واکنش امیرعبداللهیان به ساقط شدن ریزپرنده‌ها در آسمان اصفهان وزیر خارجه اردن در تماس با امیرعبداللهیان: آسمان اردن مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نخواهد گرفت لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم | اوضاع جبهه شمالی خطرناک است فرانسه کمک به اسرائیل برای مقابله با پاسخ ایران را تایید کرد لاپید: بن گویر آبروی اسرائیل را برده است ظریف حمله موشکی اسرائیل به خاک ایران را «آتش‌بازی » خواند ماجرای حادثه امنیتی در بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس چه بود؟ وزارت خارجه وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را به شدت محکوم کرد در سفارت ایران در فرانسه چه می‌گذرد؟! (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزرای خارجه گروه ۷ خواستار همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی شدند دوباره غیرت ملت، دوباره شور قیام | راهپیمایی نمازگزاران مشهدی در حمایت از عملیات «وعده صادق» برگزار شد + فیلم سازمان ملل: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه زخمی می‌شود یا می‌میرد آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد راهپیمایی مردم ایران در حمایت از عملیات «وعده صادق» آیت‌الله علم‌الهدی: تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت، هدف اصلی «طرح نور» است | سه خطای محاسباتی در سنجش توفیق عملیات «وعده صادق» رئیسی: عملیات «وعده صادق» نشان دهنده اقتدار نظام جمهوری اسلامی است حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به رفح فرمانده نیروی زمینی ارتش به حادثه اصفهان واکنش نشان داد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) عضو دفتر رهبر انقلاب: برخی مسئولان بدلیل کار‌های بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند تجاوز جدید رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات پدافند هوایی در جنوب سوریه طعنه وزیر امنیت داخلی اسرائیل به گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان
سرخط خبرها

روسیه مدعی کشته شدن ۱۲۰۰ نظامی اوکراینی در یک روز شد

  • کد خبر: ۱۲۳۵۴۲
  • ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۳
روسیه مدعی کشته شدن ۱۲۰۰ نظامی اوکراینی در یک روز شد
وزارت دفاع روسیه خبر داد: طی یک روز نیرو‌های ارتش اوکراین تلفات سنگینی دادند و همچنین خسارات گسترده‌ای به تجهیزات آن‌ها وارد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، این وزارتخانه اعلام کرد: در نتیجه شکست حمله نیروهای اوکراینی که به دستور شخص زلنسکی در «نیکولایف-کریووی روگ» و سایر جهات انجام شد، دشمن متحمل خسارات گسترده شد.

طبق این گزارش، اقدامات موثر گروه نیروهای روس، ۸۴ تانک، ۴۶ خودروی رزمی پیاده‌نظام و ۳۷ خودروزی زرهی دیگر، هشت پیکاپ با مسلسل سنگین و بیش از ۱۲۰۰ نظامی اوکراینی را در یک روز نابود کرد. 

این وزارتخانه تصریح کرد نیروهای روس هنگام دفع تهاجم دشمن، واحدهای تیپ ۱۲۸ حمله کوهستانی نیروهای اوکراینی را که برای شرکت در عملیات از غرب اوکراین منتقل شده بودند، شکست دادند. پنج نظامی این تیپ هم با زمین گذاشتن سلاح‌های خود، تسلیم شدند. 

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفندماه) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این کشور نیرو اعزام کرد و از آغاز عملیات نظامی خبر داد. روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی‌زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده و گفته که قصد تصرف اراضی اوکراین را ندارد و غیرنظامیان را هدف قرار نمی‌دهد.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه‌جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند. به رغم حمایت‌های غربی‌ها، در صحنه میدانی روسیه توانسته لوهانسک در منطقه شرقی دونباس اوکراین را به کنترل خود درآورده و در تلاش برای تسلط بر همه مناطق دونتسک است.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->