پخش زنده بازی منچسترسیتی و چلسی در جام حذفی انگلیس (اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین غیبت آقاسی در جام حذفی پخش زنده بازی ایران و بحرین در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین جلالی صدرنشین پاسور‌های لیگ برتر صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد تاریخ و ساعت بازی رئال مادرید و بارسلونا در لالیگا | آخرین حضور ژاوی روی نیمکت بارسا؟ قهرمانی کوراش‌کاران خراسانی در کشور فرهاد مجیدی ایران‌بیا نیست! عالیشاه برای بازی با سپاهان آماده می‌شود بیرانوند به بازی با آلومینیوم می‌رسد؟ تغییر مدیرعامل در باشگاه صنعتی کلید خورد شادی جنجالی کار دست بازیکن پرسپولیس می‌دهد یزدانی المپیک پاریس را از دست داد؟ چراغ سبز مربی برزیلی به پرسپولیس کریس کلمن، سرمربی مدنظر تراکتور، کیست؟ تلاش برای رساندن عالیشاه به بازی حذفی دبل شهاب زاهدی مقابل جوبیلو ایواتا + ویدیو سید حسین حسینی غایب بزرگ استقلال مقابل تراکتور؟ گل ۳ امتیازی مرادمند تقدیم به دو بازیکن مصدوم روابط تیره و تار نکونام با سرپرست ناشناس استقلال حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو
سرخط خبرها

در مینی‌کمپ‌های کی‌روش برای تیم‌ملی چه گذشت؟

  • کد خبر: ۱۳۱۱۹۱
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
در مینی‌کمپ‌های کی‌روش برای تیم‌ملی چه گذشت؟
سرمربی پرتغالی تیم ملی، آخرین شرایط فنی و آمادگی جسمانی بازیکنان را ارزیابی می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ آخرین مینی‌کمپ ملی فوتبال روز گذشته برگزار شد تا از هفته آینده با تعطیلی لیگ و اضافه‌شدن لژیونرها، تمرینات آماده‌سازی تیم‌ملی برای جام‌جهانی وارد گام اصلی‌اش شود. به‌این‌ترتیب، مینی‌کمپ‌های کی‌روش بعد از چهار هفته به پایان رسید، ولی ممکن است جالب باشد که بدانید در این مینی‌کمپ‌ها کی‌روش به‌دنبال چه بود و چه کرد. یکی از برنامه‌های کی‌روش بعد از بازگشت به ایران دراختیارگرفتن نفرات ملی‌پوش شاغل در لیگ‌برتر در ابتدای هر هفته و برپایی مینی‌کمپ بود.

با درخواست سرمربی پرتغالی، بازیکنان ملی‌پوش لیگ‌برتری چندهفته‌ای است بعد از انجام بازی در تیم باشگاهی خود به اردوی تیم‌ملی رفتند و ۲.۵ روز در اختیار کادرفنی ایران بودند. در چهار هفته گذشته این مینی‌کمپ برگزار شد که ابتدا شانزده بازیکن نزد کادرفنی تیم‌ملی ریکاوری کردند و از اهداف مدنظر کی‌روش باخبر شدند. رفته‌رفته این تعداد بیشتر شد و آخرین مینی‌کمپ هم با حضور ۲۱ بازیکن خاتمه یافت.

آنالیز ویژه رقبا

کارلوس کی‌روش در همه برنامه‌های خود جلسه آنالیز را گنجانده بود. در چهارهفته‌ای که مینی‌کمپ تیم‌ملی برگزار شد، سرمربی پرتغالی با نشان‌دادن فیلم‌های بازی به آنالیز عملکرد بازیکنان تیم‌ملی و همچنین نفرات انگلیس پرداخت. کی‌روش که مشخص است تمرکزش را روی بازی با انگلیس در اولین مسابقه جام‌جهانی گذاشته است، چند فیلم از بازی‌های گذشته انگلیس را برای بازیکنان نمایش داد.

در مینی‌کمپ آخر آنالیز عملکرد انگلیس مقابل آلمان در لیگ‌ملت‌های اروپا در دستورکار ملی‌پوشان قرار گرفته است. نکته جالبی که در آنالیز نفرات انگلیس وجود داشت، تأکید کی‌روش روی حرکات تکنیکی بازیکنان این تیم است. به‌عنوان نمونه او به مدافعان تأکید می‌کرد عملکرد هری کین، کاپیتان انگلیس، را ببینند و نقاط ضعف و قوت او را بشناسند. سایر نفرات هم به همین شکل برای بازیکنانی که ممکن است رودرروی آن‌ها بازی کنند، آنالیز شدند.

آنالیز دیگر مدنظر کی‌روش روی بازی‌های اخیر تیم‌ملی بود. فیلم سه مسابقه ایران مقابل الجزایر، اروگوئه و سنگال برای ملی‌پوشان به نمایش درآمد و آنالیز نفربه‌نفر ایران مقابل الجزایر نشان داده شد و بازیکنان به نقاط ضعف خود واقف شدند. کی‌روش در آن زمان سرمربی ایران نبود، اما قصدش این است که اشتباهات دیدار با الجزایر به‌ویژه در ساختار دفاعی دیگر تکرار نشود و به همین دلیل مسائل را به ملی‌پوشان گوشزد می‌کند.

نظم و انضباط، حرف اول مینی‌کمپ

نکته مهمی که در اردو‌های تیم‌ملی وجود داشت، اهمیت کی‌روش به نظم و انضباط بود. او روی حتی یک‌دقیقه تأخیر هم در برنامه‌های اردو حساس است. نظم سرمربی پرتغالی باعث شده است هیچ بازیکنی به خودش جرئت تخطی از نظم اردو را ندهد، زیرا می‌داند ممکن است تنبیه سنگینی در انتظارش باشد.

کی‌روش با وجود اینکه نسبت به چهار سال قبل سن بیشتری دارد، همچنان حواسش به همه مسائل هست و موبه‌مو همه‌چیز را زیرنظر دارد. سرمربی تیم‌ملی در هیچ‌کدام از تمرینات روی صندلی نمی‌نشیند و ایستاده عملکرد شاگردانش را زیرنظر دارد. او معمولا مکانی را برای ایستادن انتخاب می‌کند که بتواند همه بازیکنان را باهم ببیند و موضوعی از دستش در نرود. در حین تمرینات نیز مدام مسائل تاکتیکی و تکنیکی را به نفرات گوشزد می‌کند.

کی‌روش با چهره جدید

سرمربی پرتغالی که همیشه روی مسائل روحی و روانی بسیار کار و سعی می‌کند روحیه جنگجویی بازیکنان را بیشتر و بیشتر کند، در مینی‌کمپ‌هایی که برگزار کرد هم این قواعد را رعایت کرد. کی‌روش مدام در تمرینات با بازیکنان شوخی می‌کرد و با این مینی‌کمپ سعی کرد ارتباطش را با نفراتی که از قدیم با آن‌ها آشنا بوده است، صمیمانه‌تر کند و همچنین ارتباط‌های جدیدی نیز با بازیکنان تازه‌وارد برقرار کند.

رضایت کی‌روش از برنامه ارزیابی فنی

با برگزاری چهار برنامه ارزیابی فنی مشخص است که کی‌روش به اهدافش از این مینی‌کمپ رسیده است. او همه مسائلی را که در ذهن داشت، در این اردو‌ها مرور کرد و از پیشرفت برنامه‌اش راضی است. از سوی دیگر، وقتی با بازیکنان درباره این مینی‌کمپ‌ها صحبت می‌کنید، رضایت آن‌ها مشخص است. نفراتی که با انگیزه سعی کردند خودشان را به کی‌روش نشان بدهند و حالا امیدوارند در بین بهترین‌های ایران و فهرست نهایی تیم‌ملی برای حضور در جام‌جهانی قرار بگیرند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->