وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک
سرخط خبرها

از نبود امنیت حرفه‌ای تا نداشتن برنامه‌ریزی و اتحاد

  • کد خبر: ۱۲۶۴۷
  • ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۹
از نبود امنیت حرفه‌ای تا نداشتن برنامه‌ریزی و اتحاد
رئیس جدید هیئت والیبال استان پای درددل بانوان ورزشکار و مربی نشست
پس از گذشت یک ماه از برگزاری مجمع انتخاب رئیس هیئت والیبال استان و حضور قوچان‌نژاد بر کرسی ریاست این هیئت، رئیس جدید پای درددل حوزه بانوان والیبال استان نشست، حوزه‌ای که با مشکلات زیادی روبه‌روست و سال‌هاست مورد بی‌مهری رؤسای مختلف این هیئت قرار گرفته است. هرچند باوجود نبود حمایت‌ها، گاهی تیم‌های بانوان، چراغ والیبال استان را به‌تن‌هایی روشن نگه داشتند.
روز گذشته بانوان فعال در بخش‌های داوری، مربیان، بازیکنان و پیش‌کسوتان والیبال خراسان رضوی در نشستی حاضر شدند تا مشکلات و دغدغه‌های خود را به گوش مسئولان جدید برسانند. در این جلسه جبار قوچان‌نژاد رئیس هیئت، جوانبخت دبیر هیئت والیبال و مسئولان کمیته‌های شهرستان‌ها، اقتصادی و استعدادیابی هیئت هم برای بررسی مشکلات موجود در حوزه بانوان و همچنین معرفی نایب‌رئیس بانوان حضور داشتند.

ادامه نایب‌رئیسی هشت‌ساله
مهری جانداری در حالی به‌عنوان نایب‌رئیس این هیئت معرفی شد که پیش‌از‌این در دوره‌های مختلف در همین جایگاه نیز حضور داشت. او بیش از ۸ سال است که به‌عنوان نایب‌رئیس بانوان هیئت والیبال استان در دوره‌های ریاست فخار، حسین‌زاده و نکویی حضور دارد و در این جلسه نیز به‌عنوان نایب‌رئیس دوره قوچان‌نژاد معارفه شد.

داور بین‌المللی در آستانه حضور در انتخابی المپیک
خزچین، مسئول کمیته داوران بانوان و همچنین هانیه جعفری داور بین‌المللی استان، در ابتدای این جلسه به بیان مشکلات داوران زن پرداختند و به مشکلاتی در حوزه استفاده نکردن ارگان‌ها و نهاد‌های مختلف استان از داوران زن در مسابقات به‌دلیل عدم همکاری با هیئت در حوزه بانوان، عدم برگزاری مسابقات طبق تقویم فدراسیون در استان و همچنین برگزاری کلاس‌های دانش‌افزایی و سطح خوب داوران خراسانی در حوزه کشوری اشاره کردند. جعفری ازسوی فدراسیون جهانی برای مسابقات انتخابی المپیک دعوت شده است، اما اینکه بتواند به مسابقات اعزام شود یا خیر، بستگی به حمایت و رایزنی هیئت با فدراسیون ایران دارد.

در خراسان امنیت حرفه‌ای نداریم
فاطمه بزازان که به‌عنوان نماینده بازیکنان در این جلسه صحبت کرد، درباره حمایت‌نکردن از بازیکنان زن و بی‌توجهی به آن‌ها، گفت: در بسیاری از مسابقات از بازیکنان خواسته می‌شود تا بخشی یا تمام هزینه‌های اعزام به مسابقات را خودشان متقبل شوند که برای بازیکن هم هزینه سنگینی است. ازسوی‌دیگر بازیکنان تمرین می‌کنند و آماده می‌شوند تا در مسابقات حضور داشته باشند، اما به‌ندرت در خراسان رضوی مسابقات به‌صورت منظم و در سطح قابل‌قبول برگزار می‌شود، درحالی‌که بسیاری از شهرستان‌های کوچک در استان‌های مجاور که به هیچ وجه با مشهد و شهرستان‌های خراسان رضوی قابل مقایسه نیستند، مسابقاتی بهتر و به‌روزتر از ما دارند.
او ادامه داد: بازیکنان خراسانی در ترکیب ۴ تیم حاضر در لیگ دسته‌یک حضور دارند. ظرفیت خوبی داریم، اما دراین‌زمینه خیلی خوب عمل نشده است تا از همه ظرفیت بتوانیم در یک تیم برای حضور در لیگ برتر استفاده کنیم. امیدوارم با حضور مدیریت جدید، امنیت و ارزش بازیکنان زن استان بیشتر شود تا بتوانند توانایی‌های خود را در لیگ حرفه‌ای یا مسابقات قهرمانی کشور به نمایش بگذارند.

حضور ۳ تیم در لیگ‌یک بدون برنامه‌ریزی
در ادامه این جلسه مربیان فعال در والیبال بانوان در ابتدا از مشکلات درخصوص همکاری با سایر ارگان‌ها و نهاد‌ها و لزوم نظارت و بازرسی از کلاس‌‎‌های آموزشی صحبت کردند. سپیده پرور که هدایت تیم مشکی‌پوشان را برعهده دارد، به حضور هم‌زمان ۳ تیم از مشهد در لیگ‌یک و یک تیم از یزد با ترکیبی کاملا مشهدی اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته به‌هیچ‌وجه در حدی که شایسته بانوان بوده، به آن‌ها توجه نشده است و باوجود توانایی‌های زیاد این بخش، فرصتی برای نمایش آن وجود نداشته است. سلیمانی، مؤسس باشگاه مدرن، نیز تصریح کرد: اگر مدیریت و برنامه‌ای در هیئت وجود داشت، شاید می‌توانستند این ۳ تیم را در کنار هم قرار دهند تا نمایشی بهتر در کشور داشته باشیم یا حتی در لیگ برتر حاضر شویم؛ اما متأسفانه هیچ برنامه‌ای در ادوار گذشته هیئت برای بانوان وجود نداشته است. امیدوارم به مشکلات موجود در حوزه بانوان به‌ویژه تیم‌های حاضر در لیگ‌یک و موضوع میزبانی از مرحله دوم این رقابت‌ها توجه شود تا برای سال آینده بتوانیم شرایط بهتری پیدا کنیم.

شهرستان‌ها پرطرف‌دار، اما بدون امکانات
نواب رئیس هیئت‌های والیبال شهرستان‌های کاشمر، نیشابور، تربت‌حیدریه و فریمان نیز به‌عنوان نمایندگان شهرستان‌ها در این جلسه حضور داشتند که تمامی آن‌ها مشکل اصلی خود را نبود امکانات لازم یا محروم‌بودن برای استفاده از سالن‌های ورزشی بیان کردند. همچنین نمایندگان این شهرستان‌ها از رئیس جدید خواستند تا به تمامی شهرستان‌ها برای برگزاری دوره‌های آموزشی و بازآفرینی و همچنین برگزاری مسابقات، نگاهی برابر شود.
مهری جانداری، نایب‌رئیس هیئت والیبال، در پایان صحبت‌های بانوان تنها به توصیه برای امیدواری و همدلی اکتفا کرد. او اظهار کرد: خوشبختانه رئیس جدید هیئت از افراد متخصص در این رشته هستند و قطعا در دوره مدیریت ایشان والیبال بانوان هم می‌تواند به پیشرفت و رشد برسد. ظرفیت‌های زیادی در حوزه بانوان وجود دارد، اما متأسفانه تاکنون موردتوجه قرار نگرفته، ولی حالا بهترین فرصت است که با همکاری و همدلی در کنار هم برنامه‌ریزی برای فعالیت‌ها و پیشرفت را آغاز کنیم.

قول قوچان‌نژاد برای حمایت از ایده‌ها و برنامه‌های بانوان
رئیس هیئت والیبال خراسان رضوی نیز در پاسخ به گلایه‌ها و مشکلات تصریح کرد: در تمامی برنامه‌های هیئت و توصیه‌هایی که به کمیته‌ها انجام دادم، بانوان به‌صورت ویژه موردتوجه قرار گرفته‌اند؛ اما پیشرفت و فعالیت در این حوزه در ابتدا نیاز به همت و تلاش خود بانوان دارد، اما معتقدم با توانایی و بضاعتی که ما داریم، قطعا می‌توانیم شرایط بهتری برای والیبال بانوان به وجود بیاوریم.
جبار قوچان‌نژاد افزود: برخی مشکلات در حوزه بانوان از گذشته وجود داشته است، اما حالا باید همه برای موفقیت در کنار هم باشیم. بازیکنان، مربیان و داوران فعال در استان، سرمایه ما هستند و باید فضای حضور و فعالیت آن‌ها ابتدا در همین استان فراهم شود، اما قطعا دراین‌زمینه هم با بازیکنان و مربیان خاطی که مانع پیشرفت تیم استان شوند، بنا بر مقررات فدراسیون برخورد خواهد شد.
او ادامه داد: منابع و امکانات باید به‌صورت هدفمند در بخش‌های مختلف هزینه شود. باید بر اساس نیاز در حوزه تیم‌داری، برگزاری کلاس، مسابقات و دوره‌های آموزشی منابع را هزینه کنیم؛ در غیر این صورت و با ادامه مسیری که تاکنون رفته‌ایم، شرایط بهتر نخواهد شد. در کوتاه‌ترین زمان از همه کمیته‌های هیئت می‌خواهم برنامه‌های خود را برای سال آینده ارائه کنند تا با اصلاح فعالیت‌های نادرست از ابتدای سال جاری در هر بخش با برنامه‌ریزی و فعالیت رو‌به‌جلو حرکت کنیم.
در پایان، بدهی هشت‌میلیون‌تومانی یکی از تیم‌های دسته‌یکی بانوان مشهد به فدراسیون، طی تماس قوچان‌نژاد با پورحسن در حین جلسه، بخشیده شد تا شاید امید را در دل بانوان ورزشکار استان برای حل مشکلات روشن کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->