نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس
سرخط خبرها
وقتی سرپرست، قهرمان را پراند

کناره‌گیری اولین بانوی موتورسوار مشهدی در اعتراض به بلاتکلیفی‌ها

  • کد خبر: ۱۳۲۰۵
  • ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲
کناره‌گیری اولین بانوی موتورسوار مشهدی در اعتراض به بلاتکلیفی‌ها
سمانه حمیدی، اولین و تنهاقهرمان کلاس cc ۲۵۰ حرفه‌ای استان درباره علت غیبت خود در رقابت‌ها اظهار کرد: اگر در مسابقات امسال شرکت می‌کردم، قطعا قهرمان می‌شدم، اما ضعف رئیس هیئت استان مانع از این اتفاق شد.
مژده رنگیان - سه سال از شروع رسمی و قانونی فعالیت دختران موتورسوار می‌گذرد. در این مدت، بانوان علاقه‌مند زیادی توانستند جذب این رشته شوند و مشهد یکی از اولین استان‌هایی بود که راه را برای فعالیت بانوان ایجاد کرد تا تمرینات بانوان به‌صورت منظم پیگیری شود و حتی تبدیل به تنهاشهری شود که پیستی متعلق به بانوان دارد. بااین‌حال، نوپابودن رشته موتورسواری بانوان ازیک‌سو و مشکلات مالی و مدیریتی ازسوی‌دیگر سبب شد در ادامه مسیر، راه برای پیشرفت دختران موتورسوار، طولانی و ناهموار باشد. هزینه زیاد تهیه موتور، عدم حمایت حامیان مالی برای حضور بانوان در مسابقات کشوری و اعزام‌نکردن آن‌ها به رقابت‌های بین‌المللی دست به دست هم داد تا انگیزه ورزشکاران این رشته روزبه‌روز کمتر شود، علاوه بر این مشکلات که ورزشکاران در سراسر کشور با آن روبه‌رو هستند، موتورسواران مشهدی هشت‌ماهی است که با مشکل دیگری نیز روبه‌رو هستند، نبود مدیر باتجربه و متخصص در رأس هیئت.

بیش از ۲۰۰ روز بدون رئیس
۲۸ اردیبهشت‌ماه امسال مراسم تودیع و معارفه سرپرست هیئت برگزار شد. رضا رمضانی، مدیر باتجربه و چندین‌ساله هیئت استان، به‌دلیل قانون منع‌به‌کارگیری بازنشستگان از ریاست کناره‌گیری کرد و مهدی سلاطین، مدیر مجموعه ثامن، که سرپرستی چند هیئت دیگر را نیز در کارنامه داشت، به‌عنوان سرپرست معرفی شد. در این مدت حضور چهره باتجربه معصومه زارعی به‌عنوان نایب‌رئیس هیئت به بانوان کمک کرد تا مسیر را ادامه دهند. روز جمعه در رقابت‌های قهرمانی کشور موتورکراس بانوان خراسانی‌ها این‌بار هم توانستند موفق ظاهر شوند، اما در بخش آماتور. دیگر خبری از چهره‌های مطرح و قهرمانان دوره‌های پیشین نبود. بعد از این رقابت‌ها بود که مشخص شد اولین بانوی موتورسوار خراسان، شانس اول مشهدی‌ها برای کسب قهرمانی و اولین قهرمان مشهدی‌ها، مدتی است از موتورسواری کناره‌گیری کرده و در اعتراض به وضعیت موجود هیئت خراسان رضوی در رقابت‌ها حاضر نشده است.

هیئت، عامل دوری از مسابقات شد
سمانه حمیدی، اولین و تنهاقهرمان کلاس cc ۲۵۰ حرفه‌ای استان درباره علت غیبت خود در رقابت‌ها اظهار کرد: اگر در مسابقات امسال شرکت می‌کردم، قطعا قهرمان می‌شدم، اما ضعف رئیس هیئت استان مانع از این اتفاق شد. فدراسیون نیز از شرایط هیئت در این مدت سرپرستی گلایه‌مند بوده و به‌دنبال تغییر سرپرست است. او ادامه داد: من و همه بانوان این رشته از زمان ریاست رمضانی در هیئت، موتورسواری را آغاز کردیم و با حمایت‌های ویژه او از ورزش بانوان توانستیم خودمان را ثابت کنیم و در کشور به مدال دست پیدا کنیم. با حضور در رقابت‌ها، بسیاری از مسئولان کشوری نیز از رشته ورزشی موتورسواری بانوان حمایت کردند که انگیزه بسیار خوبی است. حمیدی تصریح می‌کند: من به‌عنوان مسئول کمیته کراس بانوان در هیئت استان و نیز مسئول پیست بانوان در مجموعه ثامن فعالیت می‌کردم، اما تغییر ریاست در هیئت، کار را برای بانوان سخت کرد. ما به‌دلیل حساسیتی که وجود داشت، توجه ویژه‌ای به پیست بانوان داشتیم. متأسفانه آقایی که از اقوام یکی از بانوان موتورسوار بود، برای ما در محل پیست مزاحمت‌هایی را ایجاد کرد که من به‌عنوان مسئول پیست دیگر اجازه حضور آن شخص در پیست را ندادم. این اتفاقات هم‌زمان با رفتن رمضانی از هیئت و آمدن سلاطین به‌عنوان سرپرست هیئت بود. او به‌عنوان سرپرست این موضوع را که به هیئت مربوط می‌شد، پشت گوش انداخت و در مقابل درخواست حراست اداره کل ورزش استان برای پیگیری موضوع، اعلام کرد موضوع شخصی است و ورود نمی‌کنم. این بی‌تفاوتی مسئول هیئت، باعث شد من درگیر دادگاه و شکایت شوم و از وظیفه اصلی خودم در این ورزش فاصله بگیرم. او افزود: متأسفانه سرپرست هیچ دلسوزی و علاقه‌ای به این رشته نداشته و در این مدت که موتور‌های زیادی از آقایان گرفته شد، نتوانست هیچ کمکی به ورزشکاران این رشته کند.

زحمات ما به باد رفت
قهرمان کراس بانوان ایران خاطرنشان کرد: زارعی، معاون اداره کل، قول داد تا سرپرست تغییر کند و قرار است در این هفته سرپرست جدید معرفی شود. البته سلاطین در انتخابات مجمع نیز ثبت‌نام کرده و به‌دنبال این است که رئیس شود. پس از اتفاقاتی که رقم خورد، من از مهرماه استعفا کردم. تنهاخواسته ما این است که رئیسی متخصص و دلسوز در هیئت داشته باشیم. در این سال‌ها هرچه ما برای زنده‌کردن این رشته در بانوان تلاش کردیم، سرپرست هیئت زحمات مدیریت قبلی را به باد داد.

تبریک به دختران خراسانی
حمیدی تأکید کرد: در این دوره بچه‌های ما نایب‌قهرمان کشور شدند و من نتوانستم در کنارشان باشم، اما به آن‌ها به‌خاطر این موفقیت تبریک می‌گویم. مهتاب پلارک در کلاس ۱۵۰ حرفه‌ای سوم شد، در کلاس ۲۵۰ آماتور فاطمه جباری دوم و محدثه عظیمیان سوم شدند. برخی از ورزشکاران هم یا به‌خاطر نداشتن موتور حاضر نشدند یا این دوره نتوانستند مدال خود را تکرار کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->