اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز ملاقات امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالی در گامبیا مفاد جدید آتش‌بس غزه منتشر شد | آزادی۱۰۰۰ فلسطینی مقابل۳۳ اسیر اسرائیلی درگیری مسلحانه در زاهدان یک کشته و سه مجروح برجا گذاشت (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خط‌ونشان جدید کنگره آمریکا برای مجازات دانشجویان حامی غزه وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، نتانیاهو را تهدید کرد قدردانی امیرعبداللیهان از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از فلسطین تاکید مقام حماس بر پیگیری مذاکرات و آتش بس | نتانیاهو به دنبال توافق نیست لاپید: پایان جنگ بدون دستیابی به توافق ممکن نیست یمن: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز خواهد شد امیرعبداللهیان: باید رژیم سرکش و اشغالگر فلسطین را متوقف، محاکمه و مجازات کرد ادعای شورای امنیت داخلی اسرائیل درباره یحیی السنوار شعار هزاران صهیونیست برای سرنگونی نتانیاهو حمله پلیس آلمان به دانشجویان حامی فلسطین حمله موشکی جدید حزب الله به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایهود باراک: حمله به رفح یک اشتباه بزرگ راهبردی است صادق خان برای سومین دور شهردار لندن شد جنایت جدید صهیونیست‌ها در کرانهٔ باختری (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) دومین حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین علیه اسرائیل (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعزام ۵ بالگرد اسرائیلی به غزه برای انتقال نظامیان مجروح
سرخط خبرها

شمارش ۶۲ درصد آرا؛ نتانیاهو پیشتاز انتخابات کنست رژیم صهیونیستی

  • کد خبر: ۱۳۲۵۹۹
  • ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
شمارش ۶۲ درصد آرا؛ نتانیاهو پیشتاز انتخابات کنست رژیم صهیونیستی
نتایج اولیه شمارش آرای انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی از پیشتازی ائتلاف نتانیاهو حکایت دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، نتایج اولیه شمارش آرای انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که ائتلاف راست افراطی به ریاست نتانیاهو تاکنون بیشترین تعداد کرسی را بدست آورده است.

براساس گزارش آرتی، رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند نتایج اولیه پس از شمارش ۶۲ درصد آرای انتخابات کنست این رژیم، از پیشتازی جناح راستگرا به رهبری بنیامین نتانیاهو و شانس بیشتر او برای تشکیل کابینه آتی این رژیم خبر می‌دهد.

کانال ۱۲ اسرائیل نیز گزارش داد که پس از شمارش ۶۲ درصد آرا، حزب لیکود ۳۳ کرسی، یش عتید ۲۵ کرسی، صهیونیسم مذهبی ۱۴ کرسی، وحدت ملی ۱۲ کرسی و شاس ۱۲ کرسی به دست آوردند.

بنابراین، ائتلاف نتانیاهو تاکنون ۶۹ کرسی از ۱۲۰ کرسی در کنست را دارد، در حالی که ائتلاف ضد نتانیاهو دارای ۴۷ کرسی است. در همین حال احزاب بلد، فهرست متحد عربی و مرتز نتوانستند از این آستانه عبور کنند.

پیش از این، «یائیر لاپید» نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی در واکنش به انتشار نتایج نظرسنجی‌های پای صندوق که حکایت از پیشتازی ائتلاف راست به رهبری «بنیامین نتانیاهو» داشت، گفت که منتظر اعلام نتایج رسمی انتخابات می‌ماند.

بیست و پنجمین دوره انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی (کنست) که پنجمین انتخابات در کمتر از چهار سال گذشته است، دیروز سه شنبه برگزار شد. الجزیره اعلام کرد که ۷۱.۳ درصد واجدین شرایط رای‌دهی در انتخابات رژیم صهیونیستی شرکت کرده‌اند.

چهار کابینه قبلی این رژیم که با ائتلاف احزاب کوچک‌تر تشکیل شده بود همگی به شکست انجامید؛ برخی ناظران سیاسی احتمال شکست ائتلاف بعدی چه به رهبری لاپید یا رهبری نتانیاهو را هم دور از انتظار نمی‌دانند. مساله‌ای که بن‌بست سیاسی در این رژیم را عمیق‌تر و پیچیده‌تر خواهد کرد.

طبق گزارش کان‌نیوز، مقام‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرده بودند که ۶۷۸۸۸۰۴ نفر واجد شرکت در این انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->