تشدید اختلافات میان اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی خسارت وارد کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی از حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق بسته تسلیحاتی ۶ میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین سرنگونی پهپاد گران قیمت و پیشرفته آمریکا در سواحل یمن (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) شعله‌ور شدن اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های فرانسه و انگلیس حمله مقاومت اسلامی عراق به حیفای سرزمین‌های اشغالی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) شلیک ۳۰ موشک از جنوب لبنان به شمال جولان اشغالی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی کامل مقاومت برای مقابله با تجاوز اشغالگران به رفح اعتراض دانشجویان حامی فلسطین در شهرهای انگلیس وزیر دفاع: حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است سکوت بلینکن درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو و ادعای دموکراسی در آمریکا شولتس: احتمال حل اختلافات باکو-ایروان بیشتر از همیشه است کنعانی:‌ آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستی سازمان ملل: پاک‌سازی نوار غزه از آوار و بمب‌های منفجرنشده احتمالاً ۱۴ سال طول بکشد اعلام آمادگی روسیه برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران انسیه خزعلی: دشمن درحال ترویج معضل بی هویتی در بین جامعه است
سرخط خبرها

نامه ضدایرانی ۵ هزار صهیونیست به بایدن

  • کد خبر: ۱۲۳۹۲۵
  • ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۷
  • ۱
نامه ضدایرانی ۵ هزار صهیونیست به بایدن
بیش از پنج‌ هزار مقام امنیتی و نظامی کنونی و سابق رژیم صهیونیستی در نامه سرگشاده‌ای به جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا خواستار خودداری وی از امضای توافق هسته‌ای با ایران شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، مقامات امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی در نامه به بایدن مدعی شدند که احیای توافق هسته ای علیه امنیت این رژیم و آمریکا است.

در ادامه ادعاهای مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی آمده است: احیای توافق هسته‌ای زمینه قانونی را برای دستیابی ایران به تسلیحات اتمی تا سال ۲۰۳۱ فراهم می کند و هیچ ابزاری برای جلوگیری از آن در اختیار امضاکنندگان قرار نمی‌دهد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران هفته گذشته تاکید کرد که سلاح هسته‌ای در دکترین دفاعی ایران جایگاهی ندارد.  

امضاکنندگان نامه، احیای توافق هسته ای را باعث آزاد شدن دارایی‌های ایران در خارج از کشور دانستند و مدعی شدند که آزاد شدن دارایی‌های ایران موجب افزایش قدرت بازیگری ایران در منطقه و بی ثباتی آن خواهد شد.

مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی، امضای توافق هسته‌ای با ایران را عامل افزایش رقابت‌های تسلیحاتی و تلاش کشورهای رقیب ایران مثل عربستان و مصر برای دستیابی به سلاح اتمی ارزیابی کردند.

هم‌زمان با رسیدن مذاکرات رفع تحریم‌ها به مراحل سرنوشت‌ساز، تحرکات عناصر رژیم صهیونیستی نیز برای اخلال در روند گفت‌وگوها افزایش یافته است.

«تزیپی هوتوولی» سفیر رژیم صهیونیستی در لندن امروز (جمعه) در یادداشتی ادعایی که در روزنامه دیلی تلگراف منتشر شد، توافق با ایران را خطرناک توصیف کرد و از دولت لندن خواست تا آن را رد کند.

وی بدون اشاره به زرادخانه‌های مملو از کلاهک‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی ادعا کرد: اعتماد به رژیمی که هنوز در مورد جاه طلبی های هسته ای خود دروغ می گوید، نسنجیده خواهد بود.

این عنصر صهیونیستی ادعا کرد که توافق با ایران برای واشنگتن و لندن به اندازه تل‌آویو خطرناک است و «اکنون بیش از هر زمان دیگری مهم است که توافق روی میز امضا نشود».

پیشتر نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی در پیامی به کاخ سفید ادعا کرد که پیش نویس توافق وین از معیارهای برجام فراتر رفته و با خطوط قرمز مورد نظر بایدن همخوانی ندارد و از آن تعدی کرده است.

این مقام صهیونیستی همچنین مدعی شده بود: اسرائیل محدود به هیچ توافق هسته ای نیست و هر کاری که لازم باشد برای جلوگیری از یک ایران مجهز به سلاح هسته ای انجام خواهد داد و همچنین با نیروهای وابسته به ایران در منطقه مقابله خواهد کرد.

کاردار سفارت ایران در انگلیس در واکنش به یادداشت ضدایرانی نماینده رژیم صهیونیستی درباره توافق احتمالی رفع تحریم‌ها تصریح کرد که این رژیم نامشروع تاب تحمل صلح و امنیت در جهان را ندارد.

سید مهدی حسینی متین روز جمعه با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: «خواسته های مخرب نماینده رژیم صهیونیستی از انگلیس بار دیگر نشان می دهد که این رژیم نامشروع نمی تواند صلح و امنیت را چه در منطقه و چه در هیچ نقطه دیگری از جهان تحمل کند. حتی حق تصمیم گیری مستقل بریتانیا در مورد توافق هسته ای.»

وی افزود: «این رژیم تروریستی که بر اساس اشغالگری و نقض قانون تأسیس شده است، سابقه چندین دهه اتهامات جعلی علیه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران دارد.»

کاردار کشورمان با اشاره به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره برجام، این توافق را یک سند قانونی توصیف کرد و یادآور شد که ایران و پنج کشور جهان (از جمله انگلستان) اعضای آن به شمار می‌روند.

مذاکرات رفع تحریم‌ها در هفته‌های اخیر به مراحل سرنوشت‌سازی رسیده و حصول توافق نهایی معطل تصمیم‌های سیاسی غرب بویژه ایالات متحده آمریکا به عنوان طرف نقض کننده توافق سال ۱۳۹۴ است.

جمهوری اسلامی ایران ساعاتی پیش نظرات خود را در مورد پاسخ آمریکا درباره متن پیش‌نویس توافق احتمالی رفع تحریم‌ها به هماهنگ کننده گفت‌ وگوها تحویل داد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در این باره اظهار داشت: پس از دریافت پاسخ آمریکا، تیم کارشناسی کشورمان آن را به دقت مورد بررسی قرار داده و پاسخ‌های ایران، پس از ارزیابی در سطوح مختلف، تدوین و امشب (پنجشنبه) به هماهنگ‌کننده تحویل داده شد. وی افزود: متن ارسالی دارای رویکردی سازنده با هدف نهایی کردن مذاکرات است.

جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید داشته که اگر آمریکا به عنوان مقصر وضع موجود، اراده به خرج دهد و مطالبات منطقی ایران و الزامات شکل‌گیری یک توافق پایدار و قابل اتکاء را بپذیرد، توافق نهایی حاصل خواهد شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
0
0
خب ظاهراً شکر خدا داره مقدمات حذف اسراییل به دست خودشون آماده میشه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->