کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد
سرخط خبرها

جا‌مانده‌های لیست کی‌روش به قطر می‌رسند؟

  • کد خبر: ۱۲۶۰۲۰
  • ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰
جا‌مانده‌های لیست کی‌روش به قطر می‌رسند؟
ستاره‌هایی مثل اسماعیلی‌فر، سیاوش یزدانی و مهدی قایدی برای حضور در جام جهانی امید چندانی ندارند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ فهرست اعلام‌شده کی‌روش برای اردوی اتریش، احتمالا رونمایی زودهنگام از بازیکنان ایران در جام‌جهانی است. فهرست نهایی تیم‌ملی برای اردوی اتریش اعلام شد و کارلوس کی‌روش ۲۷ بازیکن را به این اردو دعوت کرده است. باتوجه‌به بیست‌وشش‌نفره‌بودن فهرست ایران در جام‌جهانی، احتمالا همین گروه با چند تغییر کوچک نمایندگان ایران در قطر خواهد بود. با این‌حال، بعضی بازیکنان هنوز شانس عوض‌کردن نظر کی‌روش و رسیدن به جام‌جهانی را دارند.

فهرست قطعی دروازه‌بان‌ها

علیرضا بیرانوند، امیر عابدزاده، حسین حسینی و پیام نیازمند، چهار دروازه‌بان دعوت‌شده کی‌روش به تیم‌ملی هستند. این چهار نفر زمان دراگان اسکوچیچ هم در آخرین اردوی ایران حضور داشتند. باتوجه‌به افزایش تعداد بازیکنان فهرست کشور‌ها در جام‌جهانی، احتمالا هر چهار نفر فرصت سفر به قطر را خواهند داشت؛ مگر اینکه یکی از آن‌ها مصدوم شود و فرصت به دروازه‌بان دیگری مثل محمدرضا اخباری برسد. وضعیت دروازه‌بان‌های ایران در جام‌جهانی از حالا مشخص شده و فقط انتخاب شماره‌یک ایران از سوی کی‌روش باقی مانده است.

امید کم دانیال و سیاوش

در خط دفاعی، کی‌روش نسبت به فهرست اسکوچیچ عارف آقاسی، آرمین سهرابیان، مهدی شیری و عارف غلامی را خط زده است. نکته مهم درباره فهرست او، دعوت از سه بازیکن در پست دفاع راست و دفاع چپ محسوب می‌شود؛ تعدادی که شاید در فهرست جام‌جهانی کمتر باشد. پست دفاع میانی تیم‌ملی نیز چهار بازیکن دارد. در این فهرست، جایگاه مدافعان میانی دعوت شده یعنی محمدحسین کنعانی‌زادگان، مجید حسینی، مرتضی پورعلی‌گنجی و شجاع خلیل‌زاده برای جام‌جهانی مطمئن است. سیاوش یزدانی می‌تواند امیدوار باشد با درخشش در بازی‌های باقی‌مانده بخشی از فهرست بعدی تیم‌ملی باشد. در پست مدافع راست هم دانیال اسماعیلی‌فر می‌تواند با صالح حردانی رقابت کند تا شاید جای او را بگیرد.

رزرو جای علی کریمی

کی‌روش در خط هافبک، سروش رفیعی و مهدی حسینی را در فهرست اولیه هم قرار نداد و مهدی مهدی‌پور و سعید صادقی را که در اردوی آخر اسکوچیچ حضور داشتند، خط زد. امیرحسین حسین‌زاده هم دعوت نشده است. علی کریمی نیز به‌دلیل مصدومیت همراه تیم‌ملی به اتریش نرفت. کریمی در صورت بهبود مصدومیت و بازگشت، جایگاهش در تیم‌ملی را پس می‌گیرد. امیرحسین حسین‌زاده هم این شانس را دارد باتوجه‌به علاقه کی‌روش به لژیونرها، بتواند جایی در فهرست او برای جام‌جهانی پیدا کند.

مردان تغییرناپذیر

علی قلی‌زاده، علیرضا جهانبخش، مهدی ترابی، مهدی طارمی، کریم انصاری‌فرد و سردار آزمون، بازیکنان کی‌روش در خط حمله هستند. اسامی پیش‌بینی پذیر که در صورت مصدوم‌نشدن مسافران قطعی ایران در سفر به جام‌جهانی خواهند بود. کی‌روش قبلا نشان داده بود علاقه چندانی به سبک بازی علی علیپور ندارد و اللهیار صیادمنش هم به‌دلیل مصدومیت به جام‌جهانی نمی‌رسد. مهدی قایدی تنها‌بازیکنی است که شاید فهرست مهاجمان کی‌روش را تغییر دهد. باتوجه‌به جایگاه قطعی لژیونرها، قایدی فقط می‌تواند جای مهدی ترابی را در این فهرست بگیرد.

شجاع و وحید؛ شگفتانه‌های کی‌روش

زمانی که زمزمه‌های بازگشت کی‌روش به فوتبال ایران شنیده شد، از شجاع خلیل‌زاده به‌عنوان یکی از متضرران نام برده می‌شد. خلیل‌زاده در شش سال آخر مربیگری کی‌روش جایی در فهرست او نداشت و قبل از آن فقط در بازی‌های دوستانه و کم‌اهمیت به کار گرفته می‌شد تا مشخص شود این مربی پرتغالی اعتقادی به این بازیکن ندارد. خلیل‌زاده در پانزده بازی از هجده بازی مربیگری دراگان اسکوچیچ به میدان رفت و حتی به بازوبند کاپیتانی تیم‌ملی نیز دست یافت.

کی‌روش که در بازگشت به ایران سیگنال‌هایی برای پایان‌دادن به اختلافات قدیمی نشان داده است، برای این اردو از نام این بازیکن صرف‌نظر نکرد. دعوت از وحید امیری هم یکی از غافل‌گیری‌های این فهرست بود. امیری که از مصدومیت شدید و طولانی‌مدت رنج می‌برد و به‌تازگی شرایط حضور در تمرین را پیدا کرده بود، برای دو بازی آینده تیم‌ملی دعوت شد تا علاقه کی‌روش به این هافبک بیش‌از‌پیش مشخص شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->