جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران
سرخط خبرها

غول‌های سری‌آ، بعد از ۶۷ سال در یک روز باختند

  • کد خبر: ۱۲۶۳۰۲
  • ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴
غول‌های سری‌آ، بعد از ۶۷ سال در یک روز باختند
رکوردی که این هفته میلان، اینتر، رم و یوونتوس شکستند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در اتفاقی نادر، چهار تیم معروف ایتالیا در یک هفته مغلوب شدند. یوونتوس، اینتر، میلان و آاس رم در هفته هفتم سری‌آ شکست خوردند. یوونتوس با نتیجه ۱ بر ۰ مغلوب مونتزا شد، اینتر با نتیجه ۳ بر ۱ از اودینزه شکست خورد، رم ۱ بر ۰ به آتالانتا باخت و میلان مقابل ناپولی با نتیجه ۲ بر ۱ پذیرای شکست شد تا روند ۲۲ بازی شکست‌ناپذیری تیم پیولی (پانزده برد و هفت تساوی) در سری آ متوقف شود. تیم‌های ناپولی و میلان در حساس‌ترین دیدار هفته، برای تعیین صدرنشین، یکشنبه‌شب به‌مصاف یکدیگر رفتند و درحالی‌که دو تیم با چهارده امتیاز در تلاش برای تثبیت صدرنشینی بودند، در‌نهایت ناپولی مزد بازی خوبش در نیمه دوم را گرفت و فاتح دیدار شد.

پیش از آغاز این دیدار، هم اودینزه از سد اینتر گذشته بود و هم آتالانتا، دیگر‌تیم چهارده‌امتیازی جدول، دست‌پر از استادیو الیمپیکو بیرون رفت؛ بنابراین تساوی به کار هیچ‌کدام از تیم‌ها نمی‌آمد و شکست، به منزله سقوط به رتبه پنجم جدول برای هر کدام از تیم‌ها بود. میلان که پس از کسب دو پیروزی متوالی مقابل اینتر و سمپدوریا به این دیدار پا گذاشته بود، می‌توانست با کسب پیروزی با اختلاف دو گل، صدرنشین سری‌آ تا پایان تعطیلات لقب بگیرد و از‌طرف‌مقابل، ناپولی در شرایطی مشابه، به‌عنوان تیمی شکست‌ناپذیر به کسب سه‌امتیاز خانگی امید داشت تا صدرنشین این رقابت‌ها باقی بماند.

میلان در خانه، رقیب محبوب پولیتانو

در واپسین لحظات، میلان روی صحنه مشابه با گل ژیرو، شانس نگهداشتن یک‌امتیاز در خانه را داشت؛ اما کالولو با بی‌دقتی توپ را به تیرک افقی دروازه کوبید و در‌نهایت، توپ دیگری از خط دروازه‌ها عبور نکرد تا ناپولی فاتح دیدار بزرگ هفته لقب بگیرد. پولیتانو که درنهایت به‌عنوان برترین بازیکن دیدار شناخته شد، برای چهارمین مرتبه دروازه میلان را باز کرد و این به آن معناست که مهاجم ایتالیایی، مقابل هیچ تیمی در سری‌آ بیش از میلان گل‌زنی نکرده است. نکته جالب توجه این است که هر چهار گل پولیتانو به میلان در ورزشگاه سن‌سیرو به‌ثمر رسیده است. دیگر گل‌زن دیدار در طرف مقابل با وجود شکست تیمش، شب خوبی را تجربه کرد و موفق شد پس از دو سال، در سه دیدار پیاپی لیگ گل‌زنی کند. آن زمان ژیرو پیراهن چلسی را بر تن داشت.

باخت همه بزرگان در یک روز پس از ۶۷ سال

در هفته‌ای که یوونتوس مقابل مونزا شکست خورد، اینتر در دیدار مقابل اودینزه تیم مغلوب میدان لقب گرفت و شاگردان آقای خاص در رم، مقابل آتالانتا شکست خوردند. میلان نیز مقابل ناپولی مغلوب شد تا برای اولین‌بار پس از ۱۳ فوریه ۱۹۵۵، به‌عبارت دیگر پس از ۶۸ سال، تیم‌های یوونتوس، رم، میلان و اینتر در یک روز از چارچوب دیدار‌های سری‌آ شکست بخورند. با این نتایج، ناپولی هفده‌امتیازی به‌سبب تفاضل گل بهتر نسبت به آتالانتا صدرنشین است، اودینزه با یک امتیاز کمتر، در تعقیب صدرنشینان قرار گرفته و لاتسیو به‌دلیل تفاضل ۳+ نسبت به میلان، رتبه چهارم را از آنِ خود کرده است. رم سیزده‌امتیازی، با یک امتیاز بیشتر نسبت به اینتر بالاتر از افعی‌ها قرار گرفته است و یوونتوس که باتوجه‌به جنگ مدعیان، فرصت داشت تا رتبه ششم صعود کند، از انجام این کار عاجز ماند و با ۱۰ امتیاز در رتبه هشتم باقی ماند.

رقیبان آتالانتا، به‌صف پس از تعطیلات

حالا ناپولی و آتالانتا، هفده‌امتیازی در صدر جدول، فاتح دیدار‌های بزرگ هفته هفتم لقب گرفته‌اند و به‌عنوان تنها تیم‌های بدون شکست، صدر جدول سری‌آ را در اختیار دارند. البته ناپولی با تکیه بر تفاضل گل ۲+ از شرایط بهتری برخوردار است. پس از ازسرگیری رقابت‌ها، ناپولی میزبان تورینو خواهد بود و سپس باید مقابل کرمونزه صف‌آرایی کند. این درحالی است که آتالانتا ابتدا میزبان فیورنتیناست و سپس مقابل اودینزه قرار خواهد گرفت که رسم غول‌کشی در فصل جاری رقابت‌ها را با موفقیت به‌جا آورده است. اودینه‌ای‌ها با یک‌امتیاز کمتر نسبت به صدر در رتبه سوم جا خوش کرده‌اند و لاتسیو نیز باتوجه‌به شکست میلان و پیروزی پرگل مقابل کرمونزه، به رتبه چهارم رسیده است. میلان در هفته هشتم، ابتدا میهمان امپولی است و سپس مقابل یوونتوسِ بحران‌زده به میدان خواهد رفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->