فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات نگاهی به مضمون بهار در شعر معاصر «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟ «نردبان آسمان» به کتاب‌فروشی‌ها آمد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
سرخط خبرها
در بازدید جمعی از اعضای شورای شهر مطرح شد؛

رشد کیفیت در برگزاری جشنواره خانه بهار ۹۹

  • کد خبر: ۱۲۴۴۱
  • ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱
رشد کیفیت در برگزاری جشنواره خانه بهار ۹۹
چند تن از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد، از نمایشگاه ماکت یادمان‌های ثابت شهری جشنواره خانه بهار ۹۹ بازدید کرده و در مجموع کیفیت این دوره جشنواره هنر‌های شهری مشهد را بهتر از گذشته ارزیابی کردند.
به گزارش شهرآرانیوز، نمایشگاهی از ماکت آثار داوری شده در سومین جشنواره هنر‌های شهری مشهد، خانه بهار ۹۹ برای طی مراحل انتخاب در چارسوق هنر کوهسنگی برپا شده است و به همت اداره هنری معاونت فرهنگی و هنری سازمان در این مرحله از جشنواره خانه بهار نظرات مردمی و هیأت انتخاب، آثار نهایی نوروز سال ۹۹ را مشخص خواهد کرد.

محمدرضا حیدری، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در بازدید از این نمایشگاه گفت: همکاران ما در حوزه معاونت فرهنگی و هنری تلاش ارزشمند و چشم‌گیری داشتند و این جشنواره در مقایسه با سال‌های گذشته به لحاظ کمی و کیفی رشد مطلوبی داشته است. یکی از مهم‌ترین اتفاقات برگزاری این برنامه این است که جشنواره ساخت المان‌های شهری از حالت انحصاری و بی‌نظمی خارج شده و فراخوان آن در سطوح ملی منتشر شد.

 وی در ادامه با اشاره به حضور هنرمندان مطرح کشور در این جشنواره تصریح کرد: هنرمندان از ۳۳ شهر کشور ایده‌های خود را برای شرکت در این جشنواره ارسال کردند و زمینه مشارکت در اجرای المان‌های شهر مشهد مهیا شد. نکته دومی که در جریان تولید آثار اتفاق افتاد، به تصویر کشیدن مفاهیم مهمی مانند محیط‌زیست و نشاط اجتماعی در میان آثار فاخری است که امسال به چشم می‌خورد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: موضوع مهم دیگری که در روند اجرای جشنواره خانه بهار ۹۹ به درستی رعایت شده بود، بحث زمان‌بندی اجرای مراحل این جشنواره بود. همچنین افزایش سطح مشارکت در انتخاب آثار منتخب از دیگر نکات مثبت این جشنواره است. اعضای شورای اجتماعی محلات از نمایشگاه ماکت المان‌های ثابت جشنواره خانه بهار بازدید داشتند و در روند انتخاب آثار نقش موثری را ایفا کردند. خوب است که انتخاب المان‌های شهری با مشارکت بیشتر نخبگان، مجموعه‌های توانمند و گروه‌های تاثیرگذار در اجتماع انجام شود؛ چرا که این افراد نگاه واقع‌بینانه‌تری به این موضوع داشته و نظرشان به افکار عمومی نزدیک‌تر است.

حیدری خاطرنشان کرد: عدالت توزیعی در نصب این المان‌ها در شهر به ویژه در مناطق کم‌برخوردار و پیرامونی رعایت می‌شود و مبنای نصب این المان‌ها در شهر بر همین اساس است.
 

المان‌های تعاملی؛ ایده جذاب شهر

در ادامه سید محسن حسینی پویا، رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: امسال المان‌های شهری زودتر از سال‌های گذشته آماده شده و این موضوع نشان‌گر وجود برنامه‌ریزی دقیق در برگزاری این جشنواره هنری- فرهنگی است. داوری انجام شده در انتخاب اثر واقع‌بینانه‌تر و دقیق‌تر از گذشته انجام شده که این امر به ارتقاء سطح کمی و کیفی جشنواره کمک شایانی می‌کند.

وی در ادامه افزود: نکته مثبت آثار برگزیده این است که المان‌های موقت جای خود را به المان‌های ثابت دادند که قطعا به حفظ سرمایه‌های شهرداری و زیبایی دائمی منظر شهری افزوده شده است. باز هم جا دارد که در بحث ساخت المان‌هایی که دارای مفاهیم فرهنگ شهروندی و فرهنگ شهرنشینی است، توجه ویژه‌ای داشته باشیم و در سال‌های آینده شاهد تنوع بیشتر المان‌ها به ویژه در این حوزه باشیم.

حسینی پویا تصریح‌کرد: نکته‌ای که در بیشتر المان‌های طراحی شده در جشنواره امسال به چشم می‌خورد، این است که المان‌هایی که فضایی گفتگو و تعامل را به وجود می‌آورد به وسیله هنر خلق شده و چیزی که ما در مجموعه شهری به آن نیاز مبرم داریم، این است که فضا‌های تعاملی در شهر ایجاد شود و چه خوب است که این هنر با این هدف مهم درآمیزد. امیدوارم که همه این‌ها به ارتقاء محیط شهری و سطح ارتقای هنر در شهر منجر شود و این الگو در شهر‌های دیگر نیز اجرا شود.

غنای شهر با هنر‌های شهری

احمد نوروزی، رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها در بازدید از این نمایشگاه گفت: توفیق شد از نمایشگاه المان‌های نوروزی و المان‌های ثابت شهری بازدید داشته باشم. آثار برگزیده، قوی‌تر از سال‌های گذشته و مفاهیم بیشتر و جذاب‌تری را به تصویر کشیده‌اند. جانمایی این المان‌های ثابت در شهر باعث زیبایی منظر شهری می‌شود و اگر ما در هر کوی و برزن المان‌هایی که نماد هویت آن محله یا منطقه از شهر هستند را داشته باشیم، قطعا شهر از لحاظ مبلمان شهری و هویت شهری از غنای لازم بهره‌مند می‌شود.

وی افزود: المان‌ها پیام‌رسان موضوعات مختلف با زبان هنر هستند که برای عموم شهروندان جذاب هستند. امیدوارم در سال ۹۹ با شهری زیبا که در شأن چهره معنوی مشهد است، میزبان زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) باشیم.
 
منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->