اندازه نینتندو سوییچ ۲ احتمالا با نسل قبلش متفاوت باشد ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد آیا گلکسی واچ ۷ با قابلیت نظارت بر قند خون عرضه می‌شود؟ با هوش مصنوعی گوگل مکالمه زبان انگلیسی تمرین کنید | ویژگی جدید موتور جست‌وجوی گوگل ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد
سرخط خبرها

نایب رئیس اتاق بازرگانی: فیلترینگ اینترنت منجر به کاهش تولید و تقاضا شده است

  • کد خبر: ۱۳۱۸۸۱
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱
نایب رئیس اتاق بازرگانی: فیلترینگ اینترنت منجر به کاهش تولید و تقاضا شده است
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران تاکید دارد اثرات منفی قطعی اینترنت و فیلترینگ تنها محدود به کسب‌وکار‌های کوچک نیست بلکه اکثر خطوط تولید مثل لبنیات، دارو، فولاد و… را دچار مشکل کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز - سلاح‌ورزی با بیان اینکه طبق گزارش‌ها استفاده از VPN و فیلترشکن تا ۳۰ برابر افزایش یافته است اعتقاد دارد این موضوع نشان می‌دهد مردم از کانالی برای ادامه ارتباطات استفاده می‌کنند، اما فقط امنیت کاربران و اطلاعات کشور است که به خطر می‌افتد.

یک ماه از فیلتر اینستاگرام و واتس اپ و قطعی‌های مکرر اینترنت گذشته است و اثرات منفی آن ادامه دارد. «حسین سلاح‌ورزی»، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با ایلنا به محدودیت اینترنت و افزایش فیلترینگ در یک ماه گذشته و اثرگذاری آن بر روی تجارت و اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت:

«اینکه فکر کنیم قطع اینترنت و فیلتر طیف وسیعی از سایت‌ها، برنامه‌ها و پلتفرم‌ها فقط به کسب و کار‌های کوچک محدود می‌شود، ساده انگارانه است. در حال حاضر کسب و کار‌های کوچک، آنلاین شاپ‌ها و کسب‌و‌کار‌های مبتنی بر اینستاگرام دچار مشکل شده‌اند و افرادی که جمعیت آن‌ها هم کم نیست، کار خود را از دست داده‌اند. علاوه بر این خطوط تولید از خط تولید لبنیات و دارو گرفته تا تولید فولاد و نساجی در این شرایط دچار مشکل شده‌اند؛ چراکه خطوط تولید هم مبتنی بر اینترنت، هوش مصنوعی، تکنولوژی‌های IT و ITC هستند. همچنین خارج از کارخانه هم موضوعاتی مانند لجستیک، ثبت سفارش، بازاریابی و برنامه‌های مالی و ارزی بر پایه اینترنت هستند و با این شرایط شاهد کاهش فروش، کاهش سود و به دنبال آن اثرگذاری این روند بر روی اشتغال خواهیم بود.»

وی تاکید کرد محدود کردن اینترنت و فیلتر برخی از پلتفرم‌ها در یک ماه گذشته، هم بر روی کاهش تولید، هم بر کاهش تقاضای موثر و هم تجارت اثرگذار بوده است.

سلاح‌ورزی یکی از تأثیرات اقتصادی محدود کردن اینترنت را اثر از لحاظ اعتباری بر روی تجارت ایران دانست؛ به طوری که با توجه به محدودیت‌های اینترنت، تماس‌های تجاری که از طریق پیام‌رسان‌های بین‌المللی میان تجار ایرانی و خارجی انجام می‌شد، قطع شدند.

او با بیان اینکه طبق گزارش‌ها استفاده از VPN و فیلترشکن تا ۳۰ برابر افزایش یافته است، اظهار داشت این موضوع نشان می‌دهد مردم از کانالی برای ادامه ارتباطات استفاده می‌کنند، اما در این شرایط هم امنیت کاربران و اطلاعات کشور به خطر می‌افتد.

گفتنی است اتاق تهران نیز هفته گذشته اعلام کرد قطعی‌های اخیر اینترنت و فیلترینگ، ۸۰ هزار میلیارد تومان به کسب‌وکار‌ها خسارت زده است.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->