«بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید طرح یک ایرانی برای لوگوی نوروزی گوگل + عکس
سرخط خبرها

آیفون 14 درمقابل خط‌ و خش، آتش و خم‌شدن چقدر مقاوم است؟

  • کد خبر: ۱۲۶۳۹۵
  • ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱
آیفون 14 درمقابل خط‌ و خش، آتش و خم‌شدن چقدر مقاوم است؟
ویدئو آزمون مقاومت آیفون ۱۴، میزان استحکام این دستگاه را دربرابر خم شدن، آتش و همچنین خش‌پذیری نشان می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز - اپل اخیراً عرضه‌ سری آیفون ۱۴ را آغاز کرده است و به‌همین دلیل به‌مرور شاهد انتشار ویدئو‌هایی از مقاومت این گوشی‌ها در شرایط مختلف هستیم. کانال یوتیوب JerryRigEveryThing طبق روال همیشگی خود، ویدئویی از بررسی مقاومت آیفون ۱۴ استاندارد دربرابر خط‌وخش، شعله‌ی آتش و خم شدن منتشر کرده است تا دیدگاهی از استحکام این دستگاه به ما ارائه دهد.

مثل همیشه، زک آزمون مقاومت گوشی را با نمایشگر آن شروع می‌کند. در این مرحله ابتدا برچسبی با شماره‌های ۲ تا ۹ روی صفحه‌نمایش گوشی قرار داده می‌شود که هر عدد نشان‌دهنده‌ی سختی اجسامی است که می‌توانند روی سطح شیشه، خط‌وخش بیاندازند. به‌عنوان مثال سطوح پلاستیکی با ابزار‌هایی که سختی آن‌ها بین عدد ۲ تا ۳ باشد، خش بر می‌دارند. شیشه‌های معمولی و تقویت‌شده رو اکثر گوشی‌های هوشمند امروزی نیز با ابزار شماره ۶ خط برمی‌دارند و خش‌های عمیق‌تر با ابزار شماره ۷ به‌خوبی روی سطح نمایشگر آن‌ها دیده می‌شود. صفحه‌نمایش آیفون ۱۴ نیز مثل سایر گوشی‌های امروزی با ابزار شماره ۶ خش برمی‌دارد و با ابزار شماره ۷ شاهد خطوط عمیق‌تر روی سطح نمایشگر این دستگاه هستیم. این درحالی است اپل می‌گوید از شیشه‌ی تقویت‌شده موسوم به سرامیک‌شیلد روی آیفون‌های خود استفاده کرده است که نسبت به شیشه‌های معمولی مقاومت بیشتری دربرابر خط‌وخش و ضربه دارد.

دوربین سلفی آیفون ۱۴ نیز زیر شیشه‌ی نمایشگر آن قرار داده شده است و بنابراین دربرابر خط‌وخش‌های معمول، مقاوم خواهد بود. البته همان‌طور که زک هم اشاره می‌کند، سرامیک‌شیلد نوعی شیشه است و احتمال شکستن آن همچنان وجود دارد. بدین‌ترتیب استفاده از محافظ‌های صفحه‌نمایش راهکاری ارزان‌قیمت برای محافظت بیشتر از نمایشگر گوشی‌های هوشمند است

مشکل عجیب آیفون ۱۴ پرو؛ کاربران از لرزش دوربین هنگام اجرای اپ‌های شخص ثالث شاکی هستند
درمرحله‌ی بعدی آزمون مقاومت آیفون ۱۴، زک از تیزبر خود برای خط‌انداختن روی فریم دور دستگاه استفاده می‌کند. همان‌طور که در ویدئو این تست مشاهده می‌کنید، فریم این گوشی با تیزبر خط بر‌می‌دارد. شایان‌ذکر است که دکمه‌های این گوشی نیز از جنس فلز بوده و بنابراین مقاومت آن‌ها دربرابر خط‌وخش و ضربه، مثل فریم دور دستگاه است.

جزیره‌ دوربین پشتی آیفون ۱۴ و همچنین بدنه پشتی آن ازجنس شیشه است. البته فلش LED این گوشی با لایه‌ای پلاستیکی پوشانده شده و بنابراین اشیاء تیز می‌توانند روی این بخش خط بیاندازند. اگرچه اپل اعلام کرده جنس لنز دوربین آیفون‌های این شرکت از یاقوت کبود است، اما تست‌های انجام‌شده نشان می‌دهد مقاومت آن‌ها مثل همان شیشه‌ی نمایشگر بوده و با ابزار شماره ۶ و ۷ می‌توان روی آن خط انداخت.

مرحله‌ بعدی آزمون شعله‌ی فندک روی نمایشگر آیفون ۱۴ است. با اعمال کردن شعله روی صفحه‌نمایش این گوشی، پس از حدود ۲۰ ثانیه شاهد ایجاد یک لکه‌ی سفید روی آن هستیم، اما این مورد تداخلی در تشخیص لمس و کارکرد آن ایجاد نمی‌کند. البته زک مدت بیشتری شعله را روی نمایشگر این دستگاه اعمال می‌کند که باعث می‌شود یک لکه‌ی دائمی روی آن باقی بماند.

درنهایت شاهد آزمون مقاومت آیفون ۱۴ دربرابر خم‌شدن هستیم. زک در این مرحله با اعمال فشار سعی می‌کند گوشی را از بخش پشت و جلو خم کند که البته به‌نظر می‌رسد ساختار بسیار مستحکم این دستگاه باعث می‌شود شاهد هیچ‌گونه خم‌شدن یا شکستگی نباشیم. بدین‌ترتیب این دستگاه برابر خم‌شدن نیز عملکرد بسیار خوبی از خوب نشان داد. در ادامه می‌توانید ویدئو کامل آزمون مقاومت آیفون ۱۴ را برابر خش‌پذیری، شعله‌ آتش و خم‌شدن تماشا کنید.

منبع: زومیت

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->