معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

درخشش نام ایران در بین نوآورترین کشور‌های جهان

  • کد خبر: ۱۳۰۳۲
  • ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
درخشش نام ایران در بین نوآورترین کشور‌های جهان
اسامی نوآورترین کشور‌های جهان در سال ۲۰۱۹ میلادی در حوزه فناوری نانو اعلام شد و در این بین ایران رتبه ۲۴ در بین ۶۲ کشور نوآور جهان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش شهرآرانیوز، جعفر مهراد مؤسس مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری با بیان اینکه اسامی نوآورترین کشور‌های جهان در سال ۲۰۱۹ میلادی در حوزه فناوری نانو اعلام شد، گفت: براساس گزارش StatNano از مجموع ۳۶۵ هزار تقاضانامه پتنت انتشار یافته تا پایان سپتامبر ۲۰۱۹ میلادی که در اداره پتنت و علایم تجاری آمریکا (USPTO) و اداره پتنت اروپایی (EPO) ثبت شده است ۲/۸ درصد برابر با ۱۰۳۰۰ اختراع به فناوری نانو مربوط است.
وی با بیان اینکه آمریکا، کره‌جنوبی، چین و ژاپن به ترتیب بخش بزرگی از ثبت اختراعات را به خود اختصاص داده‌اند، خاطرنشان کرد: در برابر ۱۰۳۰۰ اختراع فناوری نانو، تعداد مقالات علمی این حوزه در حدود ۱۰ درصد از کل تولیدات علمی جهان است.

مؤسس مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری افزود: در دوره ۹ ماهه سال ۲۰۱۹ میلادی اسامی ۶۲ کشور جهان مشاهده می‌شود که حداقل یک اختراع در رشته فناوری نانو به ثبت رسانیده‌اند.

ایالات متحده آمریکا با تولید نیمی از اختراعات سال ۲۰۱۹ در صدر جدول نواورترین کشور جهان قرار دارد

وی ادامه داد: ایالات متحده آمریکا با تولید نیمی از اختراعات سال ۲۰۱۹ (۴۶۶۶ اختراع) در صدر جدول نواورترین کشور جهان قرار دارد. رتبه‌های دوم تا پنجم نیز در دست کشور‌های آسیای جنوب شرقی شامل کره‌جنوبی با ۱۱۰۵ اختراع، ژاپن با ۹۱۸ اختراع، چین با ۸۲۵ اختراع و تایوان با ۴۸۱ اختراع است. سپس، به ترتیب آلمان با ۴۲۸، فرانسه با ۲۶۲، سوییس با ۱۹۹، بریتانیا با ۱۷۶ و کانادا با ۱۷۴ اختراع موفق به کسب رتبه‌های ششم تا دهم نواورترین کشور‌های جهان در رشته فناوری نانو شده اند.
به گفته مهراد، رتبه ۱۱ در دست عربستان سعودی است. عربستان سعودی در تقاضانامه پتنت انتشار یافته با ۱۴۸ مورد رتبه ۱۱ جهان را به خود اختصاص داده است، رتبه‌های ۱۲ تا ۲۰ نیز در همین بازه زمانی به ترتیب در اختیار کشور‌های هلند با ۱۲۴ درخواست پتنت انتشار یافته، اسپانیا با ۹۱، سنگاپور و بلژیک هر کدام با ۸۸، ایتالیا با ۶۶، استرالیا و اتریش هر کدام با ۶۰، هندوستان با ۵۴ و سوئد با ۵۳ درخواست پتنت انتشار یافته قرار دارد.
وی با تاکید بر اینکه عربستان سعودی در همین مدت در اداره پتنت و علایم تجاری آمریکا دارای ۱۳۴ تقاضانامه پتنت انتشار یافته است، گفت: این آمار برای این کشور در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ میلادی به ترتیب ۴۸، ۷۱، ۶۷، ۱۵۳ و ۱۵۸ گزارش شده است.
مؤسس مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری افزود: تعداد پتنت عربستان سعودی در اداره پتنت اروپایی نیز در سال ۲۰۱۹ میلادی ۵ پتنت است. مجموع پتنت‌های این کشور با احتساب ۱۴۳ پتنت در USPO و ۵ پتنت در EPO به ۱۴۸ مورد می‌رسد که این رقم عربستان سعودی را در بین ۶۲ کشور جهان در جدول رده بندی به رتبه ۱۱ جهان ارتقاء داده است.


رتبه ۲۴ ایران در بین ۶۲ کشور جهان


وی گفت: جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۱۹ میلادی با ۱۸ درخواست پتنت انتشار یافته در اداره پتنت و علایم تجاری آمریکا رتبه ۲۴ را در بین ۶۲ کشور جهان که اسامی آن‌ها در جدول رتبه بندی قرار دارد، بدست آورده است. تعداد تقاضانامه پتنت انتشار یافته مربوط به جمهوری اسلامی ایران در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ به ترتیب ۱۳، ۲۳، ۲۷، ۲۵ و ۴۲ گزارش شده است. برای جمهوری اسلامی ایران در سال‌های یاد شده در EPO آماری به ثبت نرسیده و خانه‌های جدول در ارتباط با ایران خالی است.
به گفته مهراد، تعداد تقاضانامه‌های پتنت انتشار یافته ترکیه در فاصله سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ در اداره پتنت و علایم تجاری آمریکا به ترتیب ۴، ۷، ۱۸، ۱۳، ۲۹ و ۱۱ است. ترکیه در اداره پتنت اروپایی نیز در سال‌های یاد شده دارای ۳، ۵، ۸، ۶، ۱۶ و ۴ تقاضانامه پتنت انتشار یافته است. در بین سایر کشور‌های اسلامی امارات ۸، مالزی ۶، قطر ۴، مصر ۳، قزاقستان و پاکستان هر کدام ۲، و اردن و مراکش نیز هر کدام یک درخواست پتنت انتشار یافته دارند. البته باید توجه داشت که درخواست پتنت انتشار یافته به معنی اعطای پتنت نیست.

 

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->