آمریکا چهار نهاد چینی و بلاروسی را به اتهام همکاری با پاکستان تحریم کرد امیرعبدالهیان: توسعه دامنه جنگ و تنش به نفع هیچ طرفی در منطقه نیست وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاش‌ها در غزه شده است مقام سابق رژیم صهیونیستی: بازدارندگی اسرائیل فروپاشیده است حمله جنگنده‌های اسرائیلی به غرب و جنوب رفح چندین شهید و مجروح برجا گذاشت (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) انفجار مهیب در پایگاه نظامی در شمال استان بابل عراق + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسانه‌های صهیونیستی: مذاکرات با حماس به بن‌بست رسیده است حمله موشکی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکرم کرد حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» اسرائیل + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون دبیرکل حزب الله: از رویارویی با اسرائیل دست نخواهیم کشید کنایه همراه امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره حمله ادعایی اسرائیل + فیلم ابراز نگرانی عراق از حمله به برخی مواضع در اصفهان حمله موشکی حزب‌الله لبنان به تجمع نظامیان صهیونیست (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) حمله به پایگاه نظامیان صهیونیست در شمال کرانه باختری پاسخ منفی انگلیس به «نتانیاهو» درباره سپاه خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ + فیلم واکنش حکیم به اقدام خصمانه آمریکا در شورای امنیت علیه فلسطین قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل کشی اسرائیل در غزه + فیلم ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع اسرائیل (۳۱ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آیت‌الله مکارم شیرازی: با فشار مسئله حجاب و کمبود جمعیت حل نمی‌شود

  • کد خبر: ۱۳۰۵۵۸
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱
آیت‌الله مکارم شیرازی: با فشار مسئله حجاب و کمبود جمعیت حل نمی‌شود
آیت الله مکارم شیرازی گفت: مسئله افزایش جمعیت کشور پیش از آن که یک مسئله درمانی باشد، اخلاقی است.

به گزارش شهرآرانیوز، این مرجع تقلید در دیدار با دکتر عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور از فعالیت‌ها و پیشرفت‌های که در علوم پزشکی کشور حاصل شده، تشکر کرد و گفت: وزارت بهداشت و درمان افزون بر ارتقاء سطح سلامت و بهداشت کشور، باید نسبت به مسائل درمانی قشر ضعیف کشور به خصوص بیماران صعب العلاج کمک کند.

او تولید بعضی از اقلام دارویی و واکسن‌ها توسط شرکت‌های داخلی را از جمله ثمرات تحریم‌ها دانست و افزود: تحریم‌های آمریکا و غرب فرصتی ایجاد کرد تا در این تولیدات به خودکفایی برسیم.

این مرجع تقلید ادامه داد: مسئله‌ افزایش جمعیت کشور پیش از آن که یک مسئله درمانی باشد، اخلاقی است. باید مردم بدانند که آنچه سبب حفظ مملکت می‌شود، جمعیت کشور است. چین به سبب جمعیتی که دارد در بسیاری از مسائل، حرف اول را در دنیا می‌زند.

 آیت الله  مکارم شیرازی، شعار جمعیت کمتر، زندگی بهتر را اشتباه دانست و تأکید کرد: برخی تنها آرامش و آسایش امروز خودشان را ملاحظه می‌کنند، اما فردا وقتی جمعیت کم و پیر‌ شد، با کمبود و پیری جمعیت، نسل آینده شما چه خواهد شد؟ اینکه اجازه نمی‌دهیم محیط زیست تخریب شود، برای این است که محیط زیست تنها برای ما نیست، بلکه برای آیندگان هم است، بنابراین به فکر آیندگان بودن، خود یک مسئله مهم است.

او تاکید کرد: مسائل فرهنگی بیشتر از آموزش سرچشمه می‌گیرد نه از فشار؛ اینکه بخواهیم با فشار، مسئله حجاب و یا کمبود جمعیت را حل کنیم، درست نیست و بدون کار فرهنگی مناسب، نتیجه‌ای نخواهیم گرفت.

آیت الله  مکارم شیرازی در ادامه حوزه‌ علمیه را دارای ظرفیت عظیم فرهنگی، تربیتی و اجتماعی برشمرد که می‌تواند در جهت ارتقاء سطح سلامت و بهداشت کشور، به وزارت بهداشت کمک نماید.

این مرجع تقلید  وجود بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و مراکز بهداشتی در سطح کشور به خصوص مناطق محروم که به همت حوزه و مراجع تقلید بنا گردیده و به صورت خیریه جهت درمان بیماران ناتوان و ضعیف فعّال هستند را از نمونه‌های آن برشمردند.

او افزود: وزارت بهداشت می‌تواند با ایجاد مراکزی در قم و آموزش به طلاب از آنان برای درمان در مناطق محروم استفاده نماید.

 آیت الله  مکارم شیرازی به هزینه بالای ویزیت پزشکان اشاره کرد و گفت: برخی از پزشکان، برای منفعت بیشتر خودشان بیماران را به مطب‌شان ارجاع می‌دهند، و در آنجا هم هزینه‌های سنگینی بر آن‌ها تحمیل می‌کنند، که مناسب است با مسائل فرهنگی و تربیتی نسبت به این مسئله هم اقدام گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->