استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک
سرخط خبرها

حضور والیبال در ۱۶ رویداد با ۱۲۱ مسابقه ملی

  • کد خبر: ۱۲۵۴۵۲
  • ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
حضور والیبال در ۱۶ رویداد با ۱۲۱ مسابقه ملی
تیم‌های ملی مردان و زنان کشورمان در ۱۶ رویداد رسمی شرکت کردند و در مجموع در ۱۲۱ مسابقه به میدان رفتند.

گروه ورزش/شهرآرانیوز، پس از پایان کار تیم‌های ملی والیبال ایران در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان و در دو بخش مردان و زنان، نشست هیات رئیسه فدراسیون والیبال از ساعت ۱۸ امروز (دوشنبه ۲۱ شهریور) به ریاست دکتر محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون برای بررسی عملکرد تیم‌های ملی کشورمان آغاز شد.
والیبال ایران در سال جاری طولانی‌ترین بهار و تابستان خود را تجربه کرد و تیم‌های ملی مردان و زنان کشورمان در ۱۶ رویداد رسمی شرکت کردند و در مجموع در ۱۲۱ مسابقه به میدان رفتند.
نمایندگان والیبال ایران از ۲۷ فروردین با جام کورناکیا مسابقات خود را آغاز کردند و تیم ملی ایران در ۱۶ شهریورماه در آخرین مسابقه برون مرزی و در رقابت‌های قهرمانی مردان جهان به مصاف برزیل رفت تا ملی‌پوشان کشورمان در مدت زمان ۱۴۴ روز ۱۲۱ مسابقه برگزار کنند، یعنی میانگین هر سه روز دو مسابقه.
در مجموع ۱۶ رویدادی که نمایندگان ایران شرکت کردند، ۲۰۲ تیم از قاره‌های مختلف جهان حضور داشتند و همه ملی‌پوشان در رده‌های سنی مختلف تجربه مسابقات با تیم‌های فرا قاره‌ای در سال ۱۴۰۱ را به دست آوردند.
۹ مدال شامل سه طلا، چهار نقره و دو برنز و سه سهمیه رقابت‌های جهانی ماحصل تلاش والیبال ایران در سال ۱۴۰۱ در مسابقات مختلف است.
تیم ملی والیبال مردان ایران در لیگ ملت‌ها ۲۰۲۲ در مجموع در سیزده مسابقه (۱۲ بازی مقدماتی و یک دیدار مرحله پلی‌آف) به میدان رفت و در رقابت با ۱۶ تیم برتر جهان به جایگاه هفتمی دست یافت. این تیم در رقابت‌های قهرمانی مردان جهان نیز با دو برد و دو شکست رتبه سیزدهمی دوره قبل خود را تکرار کرد، اما با نسل جدید و کادر کاملا ایرانی که یک دستاورد محسوب می‌شود.
شاگردان بهروز عطایی نیز امسال برای نخستین بار در جام واگنر بر روی سکو رفتند و به مدال برنز و مقام سومی این رقابت‌ها در سومین حضور خود دست یافتند.
بازی‌های همبستگی کشور‌های اسلامی نیز دیگر رویداد والیبال ایران در سال جاری بود که تیم ملی ب ایران به مقام قهرمانی و تیم ملی زنان به مقام نایب قهرمانی دست یافت. مدال نقره شاگردان الساندرا کمپدلی نخستین مدال بین المللی والیبال زنان ایران محسوب می‌شود.
تیم ملی والیبال زنان همچنین در جام کنفدراسیون آسیا شرکت کرد و در جایگاه هفتم قاره کهن قرار گرفت.
تیم ملی والیبال جوانان ایران در سال ۱۴۰۱ برای کسب تجربه به عنوان نماینده ایران در جام کنفدراسیون مردان آسیا شرکت کرد و در جایگاه پنجم قرار گرفت، اما تجربه حضور در این رقابت‌ها در بحرین نمایان شد و شاگردان غلامرضا مومنی مقدم در بحرین قهرمان آسیا شدند و سهمیه رقابت‌های جهانی هم به دست آوردند.
همچنین تیم ملی والیبال نوجوانان ایران که در سال جاری نسل جدید والیبال ایران را رونمایی کرد، در قهرمانی زیر ۱۸ سال آسیا که در تهران برگزار شد موفق به کسب مقام نایب قهرمانی و مدال نقره شد و سهمیه رقابت‌های قهرمانی جهان سال ۲۰۲۳ را به دست آورد.
تیم‌های ملی والیبال نوجوانان و جوانان دختر ایران نیز در سال ۲۰۲۲ علاوه بر حضور در جام کورناکیا برای آماده‌سازی، در رقابت‌های قهرمانی آسیا شرکت کردند که نوجوانان در رتبه هفتم و جوانان دختر در جایگاه ششم قرار گرفتند.
تیم‌های ملی والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال ایران اردیبهشت‌ماه در رقابت‌های قهرمانی آسیا شرکت کردند که تیم الف ایران (حبیب ناصری-مهدی علیزاه) به مقام نایب قهرمانی دست یافت و سهمیه حضور در مسابقات جهانی دریافت کرد.
جمهوری اسلامی ایران اردیبهشت ماه میزبان مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا بود و تیم پیکان به مقام قهرمانی این رقابت‌ها دست یافت و تیم شهداب یزد در جایگاه سوم قرار گرفت.

علی‌اصغر مونسان، محسن منصوری، طاهره طاهریان، وحید مرادی، فریبا محمدیان، میلاد تقوی، بهروز عطایی، ناصر میرفخرایی، هوشنگ عشایری، امیرحسین منظمی، حمید شرافت، محمود افشاردوست، مصطفی کارخانه، مهدی اسلامی، محمدجواد یزدان‌پناه، فاطمه رشیدی و مهرداد هاشمی اعضای هیات رئیسه و مهمانان ویژه شرکت کننده در این نشست هستند

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->