سبزپوشی بورس در اولین روز هفته | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۹ مهر ۱۴۰۴) ویدئو | چگونه نیروگاه‌های خورشیدی پشت‌بامی راه‌اندازی کنیم؟ ثبت‌نام وام ۵۰ میلیونی ویژه روستاییان کشور آغاز شد (۱۹ مهر ۱۴۰۴) ایران‌خودرو: قیمت جدید محصولات به‌زودی اعلام خواهد شد (۱۹ مهرماه ۱۴۰۴) علت گرانی مرغ چیست؟ | تنها ۳۶ درصد هزینه‌های تولید مرغ با ارز ۲۸۵۰۰ تومان است نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها ۱۰.۶ درصد شد جهاد کشاورزی: طرح ملی سرشماری زنبورستان‌ها در خراسان رضوی پایان یافت دلار در بازار آزاد مشهد گران شد (۱۹ مهر ۱۴۰۴) قیمت امروز نقره جهانی چقدر است؟ (۱۹ مهر ۱۴۰۴) آمریکا در مقابل چین به زانو درآمد | سبقت یوان از دلار در مبادلات تجاری جهان درباره بی‌نتیجه بودن قانون مالیات بر خانه‌های خالی | سراب مالیات‌ستانی از خانه‌های خالی تعرفه‌گذاری‌های جدید ترامپ علیه چین قیمت رمزارز‌ها را نزولی کرد (۱۹ مهر ۱۴۰۴) سامانه جستجوی شغلی با ظرفیت جدید راه‌اندازی می‌شود برای بازگرداندن وجه کلاهبرداری‌شده به حساب بانکی، چه‌کار کنیم؟ قیمت امروز دینار عراق و درهم امارات در مشهد اعلام شد (۱۹ مهر ۱۴۰۴) طلا در بازار مشهد امروز چند قیمت خورد؟ (۱۹ مهر ۱۴۰۴) قیمت امروز میوه و تره‌بار در مشهد (۱۹ مهر ۱۴۰۴) | قیمت کدام میوه‌ها ارزان شد؟ فعالیت بیش از ۵۰۰ پلتفرم فروش طلا متوقف شد پیش‌بینی ریزش شدید تتر | علت چیست؟ (۱۹ مهر ۱۴۰۴) قیمت طلا در بازار جهانی امروز (۱۹ مهرماه ۱۴۰۴) اعلام شد سازمان حمایت از مصرف کننده: ایران‌خودرو حق افزایش قیمت‌ها را ندارد نتایج قرعه‌کشی طرح مادران ایران خودرو اعلام شد + لینک (۱۸ مهر ۱۴۰۴) پیش‌بینی بورس ۱۹ مهر ۱۴۰۴ پیش‌بینی قیمت دلار، طلا و سکه شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۴ مطالبات گندم‌کاران تسویه شد اعلام زمان دقیق واریز و مبلغ یارانه نقدی مهرماه ۱۴۰۴ جزئیات جدید از عدم بازگشت ۹۵ میلیارد دلار ارز صادراتی یکصد و بیست و نهمین حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران (۲۰ مهر ۱۴۰۴) برگزار می‌شود + جزئیات
سرخط خبرها

ادعای عجیب مدیرعامل ایران خودرو | برخی استاندارد‌های ایران در خودرو‌های خارجی، آپشن حساب می‌شود + فیلم

  • کد خبر: ۱۲۹۱۶۷
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۵
ادعای عجیب مدیرعامل ایران خودرو | برخی استاندارد‌های ایران در خودرو‌های خارجی، آپشن حساب می‌شود + فیلم
مدیرعامل ایران خودرو به تازگی و در اظهاراتی عجیب بیان کرد که برخی استانداردهای ایران در خودروهای خارجی، آپشن محسوب می‌شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، علیرغم اجرایی نشدن تمامی موارد استاندارد‌های ۸۵ گانه در صنعت خودروسازی که چند سال پیش مصوب شده بود، مدیرعامل ایران خودرو اخیرا در اظهاراتی گفته است: «در خودرو‌های روز دنیا بسیاری از استاندارد‌هایی که ما درکشور داریم، وجود ندارد! استاندارد‌هایی که در کشور ما اجرا می‌شود، در کل دنیا جزء استاندارد‌های سخت‌گیرانه است. در واقع، برخی از استاندارد‌های ایران در خودرو‌های خارجی آپشن محسوب می‌شود.»



این موارد در حالی بیان می‌شود که طی سال‌های اخیر، سطح استاندارد ایمنی در جهان به شدت ارتقا یافته است و در کشور‌های غربی، خودرو‌های فاقد سامانه پیشرفته «ترمز گیری خودکار»، موفق به کسب نمره کامل در استاندارد تست تصادف نمی‌شوند.

همچنین سیستم پایداری الکترونیکی (ESP) نیز سال‌هاست در خودرو‌ها به شکل پیش فرض نصب می‌شود، این درحالیست که به جز تارا (به عنوان محصول پرچمدار ایران خودرو)، هیچ کدام از خودرو‌های تولیدی غیر چینی این شرکت، مجهز به ESP نیستند و تاکنون این بند از قانون استاندارد ۸۵ گانه در کشورمان اجرایی نشده است.

چندی پیش یکی از مدیران مهندسی محصول ایران خودرو از گران قیمت بودن ماژول ESP برای نصب در خودرو‌های داخلی در شرایط تحریم سخن گفت و تاکید کرد که از دی ماه قرار است با توجه به سخت گیری‌های سازمان استاندارد، این قطعه سرانجام بر روی دنا نصب شود، این درحالیست که تست‌های مهندسی دنا مجهز به ESP در سال ۹۷ انجام شده بوده و از آن زمان تاکنون، این قطعه مهم ایمنی حتی به صورت آپشن نیز در محصولات ایران خودرو (به جز تارا) ارائه نشده است.

با این اوصاف مشخص نیست که منظور مدیرعامل ایران خودرو از عدم وجود بسیاری از استاندارد‌های ایران در خودرو‌های خارجی دقیقا به چه موردی اشاره دارد، ولی آنطور که از شواهد و قرائن امر بر می‌آید، خودرو‌های تولیدی کشورمان در بسیاری موارد قادر به پشت سرگذاشتن استاندارد‌های ایمنی کشور‌های پیشرفته و حتی کشور‌های آمریکای لاتین و هند نیز نیستند.

از این رو احتمالا اشاره مدیرعامل ایران خودرو به وجود برخی ویژگی‌های بازار پسند، نظیر بدنه دو رنگ ۲۰۶ یا سقف شیشه‌ای پانورامای رانا و ۲۰۶ باشد که اساسا در راستای افزایش قیمت در خودرو‌های ایرانی نصب شده اند و به نوعی قطعه‌ای آپشنال (در مقایسه با نسخه اولیه با سقف معمولی) محسوب می‌شوند و طبیعتا نمی‌توان از چنین مواردی به عنوان استاندارد خودرو‌های ایرانی یاد کرد. به خصوص که در زمینه ایمنی، کیفیت، مصرف سوخت، قوای محرکه و بسیاری موارد دیگر، عمده تولیدات خودروسازان دولتی کشور چند دهه نسبت به رقبای مشابه در کشور‌های همسایه قدیمی‌تر هستند و با توجه به تحریم‌های سنگین صنعت خودروسازی و قیمت تمام شده خودرو‌ها نیز، امکان به روز رسانی یا جایگزینی بسیاری از پلت فرم‌های باستانی موجود در کشور عملا وجود ندارد.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->