معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی اعلام شرایط جدید متقاضیان خودروی پارس سامانه جامع یکپارچه با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ با قیمت جدید + جدول اعلام بخشنامه فروش سدان فونیکس آریزو ۶ جی تی (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + جدول
سرخط خبرها

۱۰۰ لیتر بنزین از کارت‌های سوخت حذف شد + جزئیات و فیلم

  • کد خبر: ۱۲۳۵۴۱
  • ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶
۱۰۰ لیتر بنزین از کارت‌های سوخت حذف شد + جزئیات و فیلم
سهمیه بنزین ۱۰۰ لیتر کم شده است. اما نه سهمیه بنزین دولتی و ۱۵۰۰ تومانی. این کاهش سهمیه مربوط به بنزین آزاد سه هزار تومانی است. اما ماجرای کاهش سهمیه بنزین چیست؟

به گزارش شهرآرانیوز، این خبر را مدیر عامل شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی اعلام کرد و گفت سقف سهمیه دوم بنزین خودروها از ۲۵۰ به ۱۵۰ لیتر رسیده است. اما ماجرا چیست؟

آنگونه که جلیل سالاری خبر داده از زمان دو نرخی شدن بنزین، تمامی خودروها دو سهمیه مجزا داشتند. یکی ۶۰ لیتر سهمیه بنزین دولتی ۱۵۰۰ تومانی در ماه و دیگری ۲۵۰ لیتر سهمیه بنزین آزاد یا همان ۳ هزار تومانی.

اما کمتر کسی از وجود سقف سهمیه دوم خبر داشت چراکه مردم با تمام شدن سهمیه بنزین دولتی خود، با کارت جایگاه‌داران بنزین می‌زدند و از کارت یا همان سهمیه دوم خود استفاده نمی‌کردند.

اما حالا دولت تصمیم گرفته این سهمیه را کاهش دهد و از ۲۵۰ به ۱۵۰ لیتر برساند. اما این تغییر تنها مربوط به سهمیه بنزین آزاد است و هیچ تغییری در قیمت بنزین و سهمیه ماهانه خودروها رخ نمی‌دهد.

علت تغییر سهمیه بنزین چیست؟

به نظر می‌رسد این تغییر و کاهش سهمیه بنزین به مساله قاچاق بنزین در استان‌های مرزی مربوط می‌شود. اینکه دارندگان کارت بنزین با استفاده از کارت بنزین خود ماهانه ۳۰۰ لیتر بنزین آزاد را قاچاق می‌کردند و گاهی هم از کارت جایگاه‌داران استفاده می‌کردند.

جلیل سالاری هم این مساله را تایید کرده و گفته پس از بررسی مشاهده کردیم تراکنش‌ها عمدتا در سهمیه دوم بر اساس کارت‌های جایگاه‌دار اتفاق می‌افتد در نتیجه سقف این سهمیه را کاهش دادیم و اگر فردی بیش از ۱۵۰ لیتر سهمیه بخواهد می‌تواند از کارت جایگاه‌داران استفاده کنند.

سمیه بنزین در کدام استان‌ها کم شد؟

گویا این کاهش سهمیه‌بندی ابتدا در برخی از استان‌های مرزی از جمله سیستان و بلوچستان رخ داده بود اما حالا قرار شده به کل کشور تسری پیدا کند و در تمام استان‌ها اجرا شود.

چرا سهمیه آزاد بنزین خودروهای شخصی کاهش یافت؟ + فیلم

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->