«عیسی بخشی» آخرین بازمانده بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی درگذشت + علت فوت صداوسیما یکی از بهترین‌هایش را از دست داد فیلم‌‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «لالایی» در شبکه نمایش خانگی | عمو پورنگ بازیگر شد سریال جدید «رخنه» درباره امنیتی‌ترین عملیات نفوذ + زمان پخش ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است خانه انیمیشن UP در دنیای واقعی + فیلم و عکس معاون وزیر فرهنگ: سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است درباره زنده یاد حسن حامد، نمایشنامه نویس و کارگردان فقید مشهدی| خاموشی در اوج درخشش کاش سریال بود! | درباره «مست عشق»، فیلم مهم حسن فتحی بازدید هیأت رسانه‌ای ایران از مؤسسه العلمین عراق + تصاویر ویژه‌برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) + زمان پخش فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای تعطیلات آخر هفته (۱۳، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان تعطیلی سینما‌های مشهد به مناسبت شهادت امام‌جعفر‌صادق‌(ع) ناگفته‌های پردیس پورعابدینی درباره «فرشته» ستاره‌بازی
سرخط خبرها

رونمایی از مستند «ردیه‌های تکفیر» در سینما هویزه مشهد

  • کد خبر: ۱۲۹۳۷۹
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶
رونمایی از مستند «ردیه‌های تکفیر» در سینما هویزه مشهد
همزمان با هفته وحدت و در آستانه فرارسیدن سالروز میلاد حضرت محمد مصطفی (ص) از مستند «ردیه‌های تکفیر» در پردیس سینمایی هویزه مشهد رونمایی شد.

به گزارش شهرآرانیوز، مستند «ردیه های تکفیر» ساخته «علیرضا باغشنی» که به سفارش شبکه افق تولید شده است، عصر روز گذشته، ۲۰مهر، در سینما هویزه مشهد رونمایی و اکران شد.

  این مستند ۵۰ دقیقه‌ای روایتگر سفر جمعی از علمای اهل سنت از اقصی نقاط ایران به سوریه و به دعوات علمای اهل سنت کشور سوریه است.

در این اثر کارگردان ضمن ارائه گزارش مختصری از این سفر و آنچه که در گفتگوی میان علمای اهل سنت ایران و سوریه رخ داده، کوشیده است تا تصاویری از جنایات داعش در سوریه را که محصول حضور چند ساله گروه‌های تکفیری است، به تصویر بکشد؛ جنایت‌هایی که به هیچ عنوان مورد تایید علمای اهل سنت کشور سوریه نبوده و آن‌ها نیز داعشیان را که، خود را مدافع اسلام می‌دانند، از دین خارج و رفتار‌های آن‌ها را خلاف صریح آموزه‌های نبوی می‌دانند.

ضمن آن که علمای اهل سنت سوریه نیز مهمترین عامل برون رفت از بحران‌هایی نظیر این را، برقراری وحدت و اتحاد میان مسلمانان و همبستگی مردم مسلمان می‌دانند که موجب انزوای جنایتکارانی می‌شود که در لباس دین، از هیچ جنایتی فروگذار نکرده‌اند.

در پایان اکران این مستند نیز میزگردی با حضور حاج محمد مختوم نژاد از علمای اهل سنت استان گلستان و حجت الاسلام مهدی شاندیزی از روحانیان جوان مجموعه حبل الله برگزار شد.

 

رونمایی از مستند «ردیه‌های تکفیر» در سینما هویزه مشهد

امنیت بزرگترین نعمت است

حاج محمد مختوم نژاد که همراه علمای اهل سنت ایران به سوریه سفر کرده بود، با اشاره به آیات شریفه قرآن در سوره مبارکه آل عمران، یهود و مشرکان را دشمن اصلی مسلمانان دانست و خاطرنشان کرد که این دشمنان، هیچگاه در توطئه علیه مسلمانان، بیکار نمی‌نشینند.

وی در حالی که بغض و اندوه از جنایت‌های داعش در سوریه، صحبت را برای او دشوار ساخته بود خاطرنشان کرد: دشمنان کشور سوریه را چنان ویران کرده اند که ساختمان‌های بلند آن همچون صفحات یک کتاب بر روی هم انباشته شده‌اند و هزاران نفر در زیر آوار‌های ناشی از بمباران تکفیری‌ها در آن جان خود را از دست داده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود استان گلستان را به مثابه رنگین کمانی از اقوام مختلف و مذاهب دانست که با وجود تنوع مذاهب در آن، همواره روابط دوستانه و رفتار وحدت آفرین در میان مردمان آن دیار برقرار بوده است.

وی افزود: در سراسر ایران، وحدت میان مردم برقرار است و دشمنان نمی‌توانند آنچه را که در سوریه بر سر مردم آوردند، در ایران اجرا کنند. ملت ایران ملتی هوشیار و فداکار است که دشمنان راهی به آن ندارند.

حاج محمد مختوم نژاد تاکید کرد: بر اساس آنچه در روایات آمده است، سلامتی و امنیت، نعمت‌هایی هستند که چندان که باید مورد توجه قرار نگرفته اند. باید قدردان شهیدان و ایثارگرانی باشیم که امنیت را برای مردم کشور ما به ارمغان آورده اند.

ضرورت داشتن رفتار کریمانه و گفتار مودبانه

حجت الاسلام محمد شاندیزی نیز در بخش دیگری از این مراسم، رفتار کریمانه و گفتار مودبانه را در مواجهه شیعیان و اهل سنت، مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: بر اساس دستورات اهل بیت (ع) تعامل و رفت و آمد میان معتقدان به مذاهب شیعه و اهل سنت موجب آن می‌شود که بسیاری از مسائلی که مورد اختلاف هستند، در خلال همین مراوده‌ها حل و فصل شوند و دیگر جایی برای اختلافات اساسی باقی نماند.

وی افزود: این موضوع باید در برنامه ریزی و تلاش برای تشکیل تمدن نوین اسلامی که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته، مورد توجه قرار بگیرد.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->