اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

برپایی ۶۸ موکب و توزیع ۵ میلیون غذا در ایران و عراق به مناسبت اربعین حسینی

  • کد خبر: ۱۲۴۱۲۹
  • ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴
برپایی ۶۸ موکب و توزیع ۵ میلیون غذا در ایران و عراق به مناسبت اربعین حسینی
مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی از برپایی بیش از ۶۸ موکب خدمت‌رسانی با حمایت آستان قدس رضوی در مناطق مرزی کشور و کشورر عراق خبر داد و گفت: به همت بنیاد کرامت رضوی در بیش از ۱۱ نقطه مرزی کشورمان برای پذیرایی از زائران ایرانی و غیر ایرانی اربعین سیدالشهدا (ع) موکب برپا می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدحسین استادآقا اظهار کرد: موکب‌های ۱۱ نقطه مرزی داخل کشور شامل ۱۸ موکب با حضور خدمه و خادمیاران رضوی در مرز‌های میرجاوه و ریمدان سیستان و بلوچستان، دوغارون خراسان رضوی، آستارا در استان گیلان، بیله‌سوار استان اردبیل، تمرین در آذربایجان غربی، خسروی در کرمانشاه، مرز‌های شلمچه و چذابه در خوزستان، مهران در ایلام و باشماک در کردستان با هدف تسهیل خدمت‌رسانی به زائران ایرانی و غیر ایرانی همچون زائران افغانستانی و پاکستانی برپا خواهد شد و در این مواکب خدمات اسکان، اطعام و آب معدنی ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: پشتیبانی بنیاد کرامت رضوی از موکب‌های داخلی بسیار گسترده است. به عنوان نمونه ۱۰۰ تن برنج و ۲ میلیون آب معدنی برای مواکب مستقر در مرز‌های کشورمان در نظر گرفته شده است. طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته در مواکب مستقر در مرز‌های شرقی و غربی کشورمان حدودا ۲ میلیون وعده غذا طبخ و بین زائران توزیع خواهد شد.

استادآقا اضافه کرد: علاوه بر مواکب مستقر در مرز‌های کشور با تاکید تولیت آستان قدس رضوی برای حمایت و پشتیبانی بنیاد کرامت از موکب‌های مردمی برای بیش از ۵۰ موکبی که از مشهد مقدس در کربلا، سامرا، کاظمین، نجف و مسیر نجف به کربلا مستقر می‌شود نیز خدمات گسترده‌ای پیش‌بینی شد؛ از جمله تامین ۱۰۰ تن برنج، هفت تن گوشت گرم، یک میلیون و ۵۰۰ هزار بطری آب معدنی. این مواکب روزانه در سه وعده اقدام به طبخ و توزیع غذا و تامین آب آشامیدنی مورد نیاز زائران خواهند کرد. در مواکب مستقر در کشور عراق نیز سه میلیون و ۵۰۰ هزار وعده غذا میان زائران و دلدادگان به اهل بیت (ع) توزیع خواهد شد.

وی عنوان کرد: امسال نیز همانند سال‌های گذشته، موکب مرکزی آستان قدس رضوی در مرز مهران استان ایلام مستقر خواهد بود. در این موکب در مجموع بیش از ۶۰۰ هزار وعده غذا طبخ و یک میلیون بطری آب توزیع خواهد شد.

استقرار ۴ اتوبوس بیمارستانی

استادآقا عنوان کرد: همچنین آستان قدس رضوی برای ارائه خدمات درمانی اضطراری هم پیش‌بینی لازم را داشته و در موکب مهران چهار اتوبوس بیمارستانی برای ارائه خدمات سلامت و درمان مستقر خواهد بود.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰۰ نفر از خدام و خادمیاران رضوی برای تسهیل در خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در ۶۸ موکب آستان قدس رضوی در داخل و خارج از کشور مستقر می‌شوند، تصریح کرد: در سال جاری تعداد مواکب آستان قدس رضوی و سایر مواکب تحت حمایت این آستان مقدس در رویداد اربعین حسینی نسبت به سال ۹۸ رشد ۲ برابری داشته که نشانگر عزم جدی و موکد تولیت آستان قدس رضوی به حمایت از راهپیمایی عظیم اربعین حسینی است.

تداوم خدمت‌رسانی موکب کربلا تا ۲۵ صفر

استادآقا با تاکید بر اینکه پس از اتمام ایام اربعین حسینی مواکب عراقی جمع‌آوری می‌شود، اظهار کرد: با این حال طبق تدابیر اندیشیده شده موکب امام رضا (ع) مستقر در کربلای معلی تا پنج روز بعد از اربعین حسینی مصادف با ۲۵ صفر برای خدمت‌رسانی به زائران ایرانی فعال است تا زائران حین بازگشت به کشور برای تامین غذا و آب با مشکلی مواجه نشوند.

بر اساس گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی، وی از تشرف جمعی از خدام حرم مطهر امام رضا (ع) به کشور عراق با هدف تجلیل از ۵۰۰ موکب خدمت‌رسان عراقی به زائران اربعین با اهدای بسته هدایای متبرک رضوی خبر داد و گفت: در همین راستا محصولات مختلفی همچون پرچم عزای امام حسین (ع) منقش به احادیثی از امام رضا (ع)، تابلو فرش و اقلام متبرک آماده شده که با شعار «حب‌الحسین یجمعنا» میان مواکب توزیع می‌شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->