علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها

آغاز ثبت‌نام آزمون سردفتری ۱۴۰۱ + لینک ثبت‌نام (۱۰ آبان ماه ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۳۲۴۳۴
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
آغاز ثبت‌نام آزمون سردفتری ۱۴۰۱ + لینک ثبت‌نام (۱۰ آبان ماه ۱۴۰۱)
سازمان سنجش آموزش کشور ثبت‌نام داوطلبان برای شرکت در آزمون سردفتری ۱۴۰۱۲ را شروع کرده است. این آزمون بر اساس قانون تسهیل صدور مجوز‌ها و بدون تعیین ظرفیت است.

به گزارش شهرآرانیوز، سازمان سنجش آموزش کشور اطلاعیه راهنمای ثبت‌نام آزمون انتخاب سردفتر اسناد رسمی ۱۴۰۱ را شروع کرد. متقاضیان می‌توانند تا ۱۵ آبان ۱۴۰۱ برای ثبت‌نام در این آزمون که روز جمعه ۲۵ آذر ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد، اقدام کنند.

در اطلاعیه سازمان سنجش آمده است؛ "سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نظر دارد در راستای ماده (۳) قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار که بر اساس آن ماده (۵) قانون دفاتر اسناد رسمی اصلاح شده است از بین متقاضیان واجد شرایط زیر از طریق آزمون کتبی و اختبار، سردفتر اسناد رسمی انتخاب کند. "

طبق ماده (۳) قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار که پس از کش و قوس‌های طولانی در اردیبهشت‌ماه امسال تصویب نهایی و ابلاغ شد، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف است برای داوطلبانی که حداقل هفتاد درصد (%۷۰) امتیاز میانگین نمرات یک درصد (۱%) حائزان بالاترین امتیاز را کسب کنند، پروانه سردفتری صادر کند. این شرایط امکان افزایش کمّی سردفتران را مهیا می‌کند که با انتقاد سازمان ثبت و نیز کانون سردفتران و دفتریاران همراه بوده است.

پیش از این حسن بابایی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از لزوم صلاحیت پذیرفته‌شدگان در آزمون سردفتری خبر داده بود که با مفاد قانون تسهیل صدور مجوز‌ها در تضاد است.

همچنین در اطلاعیه منتشر شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور "آزمون کتبی و اختبار" قید شده است که احتمال ریزش پذیرفته‌شدگان در مرحله آزمون شفاهی (اختبار) را محتمل می‌کند. گفتنی است پیش از این هیئت مقررات‌زدایی برگزاری آزمون‌های شفاهی برای صدور پروانه را غیرقانونی اعلام کرده بود. امری که البته در آزمون سردفتری اسناد رسمی ۱۴۰۱ پیش‌بینی شده است.

هیئت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار در پنجاه‌وچهارمین نشست خود – پیش از تصویب و ابلاغ قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار - به استناد قانون اصلاح موادی ۱ و ۷ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، ۷ تصمیم را برای تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار اتخاذ کرد. بند ۷ این تصمیمات می‌گوید: "شرط نظر کارشناس، آزمون شفاهی و دیگر زمینه‌های اعمال سلیقه تا حد ممکن از شرایط صدور مجوز حذف شود. "

با این حال و با توجه به این مقرره و نیز قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار که در پی آزمون پرحاشیه وکالت، استفساریه را هم گذرانده، در اطلاعیه آزمون سردفتری اسناد رسمی ۱۴۰۱ آمده؛ اختبار شفاهی و گزینش با احراز صلاحیت داوطلب برای تصدی سردفتری اسناد رسمی مطابق مقررات به تشخیص سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خواهد بود.

به هر حال متقاضیان برای شرکت در آزمون سردفتری اسناد رسمی ۱۴۰۱ باید دارای شرایط سنی ۲۴ تا ۵۰ سال باشند و با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjsh.org و پرداخت ۲۰۰ هزار تومان، در این آزمون ثبت‌نام کنند.

طبق اعلان سازمان سنجش، ادبیات فارسی (با ضریب ۲)، عربی (با ضریب ۱)، احکام شرعی (با ضریب ۲)، اطلاعات عمومی (با ضریب ۱)، حقوق ثبت (شامل آیین‌نامه‌ها، قانون حدنگار و کاداستر و مجموعه بخشنامه‌های ثبتی با ضریب ۳)، حقوق مدنی (به جز مباحث نکاح و طلاق با ضریب ۳)، حقوق جزا (جزای عمومی و اختصاصی با ضریب ۲)، حقوق تجارت (با ضریب ۲)، قانون دفاتر اسناد رسمی و آیین‌نامه مربوط (با ضریب ۳)، مواد آزمون انتخاب شده‌اند و برای این آزمون نمره منفی لحاظ می‌شود.

منبع: تسنیم

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->