نگاهی به پیشینه مزرعه‌ای قدیمی در مشهد که امروزه به بوستانی بزرگ تبدیل شده است | چشم‌انداز تاریخ ۳۰۰‌ساله «گلشور» سرپرست اداره کل حوزه شهردار مشهد مقدس منصوب شد نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: باید تا پایان این دوره شورای شهر، ۲۰۰ اتوبوس دیگر به ناوگان اضافه کنیم جزئیات جدید از چگونگی تا شدن گوشی سه‌تکه سامسونگ! + ویدئو رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: با اقتصاد مقاومتی و کار جهادی می‌توانیم اسنپ‌بک را جبران کنیم مشهد بیش از ۵۰ درصد گردشگران خارجی ورودی به کشور را جذب می‌کند توجه شهرداری مشهد به مسائل محیط زیستی در پروژه‌های عمرانی پیگیری جدی پروژه‌های زیارت و گردشگری خراسان رضوی با حمایت مجلس و دولت استقرار ۷۰ تیم راهور در معابر حادثه‌خیز مشهد | توصیه پلیس: والدین از توقف غیرضروری روبه‌روی مدارس پرهیز کنند ترافیک پرحجم و سنگین در خیابان‌های شهر مشهد در پنجمین روز از مهرماه ۱۴۰۴ هوای مشهد تا اواسط هفته آینده گرم می‌شود (۴مهر ۱۴۰۴) واگذاری بیش از ۱۷ ملک جدید شهرداری مشهد در مزایده عمومی حضور رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در مراسم «مهمانی لاله‌ها» رئیس سازمان برنامه و بودجه: توسعه متروی مشهد، اولویت دولت برای رفاه عمومی و کاهش آلودگی هواست + فیلم نتیجه و ویدئو والیبال ایران و چک | رویایی که کامل نشد (۳ مهر ۱۴۰۴) + فیلم «ایمان فرهمندی» رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد مقدس شد رئیس شورای عالی استان‌ها: مشهدالرضا(ع) ارزان‌ترین، باکیفیت‌ترین و بهترین حمل‌ونقل عمومی کشور را دارد عضو کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد: افتخار ما خدمت در شهر امام‌رضا(ع) است رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد مطرح کرد: ورود ۴۵۰ دستگاه اتوبوس جدید در دوره ششم مدیریت شهری معاون شهردار مشهد مقدس: ۸ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت امسال شهرداری صرف حمل‌ونقل عمومی شده است
سرخط خبرها

مناسب‌سازی ۲۱۸ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در مشهد

  • کد خبر: ۱۲۵۳۹۱
  • ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
مناسب‌سازی ۲۱۸ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در مشهد
مطالعات ایجاد ۵۸ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه در مشهد انجام شده است و با تأمین اعتبار اجرایی می‌شود.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ شهر مشهد به‌عنوان یکی از پیشرو‌ترین شهر‌های کشور در بهره‌مندی از‌شبکه مسیر‌های دوچرخه‌سواری، اکنون با ایجاد بیش از ۲۱۸ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه‌سواری توانسته است بخش شایان‌توجهی از معابر اصلی شهر را به این خطوط مجهز کند تا با توجه به سیاست‌های هوای پاک و تلاش مدیریت شهری برای تشویق شهروندان به استفاده از دوچرخه شاهد گسترش این شبکه در شهر باشیم.

مدیر پروژه توسعه حمل‌ونقل انسان‌محور شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرانیوز بابیان اینکه براساس برنامه مطالعاتی شهرداری مشهد در این کلان‌شهر باید ۲۶۵ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری داشته باشیم، گفت: براساس آمار تا پایان سال ۱۳۹۹، مدیریت شهری توانسته بود ۱۸۵ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه‌سواری در مشهد ایجاد کند و در سال گذشته نیز توانستیم ۲۳ کیلومتر دیگر به این شبکه اضافه کنیم.

جمشید جعفری بابیان اینکه از ۲۱۸ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در مشهد ۱۹۵ کیلومتر مربوط به مسیر‌های دوچرخه‌سواری در معابر اصلی شهر است، ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، امسال نیز ۵۸ کیلومتر باید به شبکه ویژه دوچرخه‌سواری شهر مشهد بیفزاییم که ایجاد این شبکه منوط به تخصیص و تزریق بودجه‌های مورد نیاز است.

مسیر‌های دوچرخه در معابر پادگان

وی بیان کرد: امسال در جریان بازگشایی معابر پادگان، مسیر‌های ویژه دوچرخه‌سواری نیز در این معابر شکل گرفت و همچنین در پروژه‌های قبلی مدیریت شهری ایجاد مسیر‌های دوچرخه‌سواری انجام شده است و به تناسب تزریق بودجه در راستای تکمیل این شبکه حمل‌ونقلی پاک گام بر می‌داریم.

مدیر پروژه توسعه حمل‌ونقل انسان‌محور شهرداری مشهد در زمینه چالش‌های افزایش مسیر دوچرخه در شهر بیان کرد: در خیابان‌هایی که عقب‌نشینی‌های آن انجام شده، همراه با اجرای عملیات پیاده‌روسازی، عملیات ایجاد مسیر دوچرخه‌سواری نیز انجام می‌شود، اما در برخی از خیابان‌ها باوجود انجام مطالعات هنوز عقب‌نشینی‌های لازم انجام نشده است یا در اولویت پیاده‌روسازی نیستند؛ ازین‌رو با توجه به اینکه باید یک‌بار و در یک زمان عملیات پیاده‌روسازی و ایجاد مسیر دوچرخه‌سواری انجام شود، ایجاد شبکه متصل دوچرخه‌سواری از به‌هم‌پیوستگی لازم برخوردار نیست.

وی افزود: هم‌اکنون براساس مطالعات، ۱۶۵ کیلومتر شبکه دوچرخه‌سواری شهر مشهد به‌صورت پیوسته است.

مناسب‌سازی تقاطع‌ها برای ایجاد مسیر دوچرخه

جعفری بیان کرد: البته یکی دیگر از بخش‌هایی که مسیر‌های دوچرخه‌سواری را از حالت به‌هم‌پیوسته خارج می‌کند در تقاطع‌های شهر است که این مشکل نیز در جریان اجرای کلان‌پروژه حق تقدم و در تقاطع‌هایی که این پروژه در آن اجرایی شده، رفع شده است و به‌مرور زمان دیگر تقاطع‌ها نیز برای ایجاد مسیر دوچرخه‌سواری مناسب‌سازی می‌شود.

وی همچنین درباره ایجاد مسیر دوچرخه‌سواری در مناطق حاشیه شهر مشهد گفت: ایجاد معبر ویژه دوچرخه‌سواری در مناطق حاشیه شهر هم اجرا می‌شود، اما اجرای آن بر مبنای ایجاد معابر جدید یا مناسب‌سازی معابر این مناطق است؛ بنابراین در معابری از حاشیه شهر که عملیات بهسازی معابر انجام می‌شود به‌صورت هم‌زمان مسیر دوچرخه‌سواری هم پیش‌بینی می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->