سرخط خبرها

روز‌های پرحاشیه در فدراسیون دبیر

  • کد خبر: ۱۳۱۱۸۸
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
روز‌های پرحاشیه در فدراسیون دبیر
فدراسیون کشتی ایران، علیرغم نتایج قابل قبولی که در رقابت‌های اخیر داشته، حال و روز چندان خوشی در حوزه مدیریتی ندارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ تیم ایران با کسب چهار مدال طلا و یک نقره به‌عنوان نایب‌قهرمانی رقابت‌های جهانی کشتی آزاد کمتر از ۲۳ سال در اسپانیا دست یافت. تیم ایران فقط با اختلاف هفت امتیاز نسبت به گرجستان نتوانست قهرمان جهان شود؛ موضوعی که از نظر علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی، مقصر آن کسی نیست به‌جز سجاد غلامی، کشتی‌گیر ۸۶ کیلوگرم تیم امید.

غلامی در دور اول با نتیجه ۱۵ بر ۶ مغلوب ترنت هیدلای از آمریکا شد و باتوجه‌به حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال، به گروه بازنده‌ها رفت. اما او باتوجه‌به تخلف پزشکی در محل برگزاری مسابقات از سوی مسئولان برگزاری مسابقات دیسکالیفه شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. ماجرا از این قرار بود که این کشتی‌گیر قبل از شروع مسابقات شانس مجدد، سرم تقویتى زده بود و این موضوع از سوى مسئولان اتحادیه جهانى تخلف محسوب و او دیسکالیفه شد.

۲ سال محرومیت برای غلامی

حالا رئیس فدراسیون کشتى با عصبانیت شدید از آزادکار وزن ۸۶ کیلو، دلیل قهرمان‌نشدن ایران در اسپانیا را عملکرد او معرفى کرده و گفته است: من نمی‌خواستم صحبت کنم، اما به‌دلیل گافی که کشتی‌گیر امید ایران، سجاد غلامی، داده است، عصبانی هستم؛ زیرا او با اشتباهش قهرمانی را از ایران گرفت. این کشتی‌گیر بار اولش نیست و ممکن است فدراسیون جهانی او را محروم کند. اگر فدراسیون محروم نکند، دو سال این کشتی‌گیر را محروم می‌کنم.

دبیر درباره تصمیمی که گرفته است، بیان کرد:، چون غلامی باعث شد پرچم ایران در این رقابت‌ها به‌عنوان قهرمان بالا نرود، این تصمیم را گرفتم. می‌توانستیم مانند کشتی فرنگی قهرمان شویم، اما به‌دلیل سهل‌انگاری این کشتی‌گیر همه‌چیز به‌هم خورد. اتحادیه جهانی کشتی با هیچ‌کس تعارف ندارد و طبق قوانین هر کشتی‌گیری که بدون اطلاع سوزنی وارد بدنش کند، دوپینگی محسوب می‌شود. در این اوضاع بحرانی نمی‌توان حق را از باطل جدا کرد و باید امروز ما تسکین جامعه می‌شدیم. این‌قدر ناراحت بودم از این موضوع که کشتی سه وزن دیگر را دنبال نکردم که ببینم چه شده است.

استعفای نابغه کشتی فرنگی از فدراسیون

کوتاه‌شدن دست تیم کشتی آزاد امید کشورمان از عنوان قهرمانی، تنها اتفاق مهم این ورزش نبود و این رشته ورزشی در ادامه با حاشیه دیگری هم روبه‌رو شد. دیروز حمید سوریان استعفای خود را از سمت نایب‌رئیسی فدراسیون کشتی اعلام کرد.

با اینکه در سه سال گذشته حمید سوریان همواره به‌عنوان دوست و همکار در کنار علیرضا دبیر حضور داشته و در سمت نایب‌رئیسی فدراسیون کشتی فعالیت کرده است، حالا بعد از کناررفتن محمد بنا از سرمربیگری تیم‌ملی کشتی فرنگی، حمید سوریان هم از سمت خود استعفا کرد. سوریان که در حوزه تیم‌های ملی کشتی فرنگی از سوی علیرضا دبیر اختیار تام داشت و حتی خیلی از مواقع در تمرینات مسائل فنی را به فرنگی‌کاران گوشزد می‌کرد، تصمیم گرفته است از بدنه فدراسیون جدا شود.

البته روابط عمومی فدراسیون کشتی دراین‌زمینه اعلام کرد که سوریان نامه کتبی استعفا به فدراسیون نداده است تا رئیس فدراسیون بپذیرد یا رد کند. باتوجه‌به واکنش فدراسیون، هنوز استعفای کتبی حمید سوریان اعلام نشده و او همچنان نایب‌رئیس فدراسیون کشتی است و باید دید آیا دبیر می‌تواند سوریان را به ادامه همکاری با فدراسیون کشتی راضی کند یا خیر.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->