دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد برای نهمین فصل پیاپی جام از دست سپاهان پرید! افشای دلیل برکناری خطیر از مدیریت استقلال فرصت ویژه نکونام برای شکستن رکورد مجیدی از دست رفت نکوداشت علی بامشکی، پیشکسوت کشتی استان خراسان‌رضوی پیروزی بسکتبالیست‌های فرش مشهد در گام اول تاریخ و ساعت بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | تقابل پوچ با یاران سابق نکونام: از رفتن خطیر همه تیم خوشحال شدند بازگشت بنزما به رئال مادرید نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رفت بوروسیا دورتموند و پاری‌سن‌ژرمن| امباپه در حسرت فینال؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و پنجم (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدر کماکان در تسخیر آبی‌ها پخش زنده بازی النصر و الخلیج در جام حذفی عربستان+ تماشای آنلاین نتیجه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدئو گل‌ها| خواب آور و بی‌فایده! ویدئو خلاصه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه‌کاره استقلال به‌دنبال مربی خارجی سهمیه خارجی پرسپولیس کاهش پیدا کرد نتیجه بازی استقلال و تراکتور در لیگ برتر (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)| تساوی دل‌سردکننده
سرخط خبرها

مادریدی‌ها؛ اعجوبه لیگ قهرمانان اروپا

  • کد خبر: ۱۲۹۴۰۸
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
مادریدی‌ها؛ اعجوبه لیگ قهرمانان اروپا
آمار ۱۰۰ درصدی رئال در صعود از مرحله گروهی حفظ شد

ابوطالب عرب | شهرآرانیوز؛ رئال‌مادرید با گل دیرهنگام رودیگر نه‌تنها از شکست در خانه عاریتی شاختار گریخت، بلکه با‌وجود از‌دست‌دادن اولین امتیازاتش در فصل جاری لیگ قهرمانان به‌عنوان یکی از دو اولین صعودکننده به مرحله حذفی این رقابت‌ها شناخته شد.

تنها چند ثانیه به پایان بازی رئال‌مادرید و شاختار باقی مانده بود و به‌نظر می‌رسید مادریدی‌ها اولین شکست فصلشان را در ورشو تجربه خواهند کرد؛ ولی همان اتفاقی رخ داد که بار‌ها برای رئال شاهدش بوده‌ایم. رئال بازهم نباخت و در ثانیه‌های پایانی کار را مساوی کرد. قرار‌گرفتن در گروهی آسان، هر چند پیش‌بینی صعود زودهنگام قهرمان اروپا را محتمل جلوه می‌داد، اما بساط فخرفروشی بابت یک آمار رؤیایی را نیز برای هوادارانش فراهم کرد؛ صعود همیشگی از مرحله گروهی!

مادریدی‌ها که در لالیگا نیز از هشت بازی انجام‌شده فقط در یک دیدار به حریفشان امتیاز دادند، با ۲۲ امتیاز بعد از بارسای هم‌امتیاز در رده دوم قرار دارند. مادریدی‌ها با صعود زودهنگام در لیگ قهرمانان، با روحیه‌ای خوب، خودشان را آماده دیدار ال‌کلاسیکو می‌کنند و گفته می‌شود گل‌زن خونین رئال مقابل شاختار، احتمالا با ماسک مخصوص در دیدار روز یکشنبه این تیم برابر بارسلونای ژاوی حضور خواهد یافت.

۳۱ حضور، ۳۱ صعود

در واقع از ابتدای تغییر‌شکل جام باشگاه‌های اروپا و نامیده‌شدن به‌عنوان «لیگ قهرمانان» از ابتدای فصل ۱۹۹۳-۱۹۹۲، رئال‌مادرید بیش از همه تیم‌های اروپایی در این جام حضور داشته و از این جالب‌تر در هر یک از ۳۱ حضور قبلی، از مرحله گروهی صعود کرده است! موفق‌ترین تیم فوتبال سده‌۲۰ میلادی به انتخاب فیفا، در فصل ۱۹۹۶-۱۹۹۵ در اولین حضور در لیگ قهرمانان از گروهشان صعود کردند؛ اما به یوونتوس، قهرمان آن فصل، باختند. در فصل ۱۹۹۸-۱۹۹۷ تمام راه طی شد و تیم پس از ۳۲‌سال بر بام اروپا ایستاد. صعود از مرحله گروهی فصل ۱۹۹۹-۱۹۹۸ با گرفتار‌شدن در دام دیناموکیف طلایی همراه شد؛ اما فصل بعد یک قهرمانی دیگر از راه رسید.

شکست از بایرن در نیمه‌نهایی فصل ۲۰۰۱-۲۰۰۰ پایان راه تیم را رقم زد و یک فصل بعد نهمین جام قهرمانی این‌بار روی دستان کاپیتان هیرو بالا رفت. حذف در نیمه‌نهایی فصل ۲۰۰۳-۲۰۰۲ با شکست شگفت‌انگیز در یک‌چهارم نهایی فصل ۲۰۰۴-۲۰۰۳ مقابل موناکوی مورینتس همراه بود و در ادامه رئال شش فصل پیاپی پس از صعود از مرحله گروهی در اولین مرحله حذفی به‌ترتیب مغلوب یوونتوس، آرسنال، بایرن، آ‌اس‌رم، لیورپول و لیون شد. سرانجام تیم در سال ۲۰۱۱ به نیمه‌نهایی رسید؛ اما در ال‌کلاسیکو به جادوی مسی و عملکرد بد داور باخت. دو حذف دیگر در دو فصل بعدی هم در نیمه‌نهایی شکل گرفت؛ به‌ترتیب توسط بایرن و دورتموند.

دوران طلایی

سرانجام نوبت به قهرمانی‌های تیم کهکشانی مادرید رسید. رئال از فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۳ تا فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ در طول پنج فصل، چهاربار قهرمان اروپا شد و تنها‌ناکامی‌اش در نیمه‌نهایی فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۴ مقابل گربه‌سیاه همیشگی در مراحل حذفی (یوونتوس) رقم خورد. دو حذف مقابل آژاکس در یک‌هشتم نهایی فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ و مقابل سیتی در یک‌هشتم نهایی فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ با ناکامی در نیمه‌نهایی دو فصل پیش مقابل چلسی کامل شد و درنهایت فصل قبل، پرافتخارترین تیم اروپا پس از حذف غول‌های نفتی مانند پاری‌سن‌ژرمن، چلسی و منچسترسیتی و بردن لیورپول در فینال، آن‌هم با رقم‌زدن چند درام باشکوه خانگی، اختلاف تعداد قهرمانی‌هایش در سطح اول اروپا با تیم دوم جدول پرافتخارترین‌ها یعنی میلان را دوبرابر کرد!

رئال در همه ادوار لیگ قهرمانان اروپا موفق شده است چهارده بار عنوان قهرمانی را کسب کند. رئالی‌ها علاوه‌بر این، دارای رکورد ۳۵بار قهرمانی در لالیگا، نوزده قهرمانی در کوپا‌دل‌ری (جام حذفی)، دوازده سوپرجام اسپانیا، دو جام یوفا، پنج سوپرجام اروپا و چهار قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان هستند. رئال‌مادرید همچنین رکورددار قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان با چهار قهرمانی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->