بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری توسط پلیس فتا افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد قلیان اکسیژن طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است | افزایش ۵۰ درصدی مصرف قلیان در ۷ سال بی‌خوابی، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهد دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو صادر شد برای خود و دیگران خودسرانه دارو تجویز نکنیم! تشخیص بموقع اوتیسم، در پیشرفت مهارت‌های ارتباطی و کلامی کودکان تاثیر بسزایی دارد معاینات پزشکی کارکنان آشپزخانه مرکزی خراسان رضوی در ایام حج عمره آغاز شد عطاری فقط می‌تواند گیاهان دارویی مجاز را عرضه کند | برخورد با عطاری‌هایی که فرآورده دارویی بفروشند اهدای عضو در مشهد به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌کارهایی برای کند کردن بیماری آلزایمر کنکور سراسری مرحله اول سال ۱۴۰۳ با شرکت ۹۱ هزار داوطلب در خراسان رضوی برگزار خواهد شد اعمال قانون ۱۶۴۱ خودروی حادثه ساز در مشهد | توقیف ۵۷ دستگاه خودروی متخلف (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا بالاخره نام مادران در کارت ملی نوشته می‌شود؟ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (۴ اردیبهشت ١۴٠٣) | تداوم کاهش دما تا پایان هفته مصرف بیش از حد نمک ارتباط نزدیکی با ابتلا به سرطان‌های دستگاه گوارش دارد آتش‌سوزی در انبار داروی بیمارستان امام حسین(ع) تهران گلایه شهروندان از پیچ‌و‌خم‌های تهیه دارو‌های خاص
سرخط خبرها

پیش بینی ثبت نام ۹۵۰۰ دانش آموز استثنایی در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۲۸۶۸۰
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
پیش بینی ثبت نام ۹۵۰۰ دانش آموز استثنایی در خراسان رضوی
رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: تا کنون ۸۳۰۰ دانش‌آموز در مدارس استثنایی ثبت‌نام کرده‌اند که پیش‌بینی ما این است تعداد این دانش‌آموزان به ۹۵۰۰ نفر افزایش یابد.

به گزارش شهرآرانیوز، جواد روحانی با اشاره به دسته‌بندی دانش‌آموزان استثنایی اظهار کرد: دانش‌آموزان استثنایی در ۷ گروه نیازهای ویژه ذهنی، آسیب‌دیده شنوایی و بینایی، چند معلولیتی، مشکلات ویژه یادگیری، اختلالات رفتاری یا اوتیسم و جسمی- حرکتی تقسیم‌ بندی می‌شوند که این افراد تحت پوشش اداره آموزش‌وپرورش اسثنایی قرار می‌گیرند.  

وی در خصوص تعداد دانش‌آموزان استثنایی در خراسان رضوی عنوان کرد: تعداد دانش‌آموزان استثنایی در خراسان رضوی نسبت به سال گذشته روند افزایشی داشته است. تا کنون ۸۳۰۰ دانش‌آموز در مدارس استثنایی ثبت‌نام کرده‌اند در صورتی که این آمار در طی سال گذشته ۸۲۵۰ نفر بوده است. با توجه به این موضوع که همچنان ثبت‌ نام‌ها تا انتهای مهرماه ادامه دارد و سنجش برخی از دانش‌آموزان اتباع و پیش‌دبستانی نیز در حال انجام است، بنابراین به این تعداد اضافه خواهد شد.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی خراسان رضوی اضافه کرد: پیش‌بینی ما این است که تعداد دانش‌آموزان به ۹۵۰۰  نفر افزایش یابد و در مجموع ۱۸ هزار دانش‌آموز جدید در سال تحصیلی جدید خواهیم داشت که تحت پوشش خدمات آموزشی، پرورشی و توان‌بخشی قرار می‌گیرند.

روحانی با اشاره اقدامات لازم در جبران کمبود معلمان در سال تحصیلی جدید تصریح کرد: با شروع سال تحصیلی جدید، ۱۲۷۵ کلاس درسی تشکیل شده و پیش‌بینی ما این است که  ۱۳۴۹ کلاس در سراسر خراسان رضوی تشکیل شود. ۹۹ درصد مشکلات کمبود معلم حل شده و اکثر کلاس‌های درسی دارای معلم هستند، اما اقداماتی جهت جبران کمبود نیروهای معلم از جمله استفاده از نیروهای خرید خدمات و دانشجویان ورودی‌های ۹۸ انجام گرفته که تا پایان هفته این مشکل نیز حل خواهد شد. در هر صورت کلاس‌های درسی دانش‌آموزان بدون معلم نبوده و مشاورین و معاون‌های آموزشی کلاس‌های درسی را مدیریت می‌کنند.

وی در خصوص سرویس مدارس استثنایی خاطرنشان کرد: هر ساله اعتباری معادل ۵۰ درصد هزینه سرویس مدارس استثنایی از سوی دولت پرداخت می‌شده است. هزینه پرداختی در سال جاری همچنان از سوی دولت اعلام نشده اما پیش‌بینی می‌شود اعتبار سال گذشته نیز برای امسال اعمال شود. تفاهم‌نامه‌ای بین ما و شهرداری مشهد برقرار شد که بر اساس آن مناطق محروم و کم برخوردار مشهد از سرویس رایگان برخوردار شوند که امیدواریم این طرح به‌ زودی اجرایی شود.

روحانی عنوان کرد: از اول مهر تا کنون ۴۵۰ سرویس جذب شده‌اند که ۹۹ درصد سرویس مدارس ما را تکمیل کرده و سایر مشکلات آن تا پایان هفته نیز حل خواهد شد. با توجه به پراکندگی مدارس استثنایی یکی از دغدغه‌های والدین فاصله محل سکونت دانش‌آموزان  نسبت به مدرسه بوده که در نتیجه با وجود این فاصله، هزینه ایاب ذهاب نیز افزایش پیدا می‌کند که امیدواریم بتوانیم با همکاری شهرداری و خیرین مشکلات در این زمینه را نیز برطرف کنیم.

وی افزود: طرح تغذیه رایگان برای مناطق محروم اجرایی می‌شود، اما طی مکاتبات انجام شده با اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی پیگیر این ماجرا هستیم که در سال تحصیلی جدید  دانش‌آموزان استثنایی نیز مشمول تغذیه رایگان شوند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->