پیش‌بینی بورس فردا (یکشنبه، ۱۸ خرداد ۱۴۰۴) | ریزش ادامه دارد؟ رکورد سرمایه‌گذاری جهانی در حوزه انرژی به ۳.۳ تریلیون دلار رسید همه چیز درباره عرضه اولیه «نان» رضوی در بورس فردا (یکشنبه، ۱۸ خرداد ۱۴۰۴) کشف ۵۲۹ دستگاه ماینر غیرمجاز در خراسان رضوی (۱۷ خرداد ۱۴۰۴) قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۱۷ خرداد ۱۴۰۴) | رشد ۱۰ تا ۹۰ میلیونی قیمت خودرو‌های داخلی افزایش یافت (۱۷ خرداد ۱۴۰۴) + جدول توزیع ۸۷۶ تن گوشت گوساله و مرغ در مشهد و خراسان رضوی، از ابتدای سال تاکنون (۱۷ خرداد ۱۴۰۴) ظرفیت ۳ هزار مگاواتی برق تجدیدپذیر در خراسان رضوی ایجاد می‌شود اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۴، این هفته برگزار می‌شود + جزئیات جمع‌آوری ۴۲۸ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم راه‌های خراسان رضوی نرخ بلیت پرواز‌های اربعین ۱۴۰۴ چه زمانی اعلام می‌شود؟ بررسی قیمت موبایل‌های کمتر از ۱۰ میلیون تومان (۱۷ خرداد ۱۴۰۴) جهش قیمت‌ها، دستمزد کارگران را بی‌اثر کرد ریزش سنگین بورس | خروج شدید پول حقیقی از بازار (۱۷ خرداد ۱۴۰۴) راه چاره دولت برای کاهش خاموشی‌ها چیست؟ بچه‌پول‌دار‌های جدید در راه هستند! فروش محصول ایران خودرو دیزل از امروز (۱۷ خرداد ۱۴۰۴) آغاز شد + جدول وزیر جهاد کشاورزی: ۹۰ درصد روغن و ۳۰ درصد شکر وارداتی است قیمت امروز ارز، طلا، سکه و رمزارز‌ها (۱۷ خرداد ۱۴۰۴) | دلار در نیمه کانال ۸۳ هزار تومان شیر تو شیر در  بازار لبنیات | سردرگمی مصرف‌کنندگان در نبود مصوبه رسمی برای قیمت محصولات لبنی رشد نیم درصدی بازار مسکن در ۱۴۰۳ | فاصله معنادار بخش مسکن با نرخ هدف برنامه هفتم آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان (۱۷ خرداد ۱۴۰۴) | ارزش بیت‌کوین چقدر است؟ قیمت مواد غذایی کاهش یافت قیمت امروز طلا در مشهد اعلام شد (۱۷ خرداد ۱۴۰۴) افزایش چراغ‌خاموش اجاره‌بهای مسکن | سقف نرخ اجاره مسکن اعلام نشده است قیمت جهانی طلا امروز (شنبه، ۱۷ خرداد ۱۴۰۴) اعلام شد ویدئو | هیچ منع قانونی برای واردات خودرو‌های جانبازان وجود ندارد قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در مشهد (۱۷ خرداد ۱۴۰۴) | کاهش قیمت میوه نسبت‌به هفته گذشته شیر در صدر گرانی‌های بهار
سرخط خبرها

ادعای عجیب مدیرعامل ایران خودرو | برخی استاندارد‌های ایران در خودرو‌های خارجی، آپشن حساب می‌شود + فیلم

  • کد خبر: ۱۲۹۱۶۷
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۵
ادعای عجیب مدیرعامل ایران خودرو | برخی استاندارد‌های ایران در خودرو‌های خارجی، آپشن حساب می‌شود + فیلم
مدیرعامل ایران خودرو به تازگی و در اظهاراتی عجیب بیان کرد که برخی استانداردهای ایران در خودروهای خارجی، آپشن محسوب می‌شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، علیرغم اجرایی نشدن تمامی موارد استاندارد‌های ۸۵ گانه در صنعت خودروسازی که چند سال پیش مصوب شده بود، مدیرعامل ایران خودرو اخیرا در اظهاراتی گفته است: «در خودرو‌های روز دنیا بسیاری از استاندارد‌هایی که ما درکشور داریم، وجود ندارد! استاندارد‌هایی که در کشور ما اجرا می‌شود، در کل دنیا جزء استاندارد‌های سخت‌گیرانه است. در واقع، برخی از استاندارد‌های ایران در خودرو‌های خارجی آپشن محسوب می‌شود.»



این موارد در حالی بیان می‌شود که طی سال‌های اخیر، سطح استاندارد ایمنی در جهان به شدت ارتقا یافته است و در کشور‌های غربی، خودرو‌های فاقد سامانه پیشرفته «ترمز گیری خودکار»، موفق به کسب نمره کامل در استاندارد تست تصادف نمی‌شوند.

همچنین سیستم پایداری الکترونیکی (ESP) نیز سال‌هاست در خودرو‌ها به شکل پیش فرض نصب می‌شود، این درحالیست که به جز تارا (به عنوان محصول پرچمدار ایران خودرو)، هیچ کدام از خودرو‌های تولیدی غیر چینی این شرکت، مجهز به ESP نیستند و تاکنون این بند از قانون استاندارد ۸۵ گانه در کشورمان اجرایی نشده است.

چندی پیش یکی از مدیران مهندسی محصول ایران خودرو از گران قیمت بودن ماژول ESP برای نصب در خودرو‌های داخلی در شرایط تحریم سخن گفت و تاکید کرد که از دی ماه قرار است با توجه به سخت گیری‌های سازمان استاندارد، این قطعه سرانجام بر روی دنا نصب شود، این درحالیست که تست‌های مهندسی دنا مجهز به ESP در سال ۹۷ انجام شده بوده و از آن زمان تاکنون، این قطعه مهم ایمنی حتی به صورت آپشن نیز در محصولات ایران خودرو (به جز تارا) ارائه نشده است.

با این اوصاف مشخص نیست که منظور مدیرعامل ایران خودرو از عدم وجود بسیاری از استاندارد‌های ایران در خودرو‌های خارجی دقیقا به چه موردی اشاره دارد، ولی آنطور که از شواهد و قرائن امر بر می‌آید، خودرو‌های تولیدی کشورمان در بسیاری موارد قادر به پشت سرگذاشتن استاندارد‌های ایمنی کشور‌های پیشرفته و حتی کشور‌های آمریکای لاتین و هند نیز نیستند.

از این رو احتمالا اشاره مدیرعامل ایران خودرو به وجود برخی ویژگی‌های بازار پسند، نظیر بدنه دو رنگ ۲۰۶ یا سقف شیشه‌ای پانورامای رانا و ۲۰۶ باشد که اساسا در راستای افزایش قیمت در خودرو‌های ایرانی نصب شده اند و به نوعی قطعه‌ای آپشنال (در مقایسه با نسخه اولیه با سقف معمولی) محسوب می‌شوند و طبیعتا نمی‌توان از چنین مواردی به عنوان استاندارد خودرو‌های ایرانی یاد کرد. به خصوص که در زمینه ایمنی، کیفیت، مصرف سوخت، قوای محرکه و بسیاری موارد دیگر، عمده تولیدات خودروسازان دولتی کشور چند دهه نسبت به رقبای مشابه در کشور‌های همسایه قدیمی‌تر هستند و با توجه به تحریم‌های سنگین صنعت خودروسازی و قیمت تمام شده خودرو‌ها نیز، امکان به روز رسانی یا جایگزینی بسیاری از پلت فرم‌های باستانی موجود در کشور عملا وجود ندارد.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->