استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص
سرخط خبرها

جمع‌بندی پایان مرحله گروهی لیگ ملت‌های اروپا‌

  • کد خبر: ۱۲۷۵۴۰
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
جمع‌بندی پایان مرحله گروهی لیگ ملت‌های اروپا‌
مرحله گروهی لیگ ملت‌های اروپا در‌حالی پایان یافت که انگلیس به لیگ پایین‌تر سقوط کرد و تیم‌های کرواسی، اسپانیا، ایتالیا و هلند به مرحله نیمه‌نهایی رسیدند و سال آینده برای کسب جام رقابت خواهند کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مرحله گروهی فصل۲۰۲۲-۲۰۲۳ لیگ ملت‌های اروپا به پایان رسید و تکلیف تیم‌های صعودکننده به نیمه‌نهایی و سقوط‌کننده به لیگ‌B هم مشخص شد. در دوره بعدی نیز اتریش، جمهوری‌چک، انگلیس و ولز در دسته پایین‌تر مسابقه خواهند داد.

گروه اول؛ بازگشت بلیزر‌ها و افت خروس‌ها

پیش از شروع این فصل لیگ ملت‌ها تصور می‌شد که قهرمان دوره قبل لیگ ملت‌ها شانس اول صدرنشینی از این گروه باشد، اما در میان ناباوری همه، خروس‌ها فقط یک برد مقابل اتریش کسب کردند و مقابل دانمارک دبل شدند! در سمت مقابل، کرواسی که با کسب چهار امتیاز از رقیبش در فینال جام‌جهانی۲۰۱۸ انتقامی کوچک گرفت، دوباره در آستانه جام‌جهانی در اوج قرار دارد. انتظار می‌رود تیم دالیچ از خوب‌های قطر۲۰۲۲ باشد. همین‌طور دانمارک که نشان داد موفقیت‌های یورو۲۰۲۰ مقطعی و در جو ماجرای کریستین اریکسن نبوده است. احتمال می‌رود دینامیت‌ها را هم در جام‌جهانی در مراحل بالاتر ببینیم. بردشان مقابل فرانسه امیدوارکننده بود. زیرا باید در جام‌جهانی هم به مصاف این حریف بروند.

گروه دوم؛ بازگشت لاروخا و ناکامی قهرمان اولین دوره

نکته مثبت تیم انریکه این است که وقتی انتقاد‌ها اوج می‌گیرد، جبران می‌کند. اسپانیا که به سوئیس باخته بود و موقعیتش را در خطر می‌دید، با ارائه نمایشی هوشمندانه در براگا موفق شد پرتغال را شکست دهد و این برد حکم صعودشان به مرحله نیمه‌نهایی را امضا کرد. حالا اسپانیا شانس دارد تا پس از یازده‌سال یک قهرمانی اروپایی به‌دست بیاورد. اما پرتغال که با برد قاطع مقابل جمهوری‌چک خودش را در آستانه صعود می‌دید، فرصت خوبی را از دست داد. پرتغال که در یورو۲۰۲۰ هم عملکرد ضعیفی داشت، به نظر می‌رسد با سانتوش به بن‌بست رسیده است. سوئیس با عملکرد خوب در دو بازی برابر اسپانیا و چک در آستانه جام‌جهانی، مردم کشورش را امیدوار کرده است.

گروه سوم؛ شروع دوران آتزوری و سقوط سه‌شیر‌ها

هیجان‌انگیزترین گروه با صدرنشینی و صعود مغموم‌ترین تیم به پایان رسید. آتزوری که باز هم در راهیابی به جام‌جهانی ناکام بوده و دو ماه دیگر باید مردم این کشور و هوادارانشان در سرتاسر دنیا غم‌زده به بازی دیگر‌تیم‌ها در قطر۲۰۲۲ نگاه کنند، در دو بازی آخر با برد مقابل انگلیس و مجارستان و کلین‌شیت در هر دو بازی راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. البته ایتالیا صعودش را کمی هم مدیون مجارستان است که با ۱۰ امتیازی که کسب کرد، شگفتی‌ساز گروه شد؛ مجارستانی که مقابل انگلیس دبل کرد و آلمان را در بازی برگشت برد.

مجار‌ها در آستانه صعود بودند، اما مقابل ایتالیا موفقیتشان قطع شد. ناکام بزرگ گروه، انگلیس بود که در چهار بازی اصلا گل نزد و فقط توانست دروازه آلمان را باز کند. سه‌شیر‌ها حتی یک برد هم کسب نکردند و از ساوت‌گیت به‌شدت انتقاد می‌شود. آلمان هم که با فلیک هنوز نباخته بود، مقابل مجارستان متحمل شکست شد و در‌نهایت سوم شد. آلمان در دو دوره قبلی هم به نیمه‌نهایی نرسیده بود.

گروه چهارم؛ هلند مقتدر و بلژیک ناکام

نارنجی‌ها تنها‌تیم بدون باخت مرحله گروهی لیگ ملت‌های اروپا بودند و فقط در بازی رفت مقابل لهستان امتیاز از دست دادند. قاطع‌ترین تیم لیگ ملت‌ها مقابل بزرگ‌ترین رقیبش بلژیک دبل کرد. شیاطین‌سرخ اروپا دور‌از‌انتظار ظاهر شدند؛ تیمی که به واسطه حضور ستاره‌های بزرگ همیشه انتظار بزرگی هم ایجاد کرده است، ولی باز هم ناکام بود. همان دو باخت مقابل هلند باعث شد تا با شش امتیاز کمتر از این رقیب در رده دوم جای بگیرد. عقاب‌ها فقط ولز را در بازی‌های رفت‌و‌برگشت شکست دادند و مسابقات را هم با برد مقابل همین تیم تمام کردند.

ولز دیگر‌تیم بریتانیایی سقوط‌کننده بود؛ تیمی که حتی یک برد هم کسب نکرد و تنها‌امتیازش را در دیدار خانگی مقابل بلژیک کسب کرد. نکته جالب اینکه اسکاتلند، دیگر‌تیم بریتانیایی، به لیگ‌A آمد، ولی انگلیس و ولز باید فصل بعد در لیگ B بازی کنند. هردو تیم که بدون برد لیگ ملت‌ها را تمام کردند، در جام‌جهانی‌۲۰۲۲ هم‌گروه ایران هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->