قتل هولناک زن میانسال و دستگیری فرزند بی رحم(۱۶ اردیبهشت) راز جسد بی‌سر مرد افغانستانی فاش شد (۱۶ اردیبهشت) قلیان اکسیژن مبنای علمی ندارد آتش سوزی آشپزخانه در محله مفتح اطفا شد +تصویر(۱۶ اردیبهشت) نسخه طب ایرانی برای سرطان توصیه به مصرف آب چاه به جای آب‌های بسته‌بندی شده غیرکارشناسی است دستگیری سه سارق خودرو در مشهد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۴۰ فقره سرقت در مشهد (۱۶ اردیبهشت) چگونه مصرف برق یخچال فریزر را کاهش دهیم؟ آیا نوزادان می‌توانند ماست بخورند؟ چرا بانوان معلمی را ترجیح می‌دهند؟ نگهداری برنج پخته در یخچال | برنج پخته چند روز در یخچال می‌ماند؟ دبیر سندیکای تولیدکنندگان مکمل ایران: مکمل خارجی و وارداتی نداریم | روش‌های تشخیص مکمل اصل از تقلبی  برخورد قانونی با معلم‌بلاگر‌ها در مدارس دولتی و غیردولتی اگر شانه‌ها و کتفتان جوش می‌زند، بخوانید یک تونر طبیعی که برای درمان آکنه معجزه می‌کند در چه مواردی نباید از بوتاکس برای رفع چین‌وچروک صورت استفاده کرد؟ اعزام ۵۱۳ زائر حج عمره به سرزمین وحی از فرودگاه مشهد یک روش ساده برای از بین بردن سیاهی زیر چشم
سرخط خبرها

توصیه‌های بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به آنفلوانزا و سرماخوردگی

  • کد خبر: ۱۳۱۵۲۳
  • ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲
توصیه‌های بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به آنفلوانزا و سرماخوردگی
مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ویروس آنفلوانزا در هنگام سرفه یا عطسه و حتی صحبت کردن از طریق هوا به دیگران منتقل می‌شود، لذا توصیه می‌شود افراد نکات بهداشتی برای جلوگیری از این بیماری را رعایت کنند.

گروه جامعه| شهرآرانیوز، محمد احمدیان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در فصل سرد بیماری آنفلوانزا و سرماخوردگی شیوع بیشتری پیدا می‌کند، اما طی دو سال گذشته به علت استفاده از ماسک از سوی مردم آمار ابتلا به آنفلوانزا کاهش داشته است. با فروکش کردن کرونا در سال جاری و عدم استفاده مردم از ماسک آنفلوآنزا افزایش پیدا کرد.

وی افزود: سرماخوردگی و آنفلوآنزای هر دو بیماری ویروسی هستند و تنها از نظر نوع ویروس و شدت علائم با هم تفاوت دارند. علائم شروع این بیماری ناگهانی بوده و با علائمی مانند درد شدید عضلانی و مفصلی، بی‌اشتهایی، سردرد شدید، گرفتگی بینی، آبریزش بینی، عطسه، گلودرد، احساس ناراحتی شدید در قفسه سینه، سرفه خشک و شدید، خستگی و ضعف همراه است.

مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: بعضی از افراد و گروه‌های سنی که در معرض ابتلای بیشتر بوده و در صورت ابتلا احتمال عوارض بیماری نیز در آن‌ها بیشتر است شامل کودکان زیر ۵سال، زنان باردار، سالمندان بالای ۶۵ سال، بیماران مبتلا به دیابت، افراد دارای بیماری مزمن ریوی، بیماران قلبی عروقی، افراد با بیماری مزمن کلیوی و افراد دارای نقص سیستم ایمنی است.

احمدیان تاکید کرد: افرادی که دارای بیماری قلبی، ریوی، کلیوی، دیابت و ضعف عمومی هستند و همچنین به سالمندان و کارکنان مراکز درمانی توصیه می‌شود که واکسن آنفلوانزا را تزریق کنند.

وی با بیان اینکه افراد مبتلا به آنفلوانزا می‌توانند قبل و بعد از شروع علائم، بیماری را به دیگران انتقال دهند، گفت: ویروس آنفلوانزا در هنگام سرفه یا عطسه و حتی صحبت کردن از طریق هوا به دیگران منتقل می‌شود، لذا توصیه می‌شود افراد نکات بهداشتی برای جلوگیری از این بیماری را رعایت کنند.


احمدیان ادامه داد: شستشوی مکرر دست‌ها، رعایت آداب تنفسی در زمان عطسه و سرفه کردن، رعایت فاصله حداقل یک متر از افراد در زمان صحبت کردن، استفاده از ماسک، پرهیز از دست دادن، روبوسی با افراد بیمار و پرهیز بیماران از حضور در مکان‌های پر جمعیت از راه‌های پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا است.


مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: رژیم غذایی مناسب، استراحت و خواب کافی، ورزش وفعالیت بدنی مناسب و کافی، کاهش و دوری از استرس مواردی هستند که افراد را از ابتلا به بیماری‌های حاد تنفسی ایمن می‌کند.

احمدیان با اشاره به اینکه دانش آموزان می‌توانند ضمن ابتلای خود، بیماری را به سایر دانش آموزان و همچنین خانواده‌ها انتقال دهند، عنوان کرد: برای جلوگیری از ابتلا دانش‌آموزان به بیماری‌های تنفسی به ویژه آنفلوآنزا در مدارس رعایت نکات بهداشت فردی باید به آن‌ها آموزش داده شود.

وی تاکید کرد: شستشوی مکرر و صحیح دست‌ها با آب و صابون به خصوص قبل ازخوردن غذا، پرهیز از تماس دست‌ها با چشم و دهان، جلوگیری از وارد کردن اشیا خارجی مثل مداد به دهان، آموزش آداب صحیح عطسه و سرفه کردن، استفاده از دستمال کاغذی، رعایت فاصله حداقل یک متر از کسانی که تب و سرفه دارند، عدم استفاده از ظروف غذا‌خوری مشترک، استفاده شخصی از وسایل و لوازم التحریر در مدرسه و عدم حضور دانش‌آموزان بیمار در کلاس درس تا زمان بهبودی از نکاتی است که دانش‌آموزان باید در مدارس رعایت کنند.

وی گفت: مهمترین سفارش برای بهبود سریعتر بیماران داشتن تغذیه مناسب شامل سوپ و مایعات گرم، نوشیدن آب و مایعات به مقدار زیاد، استفاده از بخور و شستشوی حلق و بینی و داشتن خواب و استراحت کافی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->