اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود سامسونگ از حافظ رم جدید خود رونمایی کرد | LPDDR5X، راهی برای ورود هوش مصنوعی به گوشی‌های همراه پاول دورف: کاربران تلگرام به‌زودی میلیاردی می‌شوند ژاپن هم از اپل شکایت می‌کند؟ مدل‌های لوکس iPhone 15 Pro معرفی شدند | مافیای اپل جزئیات جدید از تنظیمات اجرای بازی‌ها در پلی استیشن ۵ پرو جزئیات جدید از حمله هکری به سازمان‌های اسرائیلی | مرکز پژوهش‌های هسته‌ای «دیمونا» هدف قرار گرفته است موتورولا از دو گوشی جدید رونمایی کرد شیائومی با Redmi K70 Ultra به جنگ پرچمدارها می‌آید گمانه‌زنی جدید درباره زمان عرضه GTA 6 سرمایه‌گذاری ۱.۵میلیاردی مایکروسافت در G42 | امارات با هوش مصنوعی در منطقه می‌تازد
سرخط خبرها

کشف موردی عجیب درباره سیارکی که احتمالا خطرناک باشد

  • کد خبر: ۱۲۹۹۵۲
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
کشف موردی عجیب درباره سیارکی که احتمالا خطرناک باشد
پژوهشگران حوزه سیاره‌شناسی در بررسی‌های خود، نکته عجیبی را در مورد یک سیارک احتمالا خطرناک کشف کرده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز و به نقل از اسپیس، "آژانس کاوش‌های هوافضای ژاپن"(JAXA) در نظر دارد در سال ۲۰۲۴، فضاپیمای "دستینی+"(+DESTINY) خود را به سوی یک سیارک نزدیک به زمین موسوم به "فایتون"(Phaethon) پرتاب کند که هدف آن پرواز از نزدیک این سنگ فضایی در سال ۲۰۲۸ است. به همین دلیل، این سیارک بالقوه خطرناک مورد بررسی قرار گرفته است.

پژوهشگران اخیرا یک کشف قابل توجه در مورد فایتون داشتند. آنها دریافتند که چرخش آن در حال افزایش است. دوره چرخشی این سیارک، سالانه چهار میلی‌ثانیه کاهش می‌یابد. حتی یک تغییر کوچک مانند این نمونه می‌تواند بر اکتشافات ماموریت دستینی+ تأثیر بگذارد. دانستن این سرعت چرخش ویژه به پژوهشگران امکان می‌دهد تا جهت‌گیری سیارک را طی پرواز فضاپیما با دقت بیشتری پیش‌بینی کنند و در مشاهدات خود دقیق‌تر باشند.

به ندرت اتفاق می‌افتد که چرخش یک سیارک تغییر کند. فایتون یازدهمین سیارک شناخته‌شده‌ای است که تغییری را در دوره چرخشی خود نشان می‌دهد و بزرگترین سنگ فضایی با میانگین قطر ۵.۴ کیلومتر است.

"شان مارشال"(Sean Marshall)، دانشمند سیاره‌شناس "رصدخانه آرسیبو"(Arecibo Observatory) در پورتوریکو، با استفاده از داده‌ها و مشاهدات سال‌های ۱۹۸۹ تا ۲۰۲۱، مدلی را برای تعیین شکل فایتون در آماده‌سازی برای مأموریت دستینی+ ایجاد کرد.

مارشال در بیانیه‌ای گفت: پیش‌بینی‌های مدل در مورد شکل سیارک، با داده‌ها مطابقت نداشت. زمان‌هایی که مدل در درخشان‌ترین حالت بود، به وضوح با زمان‌هایی که فایتون در درخشان‌ترین حالت دیده می‌شد، هماهنگ نبود. من متوجه شدم که این تفاوت را می‌توان با تغییر اندک دوره چرخش فایتون در زمان قبل از رصدهای ۲۰۲۱ توضیح داد.

کشف موردی عجیب درباره سیارکی که احتمالا خطرناک باشد

کشفی عجیب در مورد یک سیارک خطرناک

مارشال دریافت مدلی که به بهترین وجه با داده‌ها مطابقت دارد، شامل شتاب چرخشی ثابت است. این ثبات، کاهش منظم دوره چرخشی فایتون به میزان چهار میلی‌ثانیه در سال است.

مارشال گفت: این خبر خوبی برای گروه ماموریت دستینی+ است زیرا تغییر مداوم به این معناست که جهت‌گیری فایتون در زمان پرواز فضاپیما را می‌توان به طور دقیق پیش‌بینی کرد. بنابراین، آنها خواهند فهمید که کدام مناطق توسط خورشید روشن می‌شوند.

دانشمندان هنوز در حال یادگیری در مورد فایتون هستند و ماموریت دستینی+ مطمئنا اطلاعات بیشتری را فاش خواهد کرد. ما می‌دانیم که اگرچه فایتون آن قدر بزرگ و به زمین نزدیک است که بتوان آن را یک سیارک بالقوه خطرناک نامید اما دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که هیچ تهدید بدیهی را برای سیاره ما ایجاد نمی‌کند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->