بی‌خوابی نشانه چه بیماری‌هایی است؟ تاخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی + ویدئو با جوراب خوابیدن خوب است یا بد؟ تداوم وزش باد و بارش باران در کشور (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟ سبزی مقوی برای رشد انفجاری مو‌ها | اسفناج منبع سرشار از فولیک اسید است آغاز نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ | رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لزوم برنامه‌ریزی‌های کلان در شناسایی زودهنگام کودکان مبتلا به اختلالات تکاملی کلاهبرداری‌های آنلاین | وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟ از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟ شلیک دلخراش مرد فراری به همسرش استطاعت ٩٨درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد کشف جسد دانشجوی دندان‌پزشکی بعد از یک هفته| دو مظنون بازداشت شدند یک کشته و ۶ مجروح بر اثر طوفان زاهدان(۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد دستگیری زورگیران دهه هشتادی قمه کش (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۷۳ قطعه سکه تاریخی دوره اشکانیان از مسافر قطار (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد
سرخط خبرها
امیر خجسته:

۷۹ درصد از ناوگان اتوبوسرانی کشور فرسوده است

  • کد خبر: ۱۲۵۱۱
  • ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
۷۹ درصد از ناوگان اتوبوسرانی کشور فرسوده است
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ با بیان اینکه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور از سال ۹۶ تاکنون عملا متوقف شده، اظهار داشت: این کوتاهی سبب انباشتگی خودروهای فرسوده و افزایش آلودگی هوا شده است.
به گزارش شهرآرانیوز، امیر خجسته اظهار داشت: فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور، تأثیر بسیاری بر افزایش مصرف بنزین و آلودگی هوا دارد به طوری‌که ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو فرسوده در کشور وجود داشته و ۷۹ درصد از  ناوگان اتوبوسرانی هم فرسوده است.

وی با بیان اینکه هر چه زودتر باید نسبت به نوسازی این خودرو‌ها اقدام شود، افزود: در جلسه مشترک مسئولان دولت و شهرداری مقرر شده تا ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان وام بلاعوض برای دوگانه سوز کردن ۱.۴ میلیون دستگاه تاکسی، وانت، ون و مسافربر شخصی از محل صرفه‌جویی در مصرف بنزین سهمیه‌ای تأمین و پرداخت شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قرار است بانک مرکزی ۳۰۰۰ میلیارد تومان به‌صورت نقدی در قالب طرح دولت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در سه قسط پرداخت کند که از این مبلغ، ۵۰ درصد مختص اتوبوس‌های شهر تهران و ۵۰ درصد باقی مانده برای سایر شهرهاست و باید با پیگیری‌های صورت گرفته اعتبار قابل قبولی برای نوسازی ناوگان حمل نقل اتوبوسی همدان از این محل اختصاص یابد.
 
خجسته با اشاره به اینکه فرآیند نوسازی ناوگان فرسوده تاکسی رانی از بن‌بست خارج شده و رویکرد خودروسازان هم نسبت به قبل تغییر کرده، گفت: تفاهم نامه‌ای با شرکت ایران خودرو برای اجرای طرح ملی نوسازی تاکسی‌ها در کشور انجام شده، به‌طوری‌که شرکت ایران‌خودرو متعهد به تأمین خودرو برای نوسازی این ناوگان شده و در این خصوص ماشین‌های مورد نیاز زیر قیمت بازار به ناوگان تحویل داده می‌شود.

وی با بیان اینکه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور از سال ۹۶ تاکنون عملا متوقف شده، تصریح کرد: این کوتاهی سبب انباشتگی خودرو‌های فرسوده شده که امید می‌رود شهرداری‌های پیشتاز کشور، چون تهران، مشهد و همدان با نوسازی ناوگان برای برطرف شدن مشکل آلودگی هوا گام بردارند.

خجسته با اشاره به آلودگی هوا در همدان هم اعلام کرد: هزار و ۱۰۰ دستگاه خودرو در ناوگان حمل و نقل عمومی همدان نیاز به تعویض دارند که برای این کار ۱۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.
 
منبع: تسنیم
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->