ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

زمان اقامه نماز آیات برای خورشید گرفتگی ۵ دی اعلام شد

  • کد خبر: ۱۲۸۹۶
  • ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲
زمان اقامه نماز آیات برای خورشید گرفتگی ۵ دی اعلام شد
عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری گفت: با توجه به زمان پایان خورشیدگرفتگی فردا ۵ دی، هموطنان تا قبل از ساعت ۸ و ۲۰ دقیقه نماز آیات را بخوانند.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام موحدنژاد گفت: خورشید گرفتگی فردا یک خورشید گرفتگی حلقوی در جهان است، اما در ایران به صورت جزیی خواهد بود و این طور نیست که تمام خورشید توسط قرص ماه گرفته شود.
وی اظهار کرد: با توجه به تفاوت طلوع آفتاب در شهر‌های مختلف، زمان حداکثر گرفتگی خورشید و پایان خورشید گرفتگی هم چند دقیقه‌ای در میان شهر‌ها تفاوت خواهد داشت.
عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری اظهارکرد: فتوای برخی از مراجع تقلید این است که نماز آیات باید قبل از حداکثر گرفتگی خورشید خوانده شود و بنابر این احتیاط این است تا قبل از حداکثر گرفتگی نماز آیات را خواند، اما برخی دیگر از مراجع می‌فرمایند که تا قبل از پایان گرفتگی خورشید هم می‌توان نماز آیات را خواند.
حجت الاسلام موحدنژاد گفت: زمان حداکثر گرفتگی خورشید در روز پنج شنبه از ساعت ۷ و ۹ دقیقه تا ساعت ۷ و ۱۷ دقیقه در شهر‌های مختلف تفاوت دارد، به طور مثال طلوع آفتاب فردا در تهران ساعت ۷ و ۱۲ دقیقه و حداکثر گرفتگی خورشید ۷ و ۱۳ دقیقه خواهد بود و همین طور پایان گرفتگی خورشید ۸ و ۲۳ دقیقه خواهد بود و تا این زمان فرصت برای خواندن نماز آیات است.
وی افزود: اگر بخواهیم برای کل کشور ساعتی را اعلام کنیم بهتر است هموطنان تا قبل از ساعت ۸ و ۲۰ دقیقه نماز آیات را اقامه کنند و چنانچه بعد از پایان خورشید گرفتگی نماز خوانده شود باید با نیت نه قضا و نه ادا خوانده شود.
عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: گرفتگی خورشید در تهران حدود ۶۵ درصد خواهد بود، ولی در بعضی شهر‌ها به ۸۲ درصد هم می‌رسد.

 

منبع:صدا و سیما

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->