سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند چین، خواهان پایان فاجعه انسانی در غزه شد تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند واکنش روسیه به کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح حماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد حزب‌الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین کدام بازیگر زن باعث اغفال تتلو شد؟ فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است حمله موشکی مقاومت فلسطین به اطراف غزه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش پشت پرده سفر پنهانی روسای شاباک و ارتش رژیم صهیونیستی به قاهره رئیسی: ایران امروز کشوری پیشرفته است سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا حمله موشکی و راکتی مقاومت به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی
سرخط خبرها

عربستان: گفتگو‌ها با ایران به نتایج ملموسی نرسیده‌اند

  • کد خبر: ۱۲۹۳۱۹
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷
عربستان: گفتگو‌ها با ایران به نتایج ملموسی نرسیده‌اند
وزیر امور خارجه عربستان سعودی در خصوص روابط کشورش با ایران گفت: به دنبال برگزاری ششمین دور گفتگو‌ها هستیم.

به گزارش شهرآرانیوز، فیصل بن‌فرحان افزود: گفت‌وگوها با ایران به نتایج ملموسی نرسیده‌اند و به‌دنبال برگزاری دور ششم گفت‌وگوها هستیم.

به نوشته وبگاه شبکه «العربیه»، وی  با تکرار مداخلات در مذاکرات هسته‌ای ایران گفت: «هرگونه توافق با ایران در آینده، باید قصورات توافق قبلی را در نظر گرفته و امنیت منطقه را شامل شود».

بن‌فرحان پیشتر و در گفت‌و‌گو با شبکه «فرانس۲۴» در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک گفت که کشورش نگرانی‌هایی در مورد احتمال احیای توافق هسته‌ای بین قدرت‌های غربی و ایران به ویژه در مورد بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دارد.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی در این باره مدعی شد که ریاض حتی یک توافق «معیوب»، در اشاره به توافق هسته‌ای ایران را بهتر از عدم توافق می‌داند.

وی با تاکید بر اینکه هنوز اختلافاتی با ایران وجود دارد که در حال حاضر او را از دیدار با همتای ایرانی‌اش بازمی‌دارد، افزود: «ما قطعاً قصد داریم با همسایگان خود در ایران روابط مثبتی برقرار کنیم». 

این مقام سعودی امروز (چهارشنبه) همچنین گفت: «پادشاهی سعودی، اعضای ائتلاف و دولت یمن مایل هستند که اتش‌بس در یمن تمدید شود. تلاش‌ها برای تمدید آتش‌بس همچنان ادامه دارد».

بن‌فرحان گفت: «جنگ در اوکراین، عواقب اقتصادی عظیمی برای جهان داشته است. باید برای متوقف کردن جنگ در اوکراین به دنبال چاره گشت».

او با اشاره به اینکه همکاری نظامی آمریکا و عربستان سعودی به سود هردو کشور است گفت، تصمیم گروه اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت به میزان دو میلیون بشکه در روز گفت، این تصمیم کاملا اقتصادی بوده است.

پس از آنکه اوپک پلاس هفته گذشته اعلام کرد تولید نفت خود را کاهش می‌دهد، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان گفت این اقدام عواقبی برای روابط واشنگتن و ریاض در پی خواهد داشت.

بایدن در پاسخ به سوالی درباره جزئیات آنچه درباره آینده روابط با عربستان سعودی در نظر دارد و این که با توجه به درخواست سناتور منندز برای تعلیق فروش سلاح به عربستان سعودی، این یکی از گزینه‌هاست، گفت درباره گزینه‌های مورد نظر یا آنچه در ذهن دارد صحبت نمی‌کند اما پیامدهایی وجود خواهد داشت. 

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->