علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها

بازگشت سرطان سینه را با این روش‌ها دورنگهدارید

  • کد خبر: ۱۳۲۱۵۷
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۸
بازگشت سرطان سینه را با این روش‌ها دورنگهدارید
بیشتر زنانی که برای سرطان سینه تحت درمان قرار می‌گیرند وجه مشترک دیگری هم دارند، آن‌ها نگران بازگشت سرطان هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر میشل شاین، متخصص سرطان سینه و متخصص ژنتیک در موسسه سرطان ویلموت در نیویورک، برای جلوگیری از عود این نوع سرطان، توصیه‌هایی را   ارائه داده است.

محیط زیست

مطالعات نشان می‌دهد که ۹۰ درصد سرطان‌های سینه منشأ محیطی دارند. محیط شامل سبک زندگی (رژیم غذایی، ورزش یا کمبود آن وسیگار کشیدن)، سموم داخل و خارج خانه و محصولات مصرفی و بسته‌بندی است.دکترشاین توصیه می‌کند که برچسب‌های محصولات را برای اقلامی که به ‌طور معمول استفاده می‌شوند، بخوانید و از مواد شیمیایی یا نگهدارنده‌ها (به‌ عنوان مثال پارابن‌ها، فتالات‌ها، پترولاتوم) با خواص ایجاد اختلال هورمونی دوری کنید.

 الکل
بیشتر مطالعات در  دو دهه  اخیر به طور مداوم ارتباط بین مصرف الکل و خطر ابتلا به سرطان سینه را نشان داده‌اند.
 ورزش

دکتر شاین می‌گوید که ورزش را به‌ عنوان داروی خود در نظر بگیرید. به ‌این ‌ترتیب، احتمال کمتری وجود دارد که بگویید: «این هوا بارانی است، ساعت 16:50 تاریک است و من نمی‌خواهم به باشگاه بروم یا ورزش کنم.» انجمن انکولوژی بالینی آمریکا توصیه می‌کند که پس از تشخیص سرطان، فرد باید ۱۵۰ دقیقه در هفته یا حدود نیم ‌ساعت در روز، پنج روز در هفته ورزش کند. دکتر شاین تاکید می‌کند که ورزش می‌تواند نحوه بیان ژن‌ها را تغییر دهد و منجر به تغییرات اپی‌ژنتیکی مفید در بیماران سرطانی شود. همچنین فعالیت بدنی پس از تشخیص ممکن است خطر مرگ ناشی از سرطان سینه را کاهش دهد.

 رژیم غذایی

 تحقیقات نشان می‌دهد یک رژیم غذایی گیاهی یا مدیترانه‌ای (کم یا بدون گوشت قرمز و مقدار زیادی روغن زیتون) با ۶۲ درصد کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه در مقایسه با افرادی که از این نوع رژیم غذایی پیروی نمی‌کنند، مرتبط است. بازماندگان سرطان سینه باید بیشتر از سبزیجات تازه استفاده کنند و از غذاهای فراوری ‌شده (هر چیزی که در بسته یا جعبه موجود است) اجتناب و در‌عین ‌حال روی غذا در طبیعی‌ترین شکل آن تمرکز کنند.

 شکر

مصرف بیش از حد شکر فراوری ‌شده می‌تواند منجر به مقاومت به انسولین شود. سطوح بالاتر انسولین احتمالاً به رشد سلول‌‌های سرطانی کمک می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که بین رژیم‌های غذایی با شاخص گلیسمی بالا و خطر ابتلا به سرطان سینه، صرف‌نظر از وضعیت یائسگی، مصرف الکل و فعالیت بدنی ارتباط وجود دارد. پس با مصرف کربوهیدرات‌های پیچیده، فیبر و پروتئین، تولید انسولین را محدود کنید. دکتر شاین پیشنهاد می‌کندکه از نوشیدنی‌های شیرین و گازدار و نوشیدنی‌های میوه‌ای خودداری و قندهای طبیعی موجود در میوه‌ها و سبزیجات را انتخاب کنید.

 استرس

مطالعاتی که استرس را با بروز سرطان مرتبط می‌کند، نتایج متفاوتی را نشان داده‌اند. اندازه‌گیری استرس دشوار است. آن چه برای یک نفر استرس‌زاست ممکن است برای دیگری نباشد. او پیشنهاد می‌کند در صورت امکان از همنشینی با افرادی که باعث استرس می‌شوند، اجتناب کنید. مدیتیشن، نشستن در جکوزی، گذراندن وقت در طبیعت و ... می‌تواند برای دوری از استرس مفید باشد.

منبع: خراسان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->