آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان
سرخط خبرها

اعترافات ۲ دختر نوجوانی که آدم ربایی کردند!

  • کد خبر: ۱۳۴۰۲۰
  • ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲
اعترافات ۲ دختر نوجوانی که آدم ربایی کردند!
روز پنجشنبه دوازدهم آبان‌ماه، زوجی افغان سراسیمه به اداره پلیس رفتند و خبر از ربوده‌شدن ۲ فرزند خردسال‌شان دادند.

به گزارش شهرآرانیوز، زن جوان در توضیح ماجرا گفت: روز گذشته (چهارشنبه) ۲ زن که یکی از آن‌ها ماسک به‌صورت و عینک آفتابی به چشم داشت و دیگری با روبند مشکی صورتش را پوشانده بود به مقابل خانه ما آمدند. آن‌ها خودشان را خیر معرفی کردند و گفتند که قصد دارند برای کودکان کفش و لباس تهیه کنند. وقتی به آن‌ها گفتم دختر و پسری ۳ و ۵ ساله در خانه دارم، خواستند آن‌ها را صدا بزنم و وقتی فرزندان‌مان به مقابل در آمدند، آن دو زن از من خواستند کفش بچه‌ها را هم بیاورم تا سایز پایشان را ببینند و بعد برای خرید به بازار بروند. من هم به داخل خانه برگشتم، اما وقتی کفش بچه‌ها را با خود آوردم، نه از بچه‌هایم خبری بود و نه از آن دو ناشناسی که خودشان را خیر معرفی می‌کردند.

پس از اظهارات این زوج، تحقیقات برای یافتن ۲ کودک ربوده‌شده آغاز شد تا اینکه یکی از آدم‌ربایان با خانواده آن‌ها تماس گرفت و برای آزادی بچه‌ها درخواست یک‌میلیارد تومان پول نقد کرد.

به‌دنبال این تماس، معلوم شد که خواهر و برادر خردسال با انگیزه اخاذی ربوده شده‌اند، اما درحالی‌که تحقیقات در این پرونده ادامه داشت، اتفاق هولناکی رخ داد. سیزدهم آبان‌ماه افرادی که برای هواخوری به بوستان ولایت رفته بودند، در میان شمشاد‌ها با پیکر نیمه‌جان ۲ کودک روبه‌رو شدند و پلیس و اورژانس را خبر کردند. هر دو کودک به بیمارستان انتقال یافتند، اما دختربچه ۳ ساله به‌رغم تلاش پزشکان جانش را از دست داد. با این حال پسربچه به‌هوش آمد و از مرگ حتمی نجات یافت. این دو کودک همان خواهر و برادر افغان بودند که توسط ۲ زن ناشناس ربوده شده بودند. در این شرایط گزارش این حادثه مرگبار به قاضی محمدتقی شعبانی بازپرس جنایی تهران اعلام شد و او دستور شناسایی و بازداشت عاملان این گروگانگیری مرگبار را صادر کرد.

از سوی دیگر پزشکان با انجام آزمایش اولیه اعلام کردند که علت مرگ دختربچه مسمومیت به‌دلیل مصرف موادمخدر بوده و پسربچه ۵ ساله هم به‌دلیل مصرف مواد دچار مسمومیت شدید شده بود که خوشبختانه زنده ماند.

بازداشت متهمان

تیمی از مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران، ماموریت یافتند تا اسرار این جنایت هولناک را فاش کنند. آن‌ها در نخستین اقدام راهی پارک ولایت شدند؛ جایی که پیکر بچه‌ها در آنجا پیدا شده بود. در بررسی دوربین‌های مداربسته و تحقیقات میدانی معلوم شد که ۳ زن و یک مرد، پیکر خواهر و برادر خردسال را به آنجا منتقل کرده و سپس متواری شده‌اند. حتی در ادامه معلوم شد یکی از افرادی که با اورژانس تماس گرفته بود، یکی از متهمان بود.

از سوی دیگر مأموران شروع به تحقیق از پسربچه ۵ ساله که در بیمارستان تحت درمان بود کردند. او گفت ۳ خانم و یک آقا، وی و خواهرش را ربوده و در خانه‌ای که در نزدیکی خانه خودشان بوده آن‌ها را زندانی و شکنجه کرده بودند. وی می‌گفت زمانی که او و خواهرش بی‌تابی می‌کردند، زنی به آن‌ها دارویی خورانده بود که باعث شده بود حالشان بد شود.

کارآگاهان با سرنخ‌هایی که به‌دست آورده بودند و انجام اقدامات اطلاعاتی، ردپای متهمان را که یک زن، ۲ دخترش و پسرعمه دختران بودند، شناسایی و آن‌ها را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند. متهمان ساکن همان محلی بودند که زوج افغان و فرزندانش در آنجا زندگی می‌کردند و آشنایی کاملی با وضعیت زندگی این خانواده داشتند.

متهمان بازداشت‌شده دیروز برای انجام تحقیق به دادسرای جنایی تهران منتقل شدند. یکی از خواهران متولد ۸۳ و دیگری متولد ۸۶ است. پسرعمه آن‌ها هم متولد سال ۸۶ است و به‌جز مادر، همه آن‌ها زیر ۱۸ سال سن دارند و هنوز به سن قانونی نرسیده‌اند. یکی از دو خواهر در بازجویی‌ها به بازپرس جنایی تهران گفت: من و خواهرم و پسرعمه‌ام با دستور مادرم نقشه گروگانگیری را اجرا کردیم.

وی ادامه داد: مادرم هرازگاهی برای هواخوری به پارک محل می‌رفت و زن افغان هم بچه‌هایش را به همان پارک می‌آورد. آن‌ها با یکدیگر دوست شده بودند و مادرم متوجه شده بود که زن افغان وضع مالی نسبتا خوبی دارد. آنطور که وی به مادرم گفته بود پسران بزرگش و همسرش درآمد زیادی داشتند و به‌تازگی در افغانستان یک خانه مجلل خریده و پول و طلای زیادی در ایران پس‌انداز کرده بودند. متهم گفت: مادرم وقتی قصه زندگی زن افغان را شنید و متوجه شد که آن‌ها وضع مالی خوبی دارند، وسوسه شد تا نقشه‌ای برای اخاذی از آن‌ها طراحی کند، چراکه برخلاف این خانواده، وضعیت مالی ما بد بود و فقیر بودیم.

وقتی من و خواهرم از مادرم شنیدیم که خانواده افغان وضع مالی خیلی خوبی دارند و در جریان نقشه‌اش قرار گرفتیم، حاضر شدیم با او همکاری کنیم. مادرم بعد از چند روز جزئیات نقشه‌ای که کشیده بود را برایمان تعریف کرد و گفت باید ۲ فرزند خردسال این خانواده را گروگان بگیریم و با این ترفند از آن‌ها اخاذی کنیم. مادرم می‌گفت زن افغان به‌خاطر بچه‌هایش حاضر است هرکاری انجام بدهد و تهیه یک‌میلیارد تومان پول برای او کاری ندارد. اما این پول زندگی ما را تکانی می‌داد و می‌توانستیم از فقر نجات پیدا کنیم.

دختر نوجوان ادامه داد: برای اجرای نقشه از پسرعمه‌ام نیز کمک خواستیم و او هم قبول کرد به‌خاطر پول با ما همکاری کند. روز حادثه من و خواهرم صورتمان را پوشاندیم و به مقابل در خانه زن افغان رفتیم. با بازی در نقش خیر ۲ کودک افغان را ربوده و به کوچه پشتی بردیم. در آنجا پسرعمه‌ام با موتورش منتظرمان بود. بچه‌ها را سوار بر موتور کرده و ۵ نفری راه افتادیم. مسیر نزدیک بود، اما روی موتور جا نمی‌شدیم، به همین دلیل درخواست خودروی اینترنتی کردیم و بچه‌ها را نزد مادرم بردیم. سپس پسرعمه‌ام با خانواده بچه‌ها تماس گرفت و درخواست پول کرد.

بچه‌ها، اما بهانه می‌گرفتند و گریه می‌کردند. مادرم ابتدا کتکشان زد، اما آرام نشدند. در مرحله بعد به آن‌ها متادون و ترامادول داد که ناگهان حالشان بد شد. همه ترسیده بودیم، مادرم وحشت کرده بود و می‌ترسید مبادا بچه‌ها جانشان را از دست بدهند. خواهرم که در یک درمانگاه کار می‌کرد، نبض بچه‌ها را گرفت و گفت دختربچه سخت نفس می‌کشد. مادرم که پریشان بود، چند دقیقه‌ای فکر کرد و گفت باید بچه‌ها را به درمانگاه ببریم، اما اگر خودمان می‌بردیم، گیر می‌افتادیم. به همین دلیل بچه‌ها را سوار بر موتور کرده و در پارک رهایشان کردیم. در آن لحظه پسربچه نیمه‌هوشیار بود. با این حال من، خواهرم و مادرم سوار ماشین شدیم و به خانه برگشتیم، اما پسرعمه‌ام آنجا ماند تا سر و گوشی آب بدهد که در نهایت پلیس ردمان را زد و دستگیر شدیم.

براساس این گزارش، پرونده ۳ متهمی که زیر ۱۸ سال سن دارند برای ادامه رسیدگی به دادسرای اطفال فرستاده شد و پرونده مادر که دستور گروگانگیری داد، در دادسرای جنایی تهران در حال رسیدگی است. برای مادر به اتهام گروگانگیری و قتل قرار قانونی صادر شده و او برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفته است.

منبع: همشهری

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->