ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی رئال مادرید و منچسترسیتی در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین نتیجه و ویدیو خلاصه بازی سپاهان و ذوب آهن در لیگ برتر (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | طلایی‌پوشان پیروز دربی اصفهان پخش زنده بازی الهلال و العین در لیگ قهرمانان آسیا (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سید حسین حسینی ۳۰۰ میلیون تومان جریمه شد جمعه سرنوشت‌ساز استقلال در آزادی | آبی‌ها با خبر از نتیجه بازی پرسپولیس بازگشت روماریو در ۵۸ سالگی به مستطیل سبز + عکس پخش زنده بازی سپاهان و ذوب آهن در لیگ برتر (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین وزارت ورزش و جوانان مالکیت سرخابی‌ها را نپذیرفت| آغاز شمارش معکوس برای واگذاری تکذیب واگذاری قطعی استقلال به یک هلدینگ سرمربی محبوب سردار آزمون در راه ترکیه یخچالی در تیم منتخب هفته لیگ دو آلمان + عکس امیدواری به بازگشت یامگا ال‌کلاسیکو، آخرین فرصت ژاوی؟
سرخط خبرها

گزارشی از تمرینات تیم‌ملی والیبال‌نشسته مشهد

  • کد خبر: ۱۲۳۷۴۴
  • ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶
گزارشی از تمرینات تیم‌ملی والیبال‌نشسته مشهد
شاگردان هادی رضایی این روزها در مشهد حضور دارند و خودشان را برای مسابقات قهرمانی جهان آماده می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ همه تمرکزشان را گذاشته‌اند تا از اردوی مشهدی پلی به رقابت در «سارایوو» بزنند؛ مردانی که نشسته روی زمین دست‌های اراده‌شان به آسمان می‌رسد. تیم‌ملی والیبال‌نشسته کشورمان این روز‌ها در سالن مجموعه ورزشی ۱۵ خرداد مشهد اردو زده است و برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان آماده می‌شود. پیکار‌هایی که در خانه دشمن دیرینه، در شهر «سارایوو» بوسنی وهرزه‌گوین برگزار خواهد شد. ۱۳ تا ۲۰ آبان زمانی است که نگاه دنیا به مهم‌ترین تورنمنت والیبال‌نشسته بعد از پاراالمپیک است؛ جایی که ایران و بوسنی همراه با چهارده تیم دیگر برای فتح جام به‌مصاف یکدیگر می‌روند.

سکوت و تمرکز، اصل اول تمرین ملی‌پوشان

هادی رضایی اول از همه در محل تمرین حاضر است و بعد از همه هم سالن را ترک می‌کند. هنوز چند دقیقه از آمدنش نگذشته است که سایر ملی‌پوشان با لباس‌های یکدست همراه با دیگر اعضای کادرفنی وارد مجموعه ورزشی ۱۵ خرداد می‌شوند. تمرین با انجام کار با کش و حرکات نرمشی آغاز می‌شود و بعد از آن ملی‌پوشان زیر نظر دستیاران رضایی کار با توپ را آغاز می‌کنند. تمرین پرفشاری که در آن فقط تلاش، پشتکار و تمرکز دیده می‌شود.

صحبت از ۳ دلیل برای تورنمنت سخت

هادی رضایی و دستیارانش می‌گویند به سه دلیل تورنمنت پیش‌رو سخت است. آن‌ها نخستین مسئله سختی رقابت‌های جهانی پیش‌رو را حضور در کشور رقیب دیرینه بوسنی می‌دانند. مربیان تیم‌ملی که هنگام تمرینات کششی و گرم‌کردن ورزشکاران کنار زمین جمع شده‌اند، معتقدند بوسنی با هواداران تیفوسی‌اش می‌تواند سالن را به غوغاکده‌ای بدل کند که کار را بر ملی‌پوشانمان سخت کند. البته دلیل دوم این است که تیم‌های فینالیست این دوره از رقابت‌ها مستقیم و دو سال زودتر سهمیه حضور در پاراالمپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب می‌کنند. دلیل سوم هم این است که به‌هرحال رقابت‌های قهرمانی جهان هر چهار سال یک‌بار برگزار می‌شود و بعد از پاراالمپیک مهم‌ترین بازی‌های این رشته است.

اگر مردم نبودند، به‌خاطر مسئولان کار نمی‌کردم

سرمربی کهنه‌کار تیم‌ملی والیبال‌نشسته در حاشیه این تمرین گفت: «بچه‌ها اردوی خوبی را می‌گذرانند. دو ماه تا رقابت‌های جهانی زمان داریم که در این مدت سه اردوی دیگر خواهیم داشت. در این مدت یک تورنمنت هم در ایران خواهیم داشت که تیم‌های قزاقستان، آلمان و سه تیم از ایران در آن حضور دارند و به‌نوعی می‌خواهیم شرایط مسابقه را برای خودمان شبیه‌سازی کنیم.»

وی با اشاره به تغییرات تیمش در قیاس با پاراالمپیک اظهار کرد: «نسبت به اردو‌های قبلی تغییرات نداشتیم، اما نسبت به پاراالمپیک قبلی که حاضر بودیم، سه نفر جدید داریم و عملا با ۳۰ درصد تغییر در رقابت‌های جهانی حاضر خواهیم شد. ولی قاعدتا این بازی‌ها که تمام شود، والیبال به شخم‌زنی احتیاج دارد تا تغییر نسل بدهیم. چون رقابت‌‎های آسیایی برای ما دست‌گرمی است، اما برای المپیک باید تیمی جوان‌تر و باانگیزه‌تر ساخته شود.»

رضایی در پاسخ به اینکه بعد از این همه افتخار چه چیز سبب می‌شود هنوز انگیزه کار داشته باشید، اذعان کرد: «اول خدا، دوم دعای پدر و مادرم، سوم توکلی که داریم، چهارم توسلی که به ائمه می‌کنیم، پنجم ما ایرانی هستیم. باور کنید اگر مردم نباشند، به‌خاطر مسئولان کار نمی‌کنم. وقتی می‌رویم آنجا و سرود نواخته می‌شود، همه خستگی‌مان در می‌رود. شاید این انگیزه من یک‌جور‌هایی لجبازی با مسئولان هم باشد؛ هرچه آن‌ها کمتر به ما توجه کنند، ما بیشتر انگیزه می‌گیریم که خوب کار کنیم و نتیجه بگیریم. همان که مسئولان بعد از آمدنمان می‌آیند و با ما عکس می‌گیرند، برای ما کافی است.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->