سرخط خبرها

تغییرات اساسی در نیمکت و کادر تیم ملی با بازگشت کی‌روش

  • کد خبر: ۱۲۴۷۱۱
  • ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸
تغییرات اساسی در نیمکت و کادر تیم ملی با بازگشت کی‌روش
سرمربی پرتغالی تیم ملی را به‌هم می‌ریزد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ‌تیم‌ملی ایران قرار است از چند روز دیگر اردوی خود برای برگزاری دو دیدار دوستانه در مهر‌ماه را آغاز کند. اولین بازی تیم‌ملی در فیفا‌دی پیش‌رو در اول مهر و مقابل اروگوئه برگزار می‌شود و سپس ملی‌پوشان در ۵ مهر نیز به‌مصاف سنگال خواهند رفت. هر دو بازی تیم‌ملی در وین، پایتخت اتریش، برگزار می‌شود. حالا و در آخرین فیفا‌دی قبل از آغاز جام‌جهانی، تیم‌ملی قرار است یکی از بازی‌های تدارکاتی خود را برابر روسیه برگزار کند.

فیفا‌دی پایانی از ابتدای اکتبر شروع می‌شود و باید دید فدراسیون فوتبال به‌جز دیدار برابر روسیه، چه مسابقه تدارکاتی دیگری را برای ملی‌پوشان پیش‌بینی کرده است. پس از جنگ میان روسیه و اوکراین، فدراسیون جهانی فوتبال، روس‌ها را از مسابقات مقدماتی جام‌جهانی کنار گذاشت و فعالیت‌های تیم‌ملی این کشور به حالت تعلیق درآمد. از ۲۳‌آبان سال قبل تا امروز که نزدیک به سیصد روز می‌گذرد، تیم‌ملی روسیه هیچ مسابقه تدارکاتی یا رسمی برگزار نکرده است. حالا و پس از مدت‌ها، روس‌ها با برگزاری دیدار دوستانه برابر قرقیزستان و ایران، به‌صورت رسمی فعالیتشان را از سر خواهند گرفت.

شایعاتی نیز مبنی بر اینکه روسیه برای برگزاری این دیدار دوستانه، مبلغی نزدیک به یک‌میلیون دلار به فدراسیون فوتبال ایران پرداخت خواهد کرد، مطرح شده است. نکته شایان‌توجه دیگر اینکه پیش‌از‌این دراگان اسکوچیچ با برگزاری دیدار تدارکاتی مقابل روسیه مخالفت کرده بود؛ ولی اکنون با رسمی‌شدن این مسابقه، نشانه دیگری از خداحافظی سرمربی کروات با نیمکت ایران و بازگشت کارلوس کی‌روش دیده می‌شود و به‌نظر می‌رسد کارلوس کی‌روش، نیامده موافقتش را با برگزاری این دیدار اعلام کرده است.

فقط سرمربی نه؛ تیم‌ملی در آستانه تغییرات گسترده!

به‌نظر می‌رسد اعمال تغییرات در تیم‌ملی علاوه بر نفر اول کادرفنی، گریبان دیگر‌نفرات مسئولیت‌دار را هم بگیرد. در پایان جلسه هیئت‌رئیسه، هیچ‌کدام از اعضا درباره تغییرات در رأس کادرفنی بزرگ‌سالان اظهار‌نظر رسمی نکردند، اما منابع موثق حضور کارلوس کی‌روش روی نیمکت تیم‌ملی در جام‌جهانی ۲۰۲۲ را تأیید می‌کنند؛ آمدنی که به‌نظر می‌رسد باعث خداحافظی دیگر‌اعضای کنونی تیم‌ملی نیز بشود. به ویژه که این مرد پرتغالی حضور دوباره در جام‌جهانی همراه با ایران را مدیون کادر مدیریتی است که به‌تازگی عهده‌دار امور شده و طبیعتا به جز کادرفنی به‌دنبال ایجاد تغییرات گسترده در دیگر‌بخش‌های مدیریتی است.

این حق طبیعی هر سرمربی است که پس از قبول هدایت تیمی، اعضای کادرفنی‌اش را انتخاب و با آن‌ها کار کند؛ بنابراین پیش‌بینی خروج ماریو تات، ملادن زگانیر، کرونوسلاو رندولیچ و آنتونی اوسنیک که همگی به‌واسطه اسکوچیچ در تیم‌ملی حضور داشتند، سخت نیست. وحید هاشمیان، کریم باقری، مهرداد خانبان و علی‌اصغر قربانعلی‌پور، چهار دستیار ایرانی اسکوچیچ بودند که سرنوشت متفاوتی خواهند داشت. دو بازیکن سابق تیم‌ملی به‌نظر می‌رسد تمایلی برای ادامه فعالیت در تیم‌ملی نداشته باشند.

درباره مربی بدن‌ساز تیم‌ملی، می‌توان گفت سرنوشت مربیان کروات در انتظار او هم خواهد بود و پرونده حضور قربانعلی‌پور روی نیمکت بسته می‌شود. مهرداد خانبان، سابقه کار با کی‌روش را در کارنامه دارد؛ اما سرنوشت نامشخصی دارد و معلوم نیست کنار تیم‌ملی بماند یا خیر. سرپرستی تیم‌ملی، یکی از آن پست‌هایی است که نگاه ویژه‌ای به آن وجود دارد و انتخابش بر‌عهده ریاست فدراسیون است. آن‌طور‌که از اخبار پیداست، دومین تغییر مهم روی نیمکت تیم‌ملی، قطع‌همکاری با حمید استیلی خواهد بود. او جزو اولین نفراتی بود که با دریافت حکم از میرشاد ماجدی، فعالیت مدیریتی‌اش در فدراسیون فوتبال را آغاز و در این مدت حاشیه‌های فراوانی را تجربه کرد.

کادر پزشکی، تنها‌جایی که تغییرات ندارد!

دکتر علیرضا شهاب و دکتر پرهان خانلری پزشکان اصلی تیم‌ملی هستند. آن‌ها سابقه کار با کارلوس کی‌روش را دارند و باتوجه‌به رابطه خوبی که با او دارند، مورد اعتماد مدیران جدید فدراسیون نیز هستند؛ بنابراین بعید است جایگاهشان را از دست بدهند.
با‌این‌اوصاف در روز‌های آینده و بعد از معرفی کارلوس کی‌روش، باید منتظر اعلام نفرات جدید کادرفنی و دیگر نفراتی باشیم که انتخابش بر‌عهده فدراسیون است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->