اولین عرضه خودرو‌های برقی در روز‌های آینده انجام می‌شود (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش قیمت به بازار خودرو هم رسید + قیمت روز خودرو (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مزد‌های پرداختی، به هیچ وجه کفاف تامین حداقل سبد معیشت کارگران را نمی‌دهد خودرو شاسی‌بلند چینی در بازار ایران، ۷۸۰ میلیون تومان شد + جدول با فروشندگان طلای با عیار پایین برخورد قانونی می‌شود بالاخره با تعطیلی پنجشنبه‌ها، حقوق کارگران چه می‌شود؟ صدور یک روزه گواهینامه رانندگی فقط با ۵۷۰ هزار تومان! + جزییات افتتاح پروژه عظیم تامین آب و برق سریلانکا با دانش مهندسان ایرانی + عکس دلار به کانال ۶۳ هزار تومان برگشت | روند نزولی قیمت طلا و دلار ادامه دارد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنسرسیوم چیست؟ + معروف‌ترین کنسرسیوم‌های ایران و جهان زندگی ۴۹ درصد ایرانیان روی پهنه‌های فرونشست است خوش‌شانسی سهام کوچک‌تر | گزارش وضعیت بازار سهام (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) لایحه اصلاح قانون کار به مجلس می‌رود | هزینه‌ها دلاری، مزد کارگر ریالی قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بررسی وضعیت بازار اجاره‌مسکن در منطقه عبادی مشهد | وفور فایل‌های رهن کامل + جدول (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۴۵ درصد سهمیه تخم نوغان در خراسان رضوی توزیع شد ۱۴ هزار کارگر مشمول بیمه ساختمانی در انتظار سهمیه در خراسان رضوی خراسان‌رضوی در  فهرست استان‌های با کمترین نرخ بیکاری کشور | آیا تعطیلی پنج‌شنبه‌ها تأثیری بر حقوق کارگران دارد؟ قیمت انواع سکه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | حباب سکه کاهشی شد قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی به ادعاهای اخیر درباره اعطای وام با کارت یارانه قیمت دنا پلاس اتومات بالا رفت؛ پژو ۲۰۷ ارزان شد+ جدول قیمت خودرو (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونق فروش لباس تاناکورا در مناطق برخوردار شهر مشهد | کاسبی با نداری مردم! تولید قراردادی دام راهی برای رسیدن به خودکفایی گوشت قرمز آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس طلا ارزان‌تر می‌شود | پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی به بانوان؛ شرایط دریافت وام چیست؟

  • کد خبر: ۱۲۹۸۳۲
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵
پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی به بانوان؛ شرایط دریافت وام چیست؟
معاونت امور زنان رئیس جمهور به کارآفرینان در ۱۹ استان تسهیلاتی ارائه داد تا از این طریق زنان بتوانند اشتغالزایی داشته باشند.

به گزارش شهرآرانیوز، انسیه خزعلی در همایش روز جهانی زن روستایی و ششمین همایش نقش آفرینی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار افزود: سال گذشته در همین زمان صندوق کارآفرینی امید وعده وام ازدواج زوجین روستایی دهه ۶۰ را داد که امیدواریم اکنون نیز این مهم عملیاتی شود.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تصریح کرد: طبق آمار‌ها تجرد دختران روستایی بسیار بیشتر از زنان شهری است و نیاز است که پشتیبانی‌های لازم را برای ازدواج در روستا و تحکیم خانواده داشته باشیم که البته این مهم سال گذشته مصوب شد تا تسهیلات ویژه‌ای برای زوجین روستایی اختصاص یابد.

تسهیلات دولت به زنان کارآفرین

وی اضافه کرد: براساس آمار سال ۹۵، حدود ۱۰ میلیون نفر از زنان در روستا زندگی می‌کنند که میانگین سن ازدواج آن‌ها ۲۳ سال است که به دلیل تجردی که وسعت گرفته نیازمند پشتیبانی‌های جدی فرهنگی و اقتصادی است.

خزعلی ادامه داد: اکنون ۶۵ درصد زنان روستایی دارای همسر هستند که بخشی به دلیل فوت همسر و طلاق و ۲۶ درصد تجرد‌های قطعی داریم.

وی با تاکید براینکه سواد، آموزش، بهداشت و پشتیبانی از زندگی خانوادگی زنان را در اولویت‌های مسائل زنان قرار داده ایم افزود: بیش از ۹۰ درصد در سطح کشور باسواد داریم، اما این سهم در روستا‌ها و عشایر پایین است که برنامه ویژه‌ای برای زنان روستایی و عشایری و بازماندگان از تحصیل خواهیم داشت و اعتبارات ویژه‌ای برای این بخش تصویب کرده ایم.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: با اجرای طرح جدیدی قرار است بازماندگان از تحصیل ریشه کن شوند.

وی درخصوص حضور زنان در روستا‌ها افزود: حضور زنان در روستا‌ها علاوه بر جلوگیری از مهاجرت موجب ماندگاری و پویایی روستا‌ها و پایدرای امنیت غذایی می‌شود که امیدواریم با پشتیبانی‌های لازم این ماندگاری را سبب شویم.

خزعلی در بخش صندوق‌های خرد روستایی هم اظهار داشت: معاونت زنان تسهیلاتی را در ۱۹ استان به کارآفرینانی ارایه داد تا زنان را تحت پوشش قرار دهند و برای مسکن زوجین دهه ۶۰ گام‌هایی خواهیم برداشت.

در همایش روز جهانی زن روستایی و ششمین همایش نقش آفرینی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار تفاهم‌نامه همکاری بین معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری، وزارت جهاد کشاورزی و صندوق کار آفرینی امید امضا شد که علاوه بر آن از ۱۹ زن روستایی و عشایری کارآفرین و نمونه تجلیل شد.

بر اساس این تفاهم نامه قرار است تسهیلات خرد روستایی برای حفظ اشتغال زنان روستایی تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->