رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

رئیس‌جمهور به نیویورک سفر می‌کند

  • کد خبر: ۱۲۵۵۷۴
  • ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴
رئیس‌جمهور به نیویورک سفر می‌کند
رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور از سفر آیت‌الله رئیسی به نیویورک برای شرکت در اجلاس سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، غلامحسین اسماعیلی رییس‌دفتر رییس‌جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: سفر آقای رییس‌جمهور به ازبکستان یک سفر چند وجهی است که ابتدا دیدار دوجانبه با مقامات ازبکستان و بر اساس قواعد سفر‌های دیپلماتیک، ملاقات‌های دو رییس‌جمهور و وزرای محترم هیات همراه انجام خواهد گرفت.

وی افزود: جلسات کمیسیون مشترک دو کشور برگزار می‌شود و حدود ۱۸ سند و تفاهم‌نامه همکاری بین ایران و ازبکستان امضا خواهد شد.

رییس‌دفتر رییس‌جمهور بیان کرد: بُعد دیگر سفر ملاقات‌ها دوجانبه با سران کشور‌های حاضر در این اجلاس است؛ دیدار‌هایی اعم از دیدار با روسای جمهور روسیه، چین، هند و سایر کشور‌هایی که در اجلاس شانگ‌های حضور خواهند داشت.  

اسماعیلی بیان کرد: دیگر بُعد سفر اجلاس سازمان همکاری‌های اقتصادی شانگ‌های است که به‌عنوان سازمان مهم منطقه‌ای و بین المللی مطرح است و دایره شمول آن کشور‌های بزرگ و متعددی هستند و همکاری‌های منطقه‌ای می‌تواند نقش مهمی در اقتصاد ما داشته باشد.  

وی گفت: علاوه بر این به لحاظ اینکه کلیات فرایند عضویت ایران در شانگ‌های سال قبل به تصویب رسیده بود، امسال هم سند عضویت ایران که به تصویب دولت رسیده، مصوبه هیات دولت و سند‌های ۴۹ گانه مربوط به عضویت ما به تصویب دولت رسید. سند اصلی توسط وزیر خارجه و وزاری خارجه عضو این سازمان به امضا می‌رسد و این موفقیت خوبی برای ایران در این سفر خواهد بود.

وی در پاسخ به سوالی درباره سفر رییسی به نیویورک و سازمان ملل گفت: آقای رییس‌جمهور قصد سفر به نیویورک را دارند و در زمان مشخص اطلاع‌رسانی خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->