شهر اصفهان در امنیت و آرامش است+فیلم شبکه خبر: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل است منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد همه چیز درباره شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) شبکه خبر شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان را تایید کرد + فیلم ماجرای شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) کربی : آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است حمله موشکی به کریات شمونا در فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) «عسقلان» و «سدیروت» زیر آتش حملات سنگین راکتی گردان‌های قدس (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ادامه عملیات حزب الله علیه اشغالگران در مرز‌های شمالی فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا اسرائیل در حمله ایران را تکذیب کرد ارتش آمریکا هزاران موشک به اسرائیل ارسال کرد تظاهرات علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی ادامه یافت + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن! امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی از تکرار ماجراجویی نظامی علیه ایران دست بردارد | حمله کاملاً ضروری بود رییس جمهور: اگر رژیم صهیونیستی بازهم اشتباه کند، پاسخی پشیمان کننده می‌گیرد امنیت کامل در مراکز هسته‌ای کشور | اطلاعات لازم از مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی در اختیار ماست + فیلم یارانه نقدی فروردین واریز شد (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است | باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید
سرخط خبرها

مهدی چمران: در حوادث اخیر، انتقام دشمن از توفیقات ملت ایران، داعشی‎گونه، ناجوانمردانه و خشن بود

  • کد خبر: ۱۲۷۶۱۱
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۹
مهدی چمران: در حوادث اخیر، انتقام دشمن از توفیقات ملت ایران، داعشی‎گونه، ناجوانمردانه و خشن بود
همایش اختتامیه آیین‌های هفته دفاع مقدس و تجلیل از محافظان امنیت پنجشنبه‌شب با حضور مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، حمیدرضا ترقی دبیر شورای ائتلاف اصولگرایان استان خراسان رضوی، عبدالله ارجائی شهردار مشهد و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد و آحاد پیشکسوتان یگان‌های رزم خراسان در دفاع مقدس برگزار شد.

محمدپور | شهرآرانیوز، همایش اختتامیه آیین‌های هفته دفاع مقدس و تجلیل از محافظان امنیت پنجشنبه‌شب با حضور مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، حمیدرضا ترقی دبیر شورای ائتلاف اصولگرایان استان خراسان رضوی، عبدالله ارجائی شهردار مشهد، سردار سرتیپ پاسدار هاشم غیاثی فرمانده سپاه امام رضا (ع)، سردار سرتیپ محمدکاظم تقوی فرمانده انتظامی استان، موسی‌الرضا حاجی بگلو نایب‌رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد و آحاد پیشکسوتان یگان‌های رزم خراسان در دفاع مقدس، در محل تالار همایش‌های نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد.

اغتشاشات اخیر، انتقام دشمن از توفیقات ملت ایران بود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران که به‌عنوان سخنران ویژه در این مراسم حضور پیدا کرده بود، ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خاطرنشان کرد: شهدای این روزها همان مجاهدان بزرگی هستند که نامشان تا همیشه در تاریخ ماندگار است. به همین ترتیب، ملت ما نیز همچون همیشه روشن و پایدار است تا زمانی که حال و اراده شهادت‌طلبی در بین مردم ما برقرار باشد.

وی افزود: تا دین و اسلام زنده باشد، کشور هم به‌وسیله شهادت برپا خواهد بود اما با این حال، ناراحت‌کننده است که مشاهده کردیم در کشور اسلامی ما عده‌ای از جوانان این‌گونه تربیت شده‌اند که به قرآن و پرچم و خون‌های شهدایشان پشت می‌کنند. آشوب‌های اخیر ثابت می‌کند که در مسیر تربیت این نسل، باید به اقتضای تغییر دوران‌ها تلاش کرد و جهاد تبیین را با روش‌های جدید دنبال کرد تا نسل آینده‌ساز ایران اسلامی به‌گونه‌ای تربیت شود که همیشه در مسیر مکتب و اسلام باقی بمانند.

چمران تصریح کرد: خوشبختانه در نسل جدید مجاهدان فراوانی وجود دارد که در اربعین حماسه می‌آفرینند و از عراق گرفته تا شهرهای کوچک و بزرگ ایران اسلامی مشق میدان‌داری می‌کنند. مصادف با همان زمانی که جوانان این سرزمین زیر پرچم امام حسین (ع) در کربلا بودند، کشور ما به پیمان شانگهای پیوست و این پیشرفت برای دشمنانمان قابل‌تحمل نبود. علاوه بر این، رئیس‌جمهور ما هم در آمریکا و در مقر سازمان ملل متحد به زیباترین نحو ممکن سخنرانی کرد و با بالاآوردن نام و تصویر شهید سلیمانی، خار چشم دشمن شد.

وی تأکید کرد: در این شرایط، دشمن همه این توطئه‌ها را برپا کرد تا شیرینی این فتوحات را در کام ملت تلخ کند و مردم از پیشرفت‌های خود دست بکشند درحالی‌که بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب، در نهضت ما عقب‌گرد معنایی ندارد و به‌موازات تکریم شهدا، جانبازان و آزادگان دفاع مقدس، همچنان شهدایی تقدیم اسلام و انقلاب می‌کنیم که راه آن ایثارگران را امتداد دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه خشونت‌های اخیر نشان داد که انسان می‌تواند تا چه درجه‌ای سقوط کند و در مراتب انسانیت دچار افول شود، گفت: انتقام دشمن از توفیقات ملت ایران، داعشی‎گونه، ناجوانمردانه و خشن بود که در آن، خادم مردم در لباس نیروی انتظامی را وسط خیابان به آتش کشیدند و در همان حال بر پیکر نیمه‌جان او سنگ زدند. با این حال، افسران و سربازان نیروی انتظامی، بسیجیان مخلص و همه مجاهدان عرصه امنیت جامعه بدانند که خداوند متعال در قرآن کریم وعده داده که دوستدار صابران است و تاریخ تصدیق می‌کند که خواص بی‌بصیرت بر امیرالمؤمنین (ع) و فرزندان والامقام او چه مظالمی را روا کردند تا اینکه امروزه حاکمیت دینی به‌مثابه یک میراث به ما برسد. ما این راه را ادامه خواهیم داد تا پرچم پیروزی ما به دست امام زمان (عج) برسد.

خون‌های شهدا، سرمایه ایران اسلامی

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در ابتدای این مراسم با اشاره به آشوب‌های اخیر مشهد اظهار کرد: اغتشاشگران بدانند که با ترقه‌بازی نمی‌توانند کشور امام زمان (عج) را ساقط کنند. این کشور بر روی خون‌های پاک هزاران شهید بنا شده و تا زمانی که پرچم‌دار این نظام، ولایت باکفایت فقیه است، این نظام سربلند و مقتدر به پیش می‌رود.

وی افزود: به‌عنوان منتخب مردم مشهد از پشت این تریبون خطاب به بدخواهان اسلام و انقلاب اعلام می‌کنم که ما اجازه نمی‌دهیم که دشمنان کوچک‌ترین تحرک خباثت‎آلودی داشته باشند و به پشتوانه این ملت، تا انتها پشت سر حاکمیت دینی در ایران ایستاده‌ایم.

دشمن به دنبال ایجاد بی‌ثباتی است

دبیر شورای ائتلاف اصولگرایان خراسان رضوی در ادامه این مراسم، با بیان اینکه سلامتی و امنیت دو نعمت بزرگی است که امروزه ملت ما برای استمرار آن شهید تقدیم اسلام و انقلاب می‌کند، خاطرنشان کرد: در ایامی که ویروس کرونا در سرتاسر جهان جولان می‌داد، کشورهای مستکبر عالم جنایات و فشارهای ظالمانه بسیاری علیه ملت‌های مظلوم صورت دادند تا اینکه این بلای فراگیر دامن‌گیر خودشان شد.

وی ادامه داد: مستکبران عالم در عرصه سلامت ملت‌ها منافع بسیاری دارند و وقتی این زمینه دچار خدشه و آسیب شود، آن‌وقت است که آمریکا و وابستگان او به میدان می‌آیند تا امتیاز موردنظر خود را دشت کنند.

ترقی تصریح کرد: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون هم ایران اسلامی در معرض تهدیدهای ریز و درشت امنیتی قرار داشته و امروزه هم که دشمن دیگر به خاطر اقتدار بازدارنده نظامی، توان حمله و ایجاد خسارت در ایران را ندارد، عوامل نفوذی خود را جلو انداخته تا از داخل به این ملت آسیب بزنند. دشمن به دنبال این است که با ایجاد ناامنی، بی‌ثباتی ایجاد کنند تا در سایه آن، تزلزل سیاسی و دگرگونی حاکمیت قابل تحقق باشد اما از این غافل است که این انقلاب یک نهضت الهی است که اساس آن توسط امام راحل بر مبنای تقوا بنا گذاشته شده و در سایه عنایات خاصه حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) قرار دارد.

وی تأکید کرد: ملت ما هیچ‌گاه یاد شهدای جنگ تحمیلی، مدافعان حرم و مدافعان امنیت را فراموش نکرده است. امروزه عزیزترین بخش از بدنه جامعه، خانواده‌های معظم شهدا هستند و آحاد ملت قدردان این عزیزان هستند.

دبیر شورای ائتلاف اصولگرایان خراسان رضوی با تأکید بر اینکه باید صف منتقدان و معترضان مسالمت‌آمیز را از صف براندازان ضدانقلاب جدا بدانیم، گفت: همان‌طور که ریاست محترم جمهوری هم در مصاحبه دیشب خود فرمودند، خوب است که در شهرها مکان‌های مشخصی در نظر گرفته شود تا در آن‌ها ارائه نقطه نظرات و بیان انتقادات به‌صورت آزادانه صورت بگیرد. در مشهدالرضا (ع) هم بوستان گفت‌وگو ساخته شده و باید از ظرفیت این مکان برای تضارب آرا و گفت‌وگوی آزادانه میان احزاب، جریان‌ها و صاحبان اندیشه‌های متضاد استفاده شود.

وی در انتهای سخنان خود ابراز کرد: در گام دوم انقلاب به جانبازی‌ها و رشادت‌های مضاعفی نیاز داریم زیرا پیچیدگی‌های چهل سال دوم در جنگ شناختی و جنگ فرهنگی به‌مراتب بیشتر است و دشمن در این عصر، توطئه‌های نرمی طراحی می‌کند که دیگر کشته‌های آن ملموس و قابل‌شمارش نیستند و از نوجوانان و جوانان گرفته تا خواص سیاسی را قربانی می‌کند. تجلیل از خانواده‎های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان آشوب‎های اخیر، سرودخوانی و مرثیه‎سرایی مداحان اهل بیت (ع) از دیگر برنامه ‎های این همایش بود.

 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->