Google Photos به زودی می‌تواند کیفیت ویدیوهایتان را بهبود دهد ویدئو | سگ رباتیک «بوستون داینامیکس» در لباس خزدار! ویدئو | اضافه‌شدن بچه غول به کلش آو کلنز! رایتل، تنها اپراتوری که سرعت اینترنت ۴G را افزایش داده است مرورگر محبوب Arc بالاخره برای ویندوز هم منتشر شد الگوریتم جدید اینستاگرام به محتواهای دست اول اهمیت می‌دهد هوش مصنوعی آرتروز را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد | التهاب محرک اصلی آسیب مفصلی در آرتروز گذری بر خدمات ارزنده پروفسور علی اکبر جلالی ملقب به «پدر فناوری اطلاعات ایران» | سرعت به وقت خدمت ویژگی جدید Community Game Help برای پلی‌استیشن ۵ منتشر شد | راهنمای ویدئویی بازی‌ها رباتی که برای یادگیری رفتار انسان فقط به ۲۴ ساعت زمان نیاز دارد! + ویدئو معرفی بازی «مردم پنهان» Hidden Folks (اندروید، IOS) + دانلود نسخۀ جدید ناتینگ فون ۲a رونمایی شد + مشخصات و قیمت سرانجام گوگل پلی می‌تواند دو برنامه را به طور همزمان دانلود کند بسیاری از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض در iOS ۱۸ به‌روز می‌شوند سامسونگ اولین گوشی اندرویدی‌اش را ۱۵ سال پیش رونمایی کرد کدام مناطق و محلات مشهد دارای اینترنت فیبر نوری هستند؟ جزئیاتی تازه از قابلیت AI Explorer در ویندوز ۱۱ تریلر نسخه Early Access بازی No Rest for the Wicked اندازه نینتندو سوییچ ۲ احتمالا با نسل قبلش متفاوت باشد ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
سرخط خبرها

انتقاد تند معاون مخابرات از صحبت‌های زارع‌پور درباره ارائه ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری

  • کد خبر: ۱۳۳۸۴۶
  • ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸
انتقاد تند معاون مخابرات از صحبت‌های زارع‌پور درباره ارائه ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری
معاون فناوری ارتباطات شرکت مخابرات خطاب به وزیر ارتباطات گفت: یا نمی‌دانی پورت فیبر نوری چیست یا نمی‌دانی ۲۰ میلیون چه مقدار است!

به گزارش شهرآرانیوز - سید میثم سیدصالحی، معاون فناوری اطلاعات شرکت مخابرات، در گفتگو با روزنامه جوان به انتقاد از طرح ارائه ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری پرداخته و آن را وعده‌ای غیرممکن می‌داند. سیدصالحی در خصوص این طرح خطاب به وزیر ارتباطات گفت:

روز اول باید می‌گفتیم آقای وزیر شما بر چه مبنایی داری می‌گویی به ۲۰ میلیون پورت FTTH نیاز است؟ مبنای خودت را بگو. یا نمی‌دانی پورت چیست یا نمی‌دانی ۲۰ میلیون چه مقدار است! کجای دنیا یک چنین سرویسی دارد؟!

معاون فناوری اطلاعات شرکت مخابرات در ادامه به این نکته اشاره کرده است که وضعیت اینترنت فیبر نوری ایران را نمی‌توان با کشور‌های کوچک‌تر یا دارای فناوری پیشرفته‌تر مقایسه کرد، وی اظهار داشت: «شما دارید در مورد کشوری که کوچک‌تر از یکی از استان‌های کوچک ماست صحبت می‌کنی یا درباره کشور‌های صاحب فناوری صحبت می‌کنی؟»

به گفته او، اجرایی کردن طرح FTTH در چنین سطحی مورد نیاز جمعیت ۱۰ میلیونی کاربران اینترنت در ایران نیست. او در این خصوص اظهار داشت: «فرانسه ۶۰ میلیون پورت ADSL دارد، به سمت FTTH هم حرکت کرده‌است و ۱۰ تا ۱۲ درصد سرویس FTTH دارد. ما کلاً با ۱۰ میلیون کاربر می‌خواهیم به ۲۰ میلیون FTTH برسیم.»

طرح توسعه FTTH و ارائه ۲۰ میلیون پورت به منازل و کسب‌وکار‌ها تا پایان سال ۱۴۰۴ بار‌ها در دولت سیزدهم و توسط زارع‌پور، وزیر ارتباطات تکرار شده است. این طرح جزء مهم‌ترین برنامه‌های وزارتخانه معرفی شده، اما تاکنون از سوی برخی کارشناسان نقد شده است. مهم‌ترین نقد‌ها به این طرح این است که ارائه ۲۰ میلیون پورت تا سه سال آینده هزینه‌بر و دشوار است. علاوه بر این، هزینه بالای تجهیزات فیبر نوری برای کاربران و کسب‌وکار‌ها باعث می‌شود این فناوری با وجود صرف هزینه بسیار، چندان مورد استقبال قرار نگیرد.

سیدصالحی به عدم همخوانی طرح‌های وزارت ارتباطات درباره پروژه FTTH با قواعد بازار اشاره کرده و در خصوص برنامه شرکت مخابرات در این حوزه چنین توضیح داد: «وزارت ارتباطات نشسته پشت در‌های بسته و برای خودش تصمیم گرفته، قواعدی هم که می‌گذارد با قواعد بازار همخوانی ندارد. مخابرات دارد مسیر خودش را می‌رود و ان‌شاءالله تا سال ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ در ۵ میلیون پورت سرویس خواهد داد. الان ۲ میلیون پوشش دارد، ۲۰۰ هزار عدد هم ارائه شده است»

منبع: زومیت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->