«ورود آقایان ممنوع» شنبه به صحنه تئاتر می‌رود اهدای عواید نمایشگاه نقاشی شاگردان تارا بهبهانی به کودکان محک معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی: خدمت و خادمی به زائران کاری بین‌المللی است هنرمند گرافیست هنر انقلاب اسلامی: نیاز به بازتولید اندیشه شهید آوینی داریم آموزش داستان نویسی | تداوم حافظه (بخش ششم) حکمت‌های هزارساله | نگاهی به کتاب «دانش و رامش: شاه بیت‌ها و شاهکار‌های شاهنامه» مینی سریال غرور و تعصب ساخته می شود فیلم‌برداری قسمت جدید فیلم انتقام‌جویان آغاز شد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۴ حضور سرزده رئیس‌جمهور در وزارت فرهنگ و ارشاد + عکس آغاز فرایند داوری پانزدهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران انتشار «مثنوی معنوی» مولانا در قطع جیبی دلیل محکومیت شهره قمر، بازیگر سینما، چیست؟ + عکس ساخت یک اقتباس سینمایی از رمان کیمیاگر «پائولو کوئلیو» سریال کمدی لمندگان روی آنتن شبکه دو + زمان پخش و فیلم وقتی سریال پایتخت ۷ آنتن تلویزیون را در فروشگاه‌ها کمیاب می‌کند
سرخط خبرها

آیا ویژه‌برنامه‌های صداوسیما برای شب یلدا توانست نظر مردم را جلب کند؟

  • کد خبر: ۱۲۶۹۲
  • ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳
آیا ویژه‌برنامه‌های صداوسیما برای شب یلدا توانست نظر مردم را جلب کند؟
مناسبت‌های مختلف در طول سال فرصت‌های مغتنمی را دراختیار رسانه ملی قرار می‌دهد تا بتواند مخاطبان بیشتری را با خود همراه کند. در این بین، تلویزیون در سال‌های اخیر با انتخاب برنامه‌های قابل‌پیش‌بینی و تکراری این فرصت‌ها را یکی پس از دیگری سوزانده است؛ روندی که در ویژه‌ برنامه‌های شب یلدای امسال نیز مشهود بود.
شکیبا افخمی‌راد| شنبه شب، هم‌زمان با طولانی‌ترین شب سال، شبکه‌های مختلف سیما هرکدام ویژه‌برنامه‌ای را روی آنتن بردند.

برنامه‌هایی با مجریان و میهمانان تکراری، به‌طوری‌که نه بازگشت رضا رشیدپور با شمایل جدیدش به شبکه ۳ و نه پخش دوباره دورهمی با اجرای مهران مدیری بعد از چندین ماه کش‌وقوس، توانست نقطه قوتی برای برنامه‌های تلویزیون باشد. تکرار شدن چند اسم محدود از مجریان ویژه‌برنامه‌های مختلف و همچنین چرخه تکراری افراد معروف دعوت‌شده به این برنامه‌ها، دیگر برای مخاطبان غافلگیرکننده نیست که بتواند آن‌ها را به پای تلویزیون بکشاند. ویژه‌برنامه‌هایی که دیگر به یک دیدوبازدید تلویزیونی تبدیل شده‌اند؛ به‌طور مثال سروش صحت، پژمان بازغی و علیرضا علیمردانی، سه مجری برنامه‌های مختلف شبکه نسیم، در شب یلدا میهمان برنامه دورهمی مهران مدیری بودند و بیشتر درباره برنامه‌هایشان در فضایی که کمترین بهره را از المان‌های مرسوم شب یلدا برده بود، به گپ‌وگفت پرداختند. برنامه‌های دیگر شبکه‌های صداوسیما نیز از این قاعده مستثنا نبود و همان افرادی به این برنامه‌ها دعوت شده بودند که آن‌ها را بار‌ها در قاب تلویزیون دیده‌ایم و حرف جدیدی برای مخاطب ندارند. در اجرای موسیقی نیز این برنامه‌ها بیشتر از حضور خوانندگان جدید پاپ بهره گرفته بودند؛ خوانندگانی که سبک موسیقی و اشعارشان اصولا مرتبط با حال‌وهوای شب یلدا نیست.

با نگاهی به ویژه‌برنامه‌های شب یلدای امسال، می‌توان متوجه شد که رسانه ملی خودآگاه یا ناخودآگاه قصد تغییر رویه ندارد. همچنان افراد مطرحی را که حرفی برای گفتن دارند، بایکوت می‌کند. با کنار گذاشتن موسیقی فاخر ایرانی، عرصه را دراختیار خوانندگان پاپی که رشد روزافزون دارند، می‌گذارد و به این ترتیب، دودستی مخاطبانش را به دیگر رسانه‌ها تقدیم می‌کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->