اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
سرخط خبرها

۵۸ پروژه زودبازده منطقه ۵ تا آذرماه به بهره‌برداری می‌رسد

  • کد خبر: ۱۲۸۸۱۹
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
۵۸ پروژه زودبازده منطقه ۵ تا آذرماه به بهره‌برداری می‌رسد
۲۴ مردادماه سال گذشته لایحه دو‌فوریتی طراحی و اجرای پروژه‌های زود‌بازده و اعتماد ساز در محلات هدف بازآفرینی و حاشیه شهر با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان برای هر محله در صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد تصویب و به شهرداری ابلاغ شد.

به گزارش شهرآرانیوز، حدود دوسه‌ماه پس از این مصوبه و همان‌طور که در یکی از تبصره‌های مصوبه شورا تأکید شده بود، ۳۹۵ پروژه در محلات مختلف حاشیه شهر و هدف بازآفرینی با پیشنهاد مردم و براساس خواسته‌های آن‌ها تعریف شد و مدت زیادی است که این پروژه‌ها اجرایی شده است و در چند‌ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. از این تعداد چیزی نزدیک به ۵۸ پروژه زودبازده سهم منطقه‌۵ شهرداری است که ۱۰۹ میلیارد تومان برای اجرای آن‌ها هزینه شده است و بخش عمده‌ای از آ‌ن‌ها تا آذرماه افتتاح می‌شود.

۱۰۹‌میلیارد تومان پروژه برای منطقه ۵

مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری مشهد در جریان بازدید از پروژه‌های زودبازده منطقه ۵ با بیان اینکه اتفاقات خوبی در این منطقه رقم خورده است گفت: در این منطقه ۵۸ پروژه زود‌بازده تعریف و اجرا کردیم که برای آن‌ها بیش از ۱۰۹‌میلیارد تومان هزینه شده است.

علی رضازاده همدانی افزود: بیشتر پروژه‌های اجرا‌شده در این منطقه در حوزه جمع‌آوری آب‌های سطحی و پیاده‌رو‌سازی است که باعث رضایت‌مندی بسیار بالایی در سطح منطقه‌۵ شده است. این منطقه یکی از مناطقی است که در سطح رضایت‌مندی مردمی و اتفاقاتی که در آن رقم خورده از مناطق بسیار خوب ما به‌شمار می‌رود.

۲ مشکل بزرگ با زودبازده‌ها حل شد

شهردار منطقه‌۵ نیز در ادامه با اشاره به مطالبات اهالی ساکن در این منطقه برای سروسامان دادن به وضعیت پیاده‌رو‌ها و حل مشکل آب‌گرفتگی و جمع‌آوری آب‌های سطحی تصریح کرد: یکی از مشکلات منطقه ۵ -که حل آن جزو مطالبات مردمی هم هست- پیاده‌روسازی و جمع‌آوری آب‌های سطحی است.

به این دلیل که از نظر جغرافیایی، شیب شهر به سمت شرق است، در زمان بارندگی‌ها شاهد حرکت روان آب‌ها و تجمع آب‌گرفتگی معابر در نقاطی که شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی در آن وجود نداشت بودیم که براساس خواسته مردم اجرای کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی در سطح منطقه برنامه‌ریزی و اجرا شد و توانستیم ۷۵درصد از مشکلات آب‌گرفتگی معابر را حل کنیم. مجید‌وحدتی‌پور ادامه داد: پیاده‌رو‌سازی از دیگر درخواست‌های مردمی‌ای است که با اعتبارات در نظر گرفته شده برای پروژه‌های زودبازده در بخش زیادی از نقاط مشکل‌زا در منطقه اصلاح شد.

پایان آذرماه، زمان افتتاح پروژه‌های منطقه

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۲۵‌درصدی پروژه‌هایی که در منطقه‌۵ اجرایی شده است گفت: طبق تعهدی که به سازمان بازآفرینی فضا‌های شهری داده‌ایم، تا اواسط آذر‌ماه بخش زیادی از پروژه‌های زودبازده منطقه‌۵ را به اتمام خواهیم رساند. البته برخی از پروژه‌های اجرا‌شده تا امروز پیشرفت صددرصدی دارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->