جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد
سرخط خبرها

امام‌جمعه موقت مشهد: توطئه‌های دشمن نه نعره مستانه بلکه به‌مثابه داد کشیدن از شدت درد است

  • کد خبر: ۱۳۱۷۳۱
  • ۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰
امام‌جمعه موقت مشهد: توطئه‌های دشمن نه نعره مستانه بلکه به‌مثابه داد کشیدن از شدت درد است
امام جمعه موقت مشهد گفت: بدیهی است که نظام سلطه علیه ما وارد عمل شود، اما بدانید که حقیقت این توطئه‌ها نه نعره مستانه بلکه به‌مثابه داد کشیدن از سر درد است و هرچه بر شدت این دسیسه‌های شیطانی افزوده شود، بیشتر ثابت می‌کند که تیر ما بر قلب کفر نشسته است.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه خطیب موقت نماز جمعه مشهد در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته که با حضور پرشور نمازگزاران مشهدی در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به ناآرامی‌های اخیر و واقعه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ (س) اظهار کرد: دشمن بر این ناآرامی‌ها تمرکز کرده و به دنبال این است تا هدفی که نتوانست در سطح منطقه با زور نظامی به آن دست پیدا کند، این بار از طریق یک جنگ شناختی و بحران نرم فرهنگی به آن جامه عمل بپوشاند.

وی افزود: یکی از عناصر امنیتی برای من تعریف می‌کرد که در حاشیه یکی از خیابان‌ها، جمعیت ۱۰ تا ۱۵ نفره چند خانم پس از کشف حجاب و سر دادن شعار‌های کذایی، آشوبی را در حد چند دقیقه برپا کردند و پس از سر رسیدن پلیس، متفرق شدند، اما پس از تعقیب آنان توسط نیرو‌های امنیتی مشخص شد که بی‌درنگ همگی به چند خیابان بالاتر رفتند و در تاریکی کوچه‌ای، با دو نفر ملاقات کردند که از درون دو کیف دستی، اسکناس و وجه نقد به آنان داد. بله این پول‌های کثیف از محل همان ۷ میلیارد دلاری است که آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تأمین مالی این جریانات اختصاص داده و به عاملیت مزدوران آل سعود، توطئه خود را در کف خیابان‌های ما اجرایی می‌کنند.

امام‌جمعه موقت مشهد خاطرنشان کرد: آرتین، کودک معصوم شیرازی که در حادثه تروریستی حرم حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ (س)، پدر، مادر و برادر خود را از دست داد، به دست همین‌ها یتیم شد. نه‌فقط آن تروریست جنایتکار داعشی بلکه همه حامیان خارجی او و حتی کسانی که در این روز‌ها بر آتش ناآرامی‌ها دمیدند و عرصه را برای جنایت تروریست‌ها فراهم کردند.

وی ادامه داد: اگرچه جریانات اخیر سخت و دردناک بوده، اما بدانید که همان‌طور که تا به امروز هم همه توطئه‌های دشمنان برخلاف خواسته و هدف اولیه آن و به نفع جبهه حق تمام شده است، افرادی هم که در این جریانات فریب خوردند و به‌صف پیاده‌نظام دشمن در آشوب‎ها پیوستند. خواهید دید که به‌زودی به بمب‌های فکری علیه نظام سلطه تبدیل خواهند شد، زیرا فطرت و ذات این جوانان پاک است و فتنه اخیر باعث می‌شود تا حقیقت را به شیوه‌ای ملموس درک کنند و حق را از باطل تشخیص دهند.

حجت‌الاسلام فرزانه با اشاره به آیه ۱۱۱ سوره مبارکه آل‌عمران گفت: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید «لَنْ یَضُرُّوکُمْ إِلَّا أَذىً وَ إِنْ یُقاتِلُوکُمْ یُوَلُّوکُمُ الْأَدْبارَ ثُمَّ لا یُنْصَرُونَ» یعنی اگر منافقان با شما مواجه شوند، نمی‌توانند آسیب چندانی به شما وارد کنند، از برابری و مواجهه با شما فرار می‌کنند و پس از گریز از تقابل، حتی اربابان آن‌ها هم پشتیبان و حامی‌شان نخواهند بود. این موضوع امروزه مصداق عینی و عملی دارد و آشوبگرانی که سطل آشغال‌ها را آتش می‌زنند، به اموال عمومی و خصوصی مردم آسیب می‌رسانند و با غافلگیرکردن عناصر مؤمن و جوانان انقلابی، تنی چند از آنان را به شهادت می‌رسانند، باید بدانند که برای اجانب فقط تا زمانی محبوب هستند که به برادرکشی دامن بزنند و زمانی که کاربری آن‌ها تمام شود، همچون یک دستمال‌کاغذی استفاده‌شده دور انداخته خواهند شد.

تیر ما بر قلب کفر نشسته است
وی ابراز کرد: شما مردم در این کشور حکومتی تشکیل دادید، اما نباید انتظار داشته باشید که هرچه خواستید، بر اعمال صالح و توفیقاتتان بیفزایید و کسی متعرضتان نشود. نمی‌توان انتظار داشت که هر روز، اقلیم و جغرافیایی از منطقه با الگوگیری از شما از سلطه مستکبران عالم آزاد شود و در مقابل، دشمن شما ساکت بنشیند، دست روی دست بگذارد و کاری نکند.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: بدیهی است که نظام سلطه علیه ما وارد عمل شود و اگر در عرصه تقابل سخت از دفاع مقدس گرفته تا دفاع از حرم، بینی‌اش به خاک مالیده شد این بار در عرصه توطئه سیاسی و جنگ نرم فرهنگی وارد عمل شود، اما بدانید که حقیقت این توطئه‌ها نه نعره مستانه بلکه به‌مثابه داد کشیدن از سر درد است و هرچه بر شدت این دسیسه‌های شیطانی افزوده شود، بیشتر ثابت می‌کند که تیر ما بر قلب کفر نشسته است.

وی تأکید کرد: ۴۵ سال قبل در این کشور شرایطی حاکم بود که در آن، هیچ‌کس توان دم زدن نداشت. قدرت مطلقه‌ای که در آن، مستشاران آمریکایی بر ۳۵ میلیون ایرانی حکومت می‌کردند و هر روز بر دل و گردنشان پا می‌گذاشتند. در یک نمونه، در حوزه علمیه بزرگ خراسان فقط سه نفر بودند که جرئت سخن گفتن از امام را داشتند؛ یکی امام خامنه‌ای، یکی مرحوم هاشمی‎نژاد و دیگری مرحوم واعظ طبسی و طلاب جوان هر زمان که می‌خواستند صدای امام را بشنوند و عکس امام را ببینند، به محضر این سه عزیز مشرف می‌شدند.
دست خدا پشت سر این ملت مشخص است.

حجت‌الاسلام فرزانه اظهار کرد: آن زمان همه قدرت‌های استکباری و استبدادی یک طرف بود و مردم این کشور در طرف دیگر. آیا امروز هم همین‌طور است؟ آیا قدرت نظامی شما، بصیرت سیاسی شما، دانش و آگاهی شما و توانمندی تأثیرگذاری فرهنگی شما به اندازه پیش از انقلاب است؟ وقتی انسان نگاه می‌کند به حرکت این مردم، به‌روشنی دست خدا پشت سر این ملت مشخص است و حضور خیل عظیم جوانان در عزاداری‌های حضرت سیدالشهدا (ع)، در موسم اعتکاف یا اردو‌های راهیان نور، نشانه تغییر شرایط است. تغییراتی که دشمن را نگران کرده و در فتنه جدید، همین جوانان را هدف قرار داده است.

وی افزود: با این حال، نکته‌ای هم خطاب به مسئولان می‌گویم. نمی‌توان در جامعه‌ای مردم از آسیب‌های اجتماعی در عذاب باشند و مسئولان و مدیران از تدبیر شرایط شانه خالی کنند. نمی‌توان انتظار داشت که مشکلات و بزه‌های اجتماعی خود به خود حل‌وفصل شوند و این تکلیف بر عهده مدیرانی است که با رأی مردم به قدرت رسیده‌اند و باید از این قدرت برای حل مشکلات مردم استفاده کنند.

امام‌جمعه موقت مشهد در انتها ابراز امیدواری کرد: امیرمؤمنان (ع) در حدیثی می‌فرماید که مؤمن همچون کفتار نیست که با شنیدن صدای پای حیوان متجاوز، به لانه خود بخزد بلکه در مواقع خطر به سمت آن خواهد رفت و تدبیر می‌کند که بساط توطئه را پیش از آن که به خانه و وطن و شهر و دیار او برسد، در نطفه خفه کند. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->