حاشیه‌های طرح طلا جایگزین ضامن بانکی

  • کد خبر: ۱۲۴۹۵
  • ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱
حاشیه‌های طرح طلا جایگزین ضامن بانکی
توضیحات استانداری خراسان‌رضوی درباره حاشیه‌های طرح «بانک طلا»

به گزارش شهرآرانیوز، استاندار خراسان‌رضوی مدتی پیش از برداشتن گام‌های اولیه اجرای طرح «بانک طلا» با محوریت خراسان‌رضوی خبر داد. طرحی که بر اساس آن افراد خواهند توانست از طلاهای خود به‌عنوان وثیقه و ضامن استفاده کرده و به این وسیله از بانک‌ها برای کارآفرینی تسهیلاتی دریافت کنند؛ اما انعکاس نادرست این خبر باعث ایجاد برداشت‌های نادرست و حاشیه‌هایی در فضای مجازی شد؛ به‌طوری‌که این گمان ایجاد شد که رزم‌حسینی خانواده‌ها را به فروش طلا برای گذراندن زندگی و امور جاری خانواده تشویق کرده است. مسئله‌ای که صحیح نیست و با کلیت طرح تازه اقتصادی استاندار خراسان‌رضوی منافات دارد.
این مسئله باعث شد که اداره‌کل روابط‌عمومی استانداری خراسان‌رضوی با انتشار مطلبی به تشریح کامل این طرح بپردازد.
هم‌اکنون ارزش زیورآلات بانوان خراسانی حدود 20هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود. در طرح «بانک طلا» خانواده‌ها می‌توانند از این ظرفیت و دارایی راکد برای حل مشکلات خود در حوزه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی استفاده کنند. به این معنا که این طلاهای راکد، با انتقال به بانک‌ها به‌عنوان وثیقه و ضامن مطرح و وام‌های اشتغال به خانواده‌ها پرداخت شود. خانواده‌ها هم با این وام‌ها می‌توانند مشاغل خرد خانگی ایجاد کنند. موضوع این است که اصل طلا برای خانواده باقی می‌ماند و فقط حکم وثیقه را دارد. هر زمانی هم که فرد بخواهد آن را از بانک طلب کند، می‌تواند عین طلا را دریافت کند.
ایده اجرای این طرح به بانک مرکزی هم ارائه شده است و در صورت موافقت این نهاد با اجرای آن، خانواده‌ها خواهند توانست از سرمایه‌های راکدی که به‌صورت طلا و زیورآلات در اختیار دارند، برای اشتغال و کارآفرینی استفاده کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->