخیر تعاملات مرزی را ارتقاء داده ایم که این رویکرد منتج به کسب دستاورد‌های روزافزون مرزی برای کشور شده است.

عالی‌ترین مقام مرزبانی کشور با بیان اینکه مرز‌های جمهوری اسلامی ایران امن و پایدار است، مطرح کرد: از آنجایی که در آستانه اربعین حسینی (ع) هستیم در سیر توسعه تعاملات مرزی و به منظور تسهیل تردد زوار اربعین حسینی (ع) و تسریع حضور سیل مشتاقان آقا ابا عبدالله الحسین (ع) در راهپیمایی  عظیم و معنوی اربعین، از ابتدای سال تاکنون ملاقات‌های بسیاری با همتایان مرزی کشور دوست و برادر عراق داشته ایم.

وی افزود: دیپلماسی‌های مرزی ما با مرزبان عراقی برای خدمات رسانی مطلوب و در شأن زوار آقا ابا عبدالله الحسین (ع) به جد دنبال می‌شود.

تشریح کشفیات مرزبانی

سردار گودرزی در ادامه به تشریح کشفیات مرزبانان غیور در روند اجرای ماموریت‌های خطیر به منظور مقابله با باند‌های قاچاق سلاح و مهمات، مبارزه با قاچاق مواد مخدر و ... پرداخت و افزود: در ۵ ماهه سال جاری یعنی از ابتدای سال تا اول شهریورماه سال جاری بیش از ۲۷ تن و ۱۵ کیلوگرم ازانواع مواد مخدر توسط مرزبانان ایران کشف شده است از طرفی ۲۶۰ سوداگر مرگ در چندین باند قاچاق دستگیر شده اند و ۸ نفر از اشرار مسلح در درگیری با مرزبانان به ویژه در سیستان و بلوچستان به هلاکت رسیده اند.

سردار گودرزی با اشاره به کشف بیش از ۱۳ میلیون لیتر انواع سوخت قاچاق در درگیری‌های دریایی و خشکی مرزبانان با قاچاقچیان مطرح کرد: این میزان کشفیات سوخت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۶۰ درصدی دارد.

وی از کشف هزار و ۳۰۰ قبضه سلاح جنگی و مهمات توسط مرزبانان از قاچاقچیان سلاح و مهمات طی بازه زمانی ۵ ماهه (از ابتدای سال تا اول شهریورماه) خبر داد.

آمادگی مرزبانی برای ماموریت اربعین

وی در بخش دیگری از سخنان خود از آمادگی کامل مرزبانی برای اجرای ماموریت خطیر، حساس، عظیم و معنوی اربعین خبر داد و با اشاره به تحولات شب گذشته در کشور عراق یادآور شد: ناآرامی‌هایی را در کشور عراق شاهدیم و در حال حاضر مرز‌های خروجی به سمت عراق بسته است و ان شاء الله با اعلام دولت عراق و باز شدن این مرز‌ها و اطلاع رسانی از سوی رسانه ملی فرآیند تردد زوار اربعین حسینی به سمت عراق از سر گرفته می‌شود.

سردار گودرزی با بیان اینکه زوار اربعین حسینی (ع) فعلا به مرزهابرای عزیمت  به عراق و زیارت عتبات عالیات مراجعه نکنند، مطرح کرد: به محض اینکه آرامش به فضای داخلی عراق بازگردد و دولتمردان عراقی آمادگی پذیرش زوار و بازشدن مرز‌ها را اعلام کنند، فرآیند تردد زوار از سوی مرز‌های ما به آن سو از سر گرفته می‌شود.

عالی‌ترین مقام مرزبانی کشور با تشریح اقدامات مرزبانان جمهوری اسلامی ایران برای تسهیل تردد زوار اربعین خاطر نشان کرد: مرزبانان غیور و دلاورمرد با شوق وصف ناپذیری آخرین بدرقه کنندگان زائران به سمت کشور عراق و اولین استقبال کنندگان زوار به داخل کشور پس از زیارت عتبات عالیات هستند و در این فرآیند لحظات شیرین و به یادماندنی را رقم می‌زنند.

وی در پاسخ سوال خبرنگاری مبنی بر ناآرامی‌های کشور عراق و وضعیت تردد زوار به عراق عنوان کرد: ان شاء الله که وضعیت داخلی کشور عراق در کوتاه‌ترین بازه زمانی حل و مرز‌ها باز شود در هر صورت هر گونه تصمیم گیری در این خصوص از طریق رسانه ملی اطلاع رسانی می‌شود.

عالی‌ترین مقام مرزبانی کشور در ادامه درباره کشفیات کالای قاچاق توسط مرزبانان عنوان کرد: در ۵ ماهه امسال بیش از ۱۸ هزار میلیارد ریال انواع کالای قاچاق را کشف کرده ایم از طرف دیگر ۳۰۶ دستگاه غیرمجاز استخراج ارز دیجیتالی و ماینر توسط مرزبانان کشف و ضبط شده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش دو برابر و نیم دارد.

وی از کشف ۱۵۰ دستگاه خودروی لوکس، بیل مکانیکی، موتورسیکلت و تجهیزات خودرویی و موتوری قاچاق توسط مرزبانان خبر داد و گفت: ۶ هزار و ۷۱ فقره پرونده در بحث مقابله با قاچاق داشته ایم و بنده بر خود وظیفه می‌دانم که از تلاش جهادی و غیرتمندانه مرزبانان غیور قدردانی کنم.

سردار گودرزی در بخش دیگری از سخنان خود از اتفاقی نو و امیدآفرین خبر داد و گفت: یک سرباز مرزبانی که در مرکز آموزش شهید رجایی کرمانشاه دوره دیده بود بنا شد به کردستان برای طی دوران خدمت منتقل شود این درحالی است که خانواده این جوان سرباز مرزبانی دارای مشکلاتی از جمله وجود خواهر و برادران معلول حرکتی است.

وی اضافه کرد: خانواده این جوان غیرتمند سرباز در فضای مجازی درباره تحقق طی دوره خدمت این جوان به شهر سکونت خانواده، طلب استمداد کرده بودند؛ بنده با مشاهده این تقاضا بلافاصله دستور خدمت این جوان را در محل حضور خانواده اش دادم و این موجب خرسندی خانواده وی شد.

گفتنی است، جوان سرباز به نام "عادل آب خیز " از ساکنان آذربایجان شرقی در این نشست خبری حضور داشت و در صحبت‌هایی احساسی و قدرشناسانه از پیگیری پدرانه و مسئولانه سردار "گودرزی " قدردانی کرد و اظهار داشت: سردار گودرزی و همکارانشان بلافاصله با استماع مشکلاتم و تقاضای خانواده ام، با نگرشی پدرانه و برادرانه برای حل مشکلم، آستین بالا زده و باعث خوشحالی و خرسندی من و خانواده ام شدند این سرباز در گفتگو با خبرنگاران از این رویکرد سردار "گودرزی" قدردانی کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->