باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد
سرخط خبرها

نهضت بزرگ آسفالت کردن معابر حاشیه‌شهر مشهد کلید خورد

  • کد خبر: ۱۲۴۹۰۲
  • ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۹
نهضت بزرگ آسفالت کردن معابر حاشیه‌شهر مشهد کلید خورد
معابر خاکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مشکلاتی است که محلات حاشیه شهر مشهد با آن دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند. با‌وجود به راه افتادن چندین نوبت نهضت آسفالت در شهر از حدود ۱۰ سال پیش تا امروز، این مشکل حل‌نشده باقی مانده و همچنان آسفالت معابر خاکی در صدر درخواست‌های اهالی این محلات است.

محمد کاملان | شهرآرانیوز، به‌همین‌دلیل سازمان بازآفرینی شهرداری مشهد با همه مشکلات و سختی‌هایی که این روز‌ها بر سرراه تأمین قیر در کشور وجود دارد، حدود ۲‌هزار تن قیر برای آسفالت ۲۸۰‌هزار مترمربع از معابرخاکی و نیازمند به آسفالت در بیش از ۶۰ محله هدف بازآفرینی تهیه و تأمین کرده و هم‌زمان عملیات اجرایی آسفالت کردن معابر این محلات هم آغاز شده است.

آسفالت، در صدر درخواست‌های شهروندان

مدیرعامل سازمان بازآفرینی شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرا با تأکید بر اینکه یکی از مشکلات مهم محلات حاشیه شهر مشهد معابر خاکی و سامان‌دهی نشده است گفت: با بررسی‌هایی که سازمان در حاشیه شهر انجام داد، به این نتیجه رسیدیم که یکی از مشکلات جدی محلات هدف بازآفرینی معابر خاکی و سامان‌دهی نشده است و سطح برخی از کوچه‌ها و خیابان‌های این محلات از‌نظر رسیدگی و آسفالت پایین‌تر از دیگر نقاط شهر مشهد است.

حاشیه شهر در سال‌های گذشته سهمی از‌اعتبارات نداشته است

علی رضازاده همدانی با اشاره به بی‌تفاوتی به محلات پیرامونی شهر در سال‌های گذشته افزود: متأسفانه در دوره‌ها و سالیان گذشته بودجه‌ها و اعتبارات در محله‌های برخوردارتر شهر هزینه شده و حاشیه شهر سهمی از این اعتبارات نداشته است. پهنه‌های بزرگی در حاشیه شهر داریم و از آنجایی که چندین دهه به حاشیه شهر مشهد بی‌تفاوتی شده شاهد این وضعیت نامناسب در برخی از معابر و خیابان‌های این محلات هستیم.

جذب ۲۷ میلیارد تومان اعتبار

وی در ادامه از جذب اعتبار ۲۷‌میلیارد تومانی برای آسفالت معابر خاکی محلات هدف بازآفرینی در حاشیه شهر مشهد خبر داد و افزود: با پیگیری‌های انجام‌شده سازمان بازآفرینی، این اعتبار خوب برای آسفالت معابر خاکی محلات هدف بازآفرینی جذب شد و اختصاص پیدا کرد که با این اعتبار ۲‌هزار تن قیر برای آسفالت این معابر فراهم شده است. این اتفاق در حالی افتاده است که تأمین قیر در کشور با مشکلاتی مواجه است و شهرداری‌ها برای تهیه آن مشکل دارند.

مردم مشخص می‌کنند که چه معبری در اولویت قرار بگیرد

رضازاده همدانی با بیان اینکه بیش از ۶۰ محله هدف بازآفرینی در ۱۱ منطقه شهرداری داریم که این نهضت آسفالت قرار است در این محلات انجام شود، اظهار کرد: اولویت‌بندی اینکه کدام کوچه یا خیابان در این محلات، آسفالت یا مرمت شوند برعهده دفتر‌های تسهیلگری، معتمدان محلی و مردم همان محله گذاشته شده است و البته بی‌شک معابر اصلی و پرتردد محلات هدف در حاشیه شهر که یا خاکی هستند یا آسفالت مناسبی ندارند در اولویت قرار خواهند گرفت.

۲۸۰‌هزار مترمربع از معابر خاکی آسفالت می‌شوند

مدیرعامل سازمان بازآفرینی شهرداری مشهد با بیان اینکه با اعتبار و قیر تخصیص‌یافته به این کار حجم شایان‌توجهی از معابر خاکی حاشیه شهر آسفالت می‌شود گفت: آن‌طور که بررسی‌های ما نشان می‌دهد بیش از ۲۸۰ هزار مترمربع از معابر محلات هدف بازآفرینی حاشیه شهر با این اعتبار و قیری که تأمین شده است آسفالت خواهد شد. فرایند اجرای این کار با همکاری مناطق از مدتی پیش آغاز شده است و به مرور معابر خاکی که در اولویت قرارگرفته‌اند آسفالت خواهند شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->