رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

۹۴ کشته حاصل درگیری مرزی قرقیزستان و تاجیکستان

  • کد خبر: ۱۲۶۱۹۴
  • ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
۹۴ کشته حاصل درگیری مرزی قرقیزستان و تاجیکستان
در حالی‌که بیشکک و دوشنبه، یکدیگر را به کمپین اطلاع رسانی نادرست درباره درگیری مرزی اخیر متهم می‌کنند، رئیس جمهور روسیه از قرقیزستان و تاجیکستان خواست از تشدید تنش جلوگیری کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، به‌نقل از خبرگزاری «نووستی»، وزارت بهداشت جمهوری قرقیزستان گزارش داد که تعداد قربانیان درگیری چند روز گذشته در مرز قرقیزستان با تاجیکستان به ۵۹ نفر افزایش یافته است.

این وزارتخانه یادآور شده که تعداد مجروحان این درگیری‌ها نیز به ۱۴۰ نفر افزایش یافت که از این تعداد، هفت نفر بعد از درمان سرپایی مرخص شدند.

روز گذشته همچنین مشخص شد که نیرو‌های مسلح قرقیزستان عملیات تخلیه ساکنان مناطق هم مرز با تاجیکستان را به پایان رساندند و در مجموع حدود ۱۴۲ هزار نفر از روستا‌های مرزی تخلیه شدند.

در همین حال، صدیر جپاروف، رئیس جمهوری قرقیزستان، امروز، دوشنبه، ۱۹ سپتامبر را به منظور بزرگداشت یاد کشته شدگان در درگیری مرزی با تاجیکستان، "عزای ملی" اعلام کرده است.

وزارت خارجه تاجیکستان: ۳۵ نفر در جریان درگیری با قرقیزستان کشته شدند

وزارت امور خارجه جمهوری تاجیکستان از کشته شدن ۳۵ شهروند این کشور در جریان درگیری مسلحانه در مرز با قرقیزستان خبر داد. در بیانیه منتشره آمده است: در نتیجه حملات مسلحانه قرقیزستان، ۳۵ شهروند تاجیکستانی جان خود را از دست داده و حدود ۳۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

وزارت خارجه تاجیکستان همچنین قرقیزستان را به ایجاد کمپین اطلاعاتی علیه این کشور متهم کرد که باعث افزایش تنش در مرز شده است.  

شوخین صمدی، سخنگوی وزارت خارجه تاجیکستان به خبرگزاری تاس گفت: «کمپین اطلاع رسانی طرف قرقیزستانی با استفاده از "دروغ و کنایه آشکار" یک اقدام "متجاوزانه" علیه تاجیکستان است که دقیقاً چنین اقداماتی "تنش در منطقه مرزی را افزایش داده است".»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->