مشهد، میزبان تورنمنت بین‌المللی چهارجانبه والیبال نشسته استعلام سربازی جلالی آمد| هافبک چپ پا در آستانه جدایی دغددغه‌های بجامانده دختر طلایی! کشتی‌گیر خراسانی: حریف تمرینی ندارم! تاریخ و ساعت بازی انگلیس و اسلواکی در یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ | سه‌شیر‌ها به دنبال اعاده حیثیت استقلال این لژیونر را نمی‌خواهد| ساپینتو رفت، جایگاه مهری سست شد پخش زنده بازی ایتالیا و سوئیس در یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ (۹ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین شانس مدعیان یورو ۲۰۲۴ برای قهرمانی در پایان مرحله گروهی چقدر است؟ + عکس مانوئل نویر، برگ برنده ژرمن‌ها در مرحله حذفی یورو لخ پوزنان در پی فروش علی‌قلی‌زاده پیشنهاد جدید برای علیرضا جهانبخش از سری آ ایتالیا نکونام دیگر شلوغ نمی‌کند| سکوت، استراتژی جدید آقای سرمربی هاراگیری به سبک بیرانوند | گلر ملی‌پوش پرسپولیس عجیب‌ترین روز‌های فوتبالی‌اش را می‌گذراند شوک به نکونام؛ ابوالفضل جلالی راهی اصفهان می‌شود گل‌زدن کیوسفسکی، دروازه‌بان مدنظر استقلال + فیلم بازگشت عبدالکریم حسن به الوکره منتفی شد سردار آزمون در یک‌قدمی تصمیمی بزرگ! پرسپولیس همچنان درگیر جذب لیموچی
سرخط خبرها
نسل Z به‌دنبال مدال در مکزیک

تیم‌ملی تکواندو در قرق دهه‌هشتادی‌ها

  • کد خبر: ۱۳۲۰۲۰
  • ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
تیم‌ملی تکواندو در قرق دهه‌هشتادی‌ها

به گزارش شهرآرانیوز؛ تیم‌ملی تکواندو ایران درحالی مهیای حضور در مسابقات قهرمانی جهان می‌شود که برخی چهره‌های جوان نخستین‌بار پای در چنین سطحی از رقابت‌ها می‌گذارند. تیم‌ملی تکواندو ایران با چهارده تکواندوکار در دو بخش آقایان و بانوان مهیای حضور در مسابقات قهرمانی جهان می‌شود، درحالی‌که برخی چهره‌های جوان نخستین‌بار پای در آوردگاه بزرگی، چون رقابت‌های جهانی می‌گذارند.

بیست‌وپنجمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان ۲۳ تا ۲۹ آبان با حضور ۷۷۷ تکواندوکار از بیش از ۱۲۰ کشور جهان به میزبانی مکزیک برگزار می‌شود و تیم‌ملی تکواندو کشورمان در دو گروه بانوان و آقایان با چهارده ملی‌پوش در این رقابت‌ها حاضر خواهد شد.

در میان افرادی که با حضور در چندین رقابت انتخابی بلیتشان را به مقصد گوادالاخارا رزرو کرده‌اند، نام تکواندوکارانی دیده می‌شود که اولین حضورشان را در رقابت‌های قهرمانی جهان تجربه می‌کنند. با نگاهی به سوابق بازیکنان می‌توان دریافت فقط سجاد مردانی و اکرم خدابنده کاپیتان‌های تیم‌ملی تکواندو آقایان و بانوان، میرهاشم حسینی، مهران برخورداری، مهلا مؤمن‌زاده و ناهید کیانی تجربه حضور در این رویداد را دارند. از جمع این شش ملی‌پوش، سه مدال نقره در رویداد‌های پیشین توسط مردانی، حسینی و مؤمن‌زاده به دست آمده است.

نکته مهم و بارز تیم اعزامی به مکزیک، ترکیب جوانی و تجربه بوده که بخش جوانی آن پررنگ‌تر است. در گروه آقایان میانگین سنی بازیکنان ۲۱.۵ سال و در گروه بانوان نیز ۲۲.۸ سال است. درمجموع چهارده بازیکن هشت ملی‌پوش متولد دهه هشتاد هستند و در این بین مهلا مؤمن‌زاده متولد سال ۱۳۸۱ نیز در رقابت‌های جهانی انگلستان در سال ۲۰۱۹ موفق به کسب مدال ارزشمند نقره شده و حالا پس از طی‌کردن دوران نقاهت و بازگشت به شیاپ‌چانگ، به‌دنبال حضور دوباره در مبارزه پایانی و این‌بار کسب مدال طلاست.

در ترکیب تیم‌ملی آقایان، سه ملی‌پوش از رده سنی نوجوانان به تیم‌ملی بزرگ‌سالان تزریق شده‌اند؛ متین رضایی در وزن ۶۳ کیلوگرم، رضا کلهر در وزن ۶۸ کیلوگرم و ابوالفضل عباسی در وزن ۸۷ کیلوگرم متولدان سال‌های ۱۳۸۴ و ۱۳۸۳ در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان به میزبانی صوفیه بلغارستان و رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا هوشیمینه ویتنام توانستند نشان طلا را به دست بیاورند و حالا این‌بار در رده سنی بزرگ‌سالان قصد دارند نشان دیگری از گوادالاخارا صید کنند.

همچنین مهدی حاجی‌موسایی در وزن ۵۴ کیلوگرم و حسین لطفی در وزن ۵۸ کیلوگرم سال ۱۴۰۱ را به‌خوبی طی کردند. حاجی‌موسایی در رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ و تورنمنت بین‌المللی چانچئون دو مدال نقره و برنز به دست آورد. حسین لطفی نیز در بازی‌های هم‌بستگی کشور‌های اسلامی قونیه ۲۰۲۱ طلا را بر گردن انداخت.

او در حضور مدعیان باتجربه این وزن جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را دریافت کرد. در گروه بانوان نیز غزل سلطانی در وزن ۴۹ کیلوگرم (متولد ۱۳۸۱)، نرگس میرنوراللهی در وزن ۶۲ کیلوگرم (متولد ۱۳۸۱) و زینب اسماعیلی در وزن ۶۷ کیلوگرم (متولد ۱۳۷۹) اولین حضورشان را در رقابت‌های قهرمانی بزرگ‌سالان جهان تجربه می‌کنند. هر سه ملی‌پوش در بازی‌های هم‌بستگی کشور‌های اسلامی قونیه ۲۰۲۱ نشان نقره را تصاحب کردند. چهارده ملی‌پوش حاضر در این رویداد علاوه بر کسب تجربه، به‌دنبال افزایش امتیازاتشان در راستای حضور در رقابت‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ هستند. این بدان معناست که تیم جوان‌شده ایران در هر دو بخش آقایان و بانوان راه سختی برای موفقیت در میادین پیش‌رو دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->