استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین
سرخط خبرها

آسفالت ۸۰ درصد از معابر خاکی شهرمشهد

  • کد خبر: ۱۳۲۱۷۴
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
آسفالت ۸۰ درصد از معابر خاکی شهرمشهد
به گفته مدیرکل نظارت بر نگهداری تأسیسات شهری شهرداری، ۷۵ درصد عملیات پیاده‌روسازی مشهد در حاشیه شهر اجرا شده است.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ شهرداری مشهد برای آسفالت بخش زیادی از معابر خاکی شهرمان، برنامه ویژه‌ای دارد تا زندگی شهری شهروندان و ساکنان کوچه‌های خاکی، کمی بهتر شود. در سال‌های گذشته بخش شایان‌توجهی از معابر خاکی مشهد، آسفالت شد، اما همچنان معابر خاکی فراوانی در شهر وجود دارد و براساس برنامه‌ای که امسال مدیریت شهری در‌راستای توسعه متوازن شهر در دستورکار دارد، قرار است ۸۰ درصد از معابر خاکی مشهد که قابلیت آسفالت دارد، سامان‌دهی و بهسازی شود.

آسفالت ۸۰‌هزار متر از معابر خاکی

مدیرکل نظارت بر نگهداری، تعمیرات و بهره‌برداری تأسیسات و زیرساخت‌های شهری شهرداری مشهد، در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه از ابتدای امسال برای معابر خاکی شهر، حدود ۱۰‌هزار‌تن آسفالت‌ریزی انجام شده است، گفت: این حجم آسفالت‌ریزی سبب شده است ۸۰‌هزار‌مترمربع از معابر خاکی شهرمان آسفالت شود.

بهنام خیاط افزود: همچنین حدود ۳۴‌هزار‌تن آسفالت برای روکش در معابر شهر ریخته شده و با این میزان از آسفالت‌ریزی، عملیات روکش آسفالت برای ۳۸۰‌هزار‌مترمربع از معابر شهر مشهد به مرحله اجرایی رسیده است. در‌مجموع از ابتدای امسال ۳۶۰‌هزار مترمربع عملیات روکش آسفالت، لکه‌گیری و آسفالت معابر خاکی به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری توان دارد که عدد آسفالت معابر را تا دوبرابر عدد فعلی افزایش دهد، ادامه داد: با تحقق این موضوع تا پایان سال مالی که ماه‌های اردیبهشت و خرداد سال آینده است، می‌توان بین یک تا یک‌و‌نیم‌میلیون‌مترمربع عملیات آسفالت در شهر اجرا کرد، اما مشکل اصلی در این زمینه قیر است؛ قیر را باید به‌صورت نقدی خریداری کرد و به‌همین‌دلیل، کار کمی سخت شده است.

یک‌میلیون متر‌مربع معبر خاکی در شهر

خیاط در ادامه با بیان اینکه سطح معابر خاکی شهر به‌دلیل افزوده‌شدن روستا‌ها به شهر متغیر است، تصریح کرد: در‌مجموع یک‌میلیون مترمربع معبر خاکی در شهر وجود دارد که از این میزان، ۵۰۰‌هزار مترمربع دارای طرح تفصیلی بوده یا بافت شهری در آن شکل گرفته است و می‌توان این معابر را آسفالت کرد. وی افزود: اکنون نیز به مناطق اعتبار داده شده است تا قبل از عید نوروز بتوانند سطح آسفالت معابر خاکی را به عدد ۳۰۰‌هزار مترمربع برسانند و امیدواریم با این هدف‌گذاری، ۸۰ درصد از معابر خاکی که قابلیت آسفالت را دارد، آسفالت شود و در‌اختیار همشهریان قرار گیرد.

هر ۲۰‌سال یک بار، آسفالت‌ریزی ۲۴۵‌میلیون متر‌مربع

مدیرکل نظارت بر نگهداری، تعمیرات و بهره‌برداری تأسیسات و زیرساخت‌های شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه معابر شهر مشهد ۲۴۵‌میلیون مترمربع است، گفت: برنامه شهرداری این است که عملیات روکش آسفالت به‌صورت سالانه بین یک تا ۲‌میلیون‌مترمربع اجرا شود تا بتوانیم هر ۲۰‌سال، معبری را که ۲۰‌سال پیش آسفالت شده است، دوباره آسفالت کنیم.

تایل‌فرش، جایگزین آسفالت

وی در ادامه با اشاره‌به تغییر مصالح روکش معبر از آسفالت به بتن گفت: با‌توجه‌به اینکه در شهرمان به‌صورت سالانه حدود ۷۵۰ کیلومتر عملیات حفاری صورت می‌گیرد و این حجم عملیات حفاری از‌سوی دستگاه‌های مختلف سبب آسیب‌رساندن به آسفالت می‌شود و درنهایت در معابر شاهد آسفالت نامناسب هستیم، استفاده از مصالح بتنی همچون تایل‌فرش در دستور‌کار است. این کار در گذشته در برخی معابر اجرایی شد و امسال هم در یکی از خیابان‌های بولوار شاهنامه، عملیات روکش معبر با مصالح بتنی اجرا شده است.
خیاط گفت: تلاش می‌کنیم در معابری با کمتر از ۱۲‌متر، تایل‌فرش را اجرایی کنیم تا هر زمانی‌که نیاز بود، در این معابر، عملیات حفاری انجام شود، تایل‌فرش برداشته شود و پس از پایان حفاری، دوباره تایل‌فرش در جای خود قرار گیرد.

بهسازی ۲ میلیون‌و ۲۰۰ هزار مترمربع پیاده‌رو

مدیرکل نظارت بر نگهداری، تعمیرات و بهره‌برداری تأسیسات و زیرساخت‌های شهری شهرداری مشهد در ادامه با اشاره‌به آخرین وضعیت عملیات پیاده‌روسازی در شهر گفت: در مشهد، ۶‌میلیون‌و‌۵۰۰‌هزار‌مترمربع پیاده‌رو وجود دارد و تاکنون ۲‌میلیون‌و‌۲۰۰‌هزارمترمربع از پیاده‌رو‌های شهر بهسازی شده است.
وی با اشاره‌به اینکه برنامه شهرداری برای سال جاری، اجرای عملیات پیاده‌روسازی در مساحت ۲۰۰‌هزار مترمربعی است، افزود: از ابتدای سال، ۴۰‌هزار مترمربع پیاده‌روسازی انجام شده و با توجه‌به اینکه اخیرا ۷۰ درصد از بودجه این بخش اختصاص یافته است، تا دو هفته آینده، عملیات بهسازی پیاده‌رو‌های شهر با سرعت اجرایی‌
می‌شود.

۷۵ درصد پیاده‌رو‌سازی شهر در حاشیه شهر

خیاط با تأکید بر اینکه اولویت مدیریت شهری در بخش پیاده‌روسازی نیز، حاشیه شهر است، تصریح کرد: مناسب‌سازی پیاده‌رو‌های حاشیه شهر و محلات کم‌برخوردار، یکی از اهداف مدیریت شهری است؛ از‌همین‌رو از مجموع ۴۰‌هزار‌مترمربع عملیات پیاده‌روسازی که از ابتدای سال اجرا شده، حدود ۳۰‌هزار‌مترمربع از آن مربوط‌به پیاده‌رو‌های حاشیه شهر بوده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->