نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس
سرخط خبرها

درباره مدافع مشهدی پرسپولیس که یک‌تنه پرچم خراسانی‌ها را در لیگ‌برتر بالا نگه داشته است

  • کد خبر: ۱۲۴۵۴۷
  • ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱
رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال درحالی دیشب با بازی تیم‌های استقلال و پیکان هفته پنجمش را به پایان رساند که امسال هیچ نشانی از خراسان ندارد و خراسان فقط به عملکرد ستاره‌هایش دل‌خوش است.

حمیدرضا معصومیان | شهرآرانیوز؛ پس از سال‌ها حضور مستمر فوتبال خراسان در سطح اول فوتبال کشور امسال جای فوتبال شرق ایران در لیگ خالی است و فوتبال‌دوستان این دیار به‌جای تعقیب عملکرد نماینده استانمان پیگیر عملکرد بازیکنان خراسانی حاضر در تیم‌های مختلف هستند.

چهره‌هایی مثل احسان پهلوان در فولاد، سیاوش یزدانی در استقلال، سعید واسعی در تراکتور، معین عباسیان در هوادار و علی نعمتی در پرسپولیس که این آخری یک سروگردن از همه خراسانی‌های لیگ امسال بالاتر است. بازیکنی که با وجود بازی‌کردن در پست غیرتخصصی‌اش تا اینجای لیگ یکی از بهترین بازیکنان مسابقات محسوب می‌شود و در جدول پاسور‌های گل هم با دو گل قدرت‌نمایی می‌کند. نعمتی که فصل گذشته به پرسپولیس آمده، بی‌حاشیه فقط و فقط تمرین کرده است و درحال تبدیل‌شدن به مهره‌ای مهم برای تیم محبوب پایتخت ایران است.

گل‌زن سال قبل، گل‌ساز امسال

علی نعمتی پارسال چهار گل برای پرسپولیس زد که آماری خوب برای مدافعی محسوب می‌شود که تازه به این تیم بزرگ آمده بود. او این گل‌ها را در شش بازی زد که آماری خوب حتی برای مهاجمان است و مهم‌تر اینکه او زننده تک‌گل قرمزپوشان در شهرآورد اسفند سال گذشته بود که چیزی نمانده بود این تیم را برنده این شهرآورد و چه‌بسا لیگ کند! مدافع خراسانی پرسپولیس از بازی با نفت مسجدسلیمان که یک هفته قبل از شهرآورد فصل قبل انجام شد، در ترکیب پرسپولیس قرار گرفت و تا امروز غیر از بازی با ذوب‌آهن در روز نخست لیگ امسال که ۶۸ دقیقه در زمین حضور داشت، در همه بازی‌ها بازیکن ثابت ترکیب تیم گل‌محمدی بوده است.

نعمتی که پس از جدایی سعید آقایی و باتوجه‌به مصدومیت وحید امیدی به دفاع چپ اول پرسپولیس از ابتدای فصل تبدیل شده است، موفق شد تاکنون دو پاس گل حیاتی و مهم بدهد؛ یکی به میلاد سرلک که اولین گل پرسپولیس را در لیگ به آلومینیوم زد تا این تیم با پیروزی در این بازی از زیر فشار منتقدان خارج شود و دیگری پاس گل به لوکادیا، مهاجم جدید هلندی پرسپولیس، در اولین بازی‌اش برای قرمز‌ها که هم او و هم کادرفنی قرمز‌ها را حالا در وضعی ایدئال قرار داده است.

تحمیل به ترکیب تیم

علی نعمتی امسال باتوجه‌به اضافه‌شدن مرتضی پورعلی‌گنجی و گولسیانی به پرسپولیس درحال ازدست‌دادن جایگاهش در ترکیب ثابت قرمز‌ها بود، اما با تلاش زیاد موفق شد کاری کند که گل‌محمدی نتواند از کنار اسمش به‌راحتی عبور کند. پیش از شروع فصل، مازاداعلام‌کردن سعید آقایی و علی شجاعی همه را منتظر خریدی بزرگ در سمت چپ خط دفاعی پرسپولیس کرده بود، اما یحیی که تلاش ناموفقی برای جذب نورافکن داشت، یک مدافع جوان کمتر از ۲۳ سال به‌نام محمدمهدی احمدی خرید.

در همه بازی‌های پیش‌فصل این محمدمهدی احمدی بود که در ترکیب اصلی قرار می‌گرفت و علی نعمتی به‌ندرت در این پست به میدان می‌رفت. احمدی چهره یک مدافع سمج، پرتلاش و دونده را از خود نشان داد و هواداران پرسپولیس را امیدوار به ظهور یک چهره جوان در ترکیب اصلی تیمشان کرد، اما در کمال ناباوری، مدافع چپی که راه خودش را در ترکیب ثابت تیم پیدا کرد، کسی نبود به‌جز گل‌زن‌ترین مدافع فصل پیش، علی نعمتی. او در دو بازی اول لیگ عملکرد بدی نداشت و بعد از درخشش در بازی برابر آلومینیوم حالا در ترکیب تیم ثابت شده و خیال گل‌محمدی را از این پست مهم راحت کرده است.

نیم‌نگاهی به تیم‌ملی

علی نعمتی بر اساس داده‌های متریکا از مؤثرترین بازیکنان پرسپولیس و کل لیگ امسال است. او هر روز شرایط بهتری در تیم پیدا می‌کند و پیشرفت و اعتمادبه‌نفسش کاملا پیداست. در آخرین بازی پرسپولیس برابر هوادار که سه امتیاز شیرین برای قرمزپوشان داشت، نعمتی کم‌اشتباه بود و در یکی‌دو صحنه بیش از اندازه خون‌سرد نشان می‌داد، اما نشان داد وظایف یک مدافع چپ خوب را می‌داند و در حمله و دفاع مؤثر بازی کرد.

مدافع پرتلاش خراسانی پرسپولیس درحالی در این پست هر روز بهتر از دیروز می‌شود که گزینه بازی‌کردن در پست دفاع وسط همچنان برای او باز است و هروقت گل‌محمدی اراده کند، او می‌تواند به پست خودش برگردد و احتمالا راحت‌تر بازی کند. در تیم بزرگ و پرمهره‌ای مانند پرسپولیس این مسئله که یک بازیکن مورد اعتماد مربی در دو پست باشد، کاری آسان نیست و حالا علی نعمتی با این وضع خوب می‌تواند در سال جام‌جهانی نیم‌نگاهی هم به تیم‌ملی داشته باشد. شاید در ادامه تلاش‌ها و خوش‌شانسی‌هایش، او را با پیراهن تیم‌ملی در جام‌جهانی قطر هم ببینم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->