میزان افزایش نرخ حق بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴ تعیین شد بروکراسی، مانع توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر نحوه خرید بلیت بازی پرسپولیس و ملوان در هفته بیست‌وسوم لیگ برتر + لینک و قیمت بررسی قیمت امروز تلفن‌های همراه (۲۲ اسفند ۱۴۰۳) | سامسونگ A۵۵ چقدر شده است؟ قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۲۲ اسفند ۱۴۰۳) | چانگان در محدوده ۲ میلیارد تومان بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۲ اسفند ۱۴۰۳) مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان رضوی: ۱۰۸ مگاوات نیروگاه خورشیدی استان تا زمان پیک بار سال ۱۴۰۴ وارد مدار می‌شود مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی: ۶۰ تا ۷۰ درصد ساختمان‌های روستایی مقاوم هستند مسکن در بن‌بست رکود (۲۲ اسفند ۱۴۰۳) مثبت کم‌حجم شاخص بورس در آخرین روز کاری هفته | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۲ اسفند ۱۴۰۳) قطع جریان گاز حدود ۱۲۰۰ مشترک متخلف در خراسان رضوی افزایش نرخ بیکاری در پاییز ۱۴۰۳ | شمار جویندگان کار در خراسان‌رضوی ۵۵ درصد افزایش یافت مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی: بخش تونل مسیر ریلی مشهد-گلبهار ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای خراسان رضوی: برای تابستان پیش رو ۴.۵ مترمکعب کسری آب خواهیم داشت توزیع میوه و خرما تنظیم بازار در مشهد از فردا (۲۳ اسفند ۱۴۰۳) آغاز می‌شود قیمت طلا و سکه در مشهد اعلام شد (۲۲ اسفند ۱۴۰۳) قطع یارانه ۱۰۰ هزار نفر در پایان اسفند ۱۴۰۳ زمان اجرای مرحله دوم کالابرگ الکترونیکی مشخص شد جهانگیر: ادعای سیستماتیک‌بودن فساد در کشور برای ناامیدکردن مردم است | آخرین اخبار از پرونده چای دبش مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران: فعلا برنامه‌ای برای سهمیه بنزین نوروزی نداریم پیشتازی تورم در مقابل افزایش درآمد‌های خانوار | یک دهه غفلت از سفره مردم قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۲ اسفند ۱۴۰۳) | دلار در کانال ۹۳ هزار تومان جا خوش کرد مدیرعامل توزیع برق مشهد: تا پایان فروردین ۱۴۰۴ قطعی برق نخواهیم داشت قیمت گوشت گوسفندی و گوساله در مشهد افزایش یافت (۲۲ اسفند ۱۴۰۳) + جدول فرصت ثبت نام جاماندگان دریافت سود سهام عدالت ۲ روز دیگر تمدید شد (۲۲ اسفند ۱۴۰۳) دلار ۱۰۰ هزار تومان می‌شود؟ | پیش‌بینی‌هایی که درست از آب درآمد سقف صدور کارت هدیه افزایش یافت (۲۲ اسفند ۱۴۰۳) قیمت مصوب میوه شب عید ۱۴۰۴ در مشهد مشخص شد + تاریخ شروع و جایگاه‌های عرضه آخرین وضعیت قیمت ارز‌های دیجیتال در بازار امروز (۲۲ اسفند ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

با جانشین احتمالی نیسان آبی در ایران آشنا شوید

  • کد خبر: ۱۲۹۵۱۰
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
با جانشین احتمالی نیسان آبی در ایران آشنا شوید
تولید نمونه اولیه وانت صحرا توسط شرکت زامیاد در حالی تایید شده است که احتمال می‌رود این خودرو جایگزین نیسان آبی شود.

به گزارش شهرآرانیوز، شرکت زامیاد به عنوان یکی از خودروسازان زیرمجموعه سایپا سال‌هاست که فعالیت می‌کند و عمده تولید محصولات وی در حوزه وانت، کامیون، مینی بوس و اتوبوس است. چند ماه پیش مطلع شدیم که این شرکت قصد دارد به زودی از خودروی وانت دو کابین خود با نام صحرا رونمایی به عمل آورد.

تولید نمونه اولیه وانت صحرا تأیید شد

به ادعای خود شرکت زامیاد، صحرا اولین خودروی وانتی است که بر روی پلتفرم اختصاصی این شرکت سوار شده و پلتفرم مورد اشاره با بهره‌گیری از نقطه نظرات مشتریان در خصوص وانت Z۲۴ و رفع ایرادهای اساسی پلتفرم قبلی طراحی شده است. اگر به اطلاعیه‌های شرکت زامیاد دقت کنیم، متوجه خواهیم شد که وانت صحرا جایگزینی قطعی برای وانت زامیاد است، زیرا این شرکت مدام از وانت نیسان با عنوان پلتفرم قبلی یاد می‌کند.

با جانشین احتمالی نیسان آبی در ایران آشنا شوید

مدتی پیش زیرمجموعه گروه خودروسازی سایپا از پلتفرمی اختصاصی با عنوان زامیاد Z۱V۱ رونمایی کرد و هم‌اکنون اولین محصول بر پایه این خودرو معرفی و تولید شده است. این وانت دو کابین که خارجی‌ها به آن پیکاپ می‌گویند، صحرا نام دارد. خبر شوکه کننده این که همین چند ماه قبل یک نسخه از وانت دو کابین زامیاد وارد خطوط مونتاژ شده و تولید گشته است.

جالب اینجاست که طبق آخرین صحبت‌های مدیران شرکت زامیاد، قرار بود اولین نسخه این پیکاپ دو کابین اواخر سال ۱۴۰۱ وارد بازار شود. در حال حاضر تنها کاری که از دستمان بر می‌آید صبر است تا ببینیم آیا این شرکت به وعده‌های خود عمل می‌کند یا خیر. 

البته نمی‌دانیم که آپشن‌ها و امکانات رفاهی این خودرو در چه سطحی است، ولی در خصوص مشخصات فنی می‌توان گفت وانت صحرا مجهز به پیشرانه ارتقا یافته ام ۲۴ پلاس است که اطلاعاتی در مورد خروجی‌های این موتور منتشر نشده است. پیشرانه M۲۴ می‌توانست نهایتا ۹۴ اسب بخار قدرت و ۱۸۷ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

پلتفرم Z۱V۱ چیست؟

هدف شرکت زامیاد از تولید و طراحی پلتفرم جدید زد ۱ وی ۱ تولید شاسی محرک عریض با مجموعه‌های جدید از جمله سیستم تعلیق جلو، سیستم فرمان، ترمز و دیفرانسیل جلوی جدید بوده است؛ ولی باید خاطرنشان کرد که ساخت چنین پلتفرمی صرفا برای یک پیکاپ نبوده است.

شرکت زامیاد قصد دارد در آینده‌ای نزدیک از این پلتفرم برای دیگر محصولات خود نظیر ون ۱۳ به اضافه یک نفر استفاده نماید. خودروی ون زامیاد نیز قرار است همزمان با وانت دو کابین مذکور وارد بازار ایران شود.

منبع: زومیت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->