قسمت هجدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر بهادر اسدی کارگردان مشهدی درگذشت + بیوگرافی (۱۰ فروردین ۱۴۰۲) انتقاد نظام پرستاری از یک سریال تلویزیونی | ادبیات سخیف را کنار بگذارید زمان پخش «گاندو ۳» و «پایتخت ۷» اعلام شد| جزئیات تازه از سریال «پوریای ولی» ساخته مسعود جعفری جوزانی تعطیلی سینماهای کشور به مناسبت شب های احیا و شهادت امام علی(ع) جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر
سرخط خبرها

برنامه نود دیگر پخش نمی‌شود/ تشخیص آمدن عادل فردوسی‌پور را به مدیر شبکه سه واگذار کرده‌ایم

  • کد خبر: ۱۳۴۲۳
  • ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷
برنامه نود دیگر پخش نمی‌شود/ تشخیص آمدن عادل فردوسی‌پور را به مدیر شبکه سه واگذار کرده‌ایم
سیدمرتضی میرباقری، معاون سیما به نقد‌های زنجیره‌ای علیه مهران مدیری واکنش نشان داد و گفت با توجه به مسائل و مشکلات متعددی که داریم باید از نقد هوشمندانه و طنازانه استقبال کنیم و انتظار جدی که از مهران مدیری وجود دارد نسبت به مسائل اجتماعی بی‌تفاوت نباشد.

 به گزارش شهرآرانیوز، برنامه‌سازان شبکه نسیم در صداوسیما گردهم آمدند؛ به این جمع علی‌اصغر پورمحمدی هم اضافه شد. آرام‌آرام صحنه مرکز همایش‌ها با قدم‌های هنرمندان صاحب‌نام تلویزیون کامل‌تر می‌شد؛ بعد از رامبد جوان، سروش صحت، محمد بحرانی، نیما شعبان‌نژاد، محمد علیمردانی، پژمان بازغی، مهران مدیری و سیدمصطفی احمدی بعد از ضبط اولین برنامه در فصل جدید "دورهمی" به جمع برنامه‌سازان شبکه نسیم پیوستند.


بازگشت دورهمی و خندوانه


جلسه‌ای که معاون سیما و محمد احسانی مدیر شبکه نسیم در آن سخنرانی کردند. از نقش مهم سرگرمی و نشاط در تلویزیون گفتند و بازگشت برنامه‌هایی همچون "دورهمی" و در ادامه خندوانه را مغتنم شمردند. میرباقری تأکید کرد که نباید اجازه دهید که برنامه‌های موردعلاقه مردم، مدت زیادی آنتن را ترک کنند.
در این میانه، سیدعلی احمدی تهیه‌کننده برنامه "خندوانه" و رامبد جوان ابراز امیدواری کردند که این برنامه تلویزیونی فصل جدید خودش را در اسفندماه آغاز خواهد کرد.


پخش برنامه‌های شبکه نسیم تا محرم ۱۳۹۹


همان طوریکه احسانی مدیر شبکه نسیم به این نکته اشاره کرد که برنامه‌های جدیدی به شبکه اضافه می‌شوند، اما پخش برنامه‌های فعلی تا محرم آینده ادامه خواهد داشت.
به این ترتیب، با اضافه شدن "دورهمی" که از ۱۱ دی‌ماه به مدت سه‌شب روی آنتن خواهد بود؛ "خندوانه" هم که از اسفندماه اضافه می‌شوند، "کتاب باز" سروش صحت، "دست فرمون"، "چهل تیکه" و برنامه‌های دیگر، قسمت‌های بعدی‌شان را روی آنتن خواهیم دید. البته که "کودک‌شو" هم از چهاردهم اسفندماه به آنتن شبکه نسیم می‌رسد.


تقدیر از تهیه‌کننده شبکه نسیم


جالب است که در جمع تهیه‌کنندگان و برنامه‌سازان و هنرمندان شبکه نسیم از الهام حاتمی تهیه‌کننده و کارگردان برنامه چهل‌تیکه به عنوان موفق‌ترین، تقدیر شد.


نباید برنامه پرمخاطب مردم، از آنتن فاصله بگیرد


سیدمرتضی میرباقری در این دورهمی شبکه نسیم را یکی از پرمخاطب‌ترین و مهمترین شبکه‌های تلویزیون نامید و نقشش را در سبد رسانه‌ای مردم هم موثر و مهم دانست. شبکه‌ای که برنامه‌ورزشی، سریال تولیدی و برنامه خبری ندارد. با هوشمندی و درایت، خیلی زود در دل مردم جا گرفت و نبودن برندهایش، خلأیی است که هم مخاطب و هم تلویزیون احساس می‌کند. اینجا از مدیران و دست‌اندرکاران درخواست دارم که نگذارند برنامه موردپسند مردم از سبد رسانه‌ای‌شان خارج شود.
بعد از پایان دورهمی برنامه‌سازان و هنرمندان شبکه نسیم به سراغ مهران مدیری بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون و مجری برنامه "دورهمی" رفتیم و درباره نقد‌های زنجیره‌ای که بعد از پخش یلدای "دورهمی" به پا کردند سؤال کردیم، اما ترجیح داد گفت‌وگویی انجام ندهد.


واکنش به انتقاد‌های زنجیره‌ای علیه مهران مدیری


سیدمرتضی میرباقری معاون سیما به این نقد‌های زنجیره‌ای واکنش نشان داد و در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، گفت: مهران مدیری جزو هنرمندان ما هستند و دغدغه خاطر اجتماعی و هنری دارند؛ به همین‌خاطر وقتی برنامه‌ای اجرا می‌کنند با هویت خودشان این کار را اجرا می‌کنند. کسی اگر انتظار داشته باشد چه آقای مدیری و چه دوست دیگری که برنامه اجرا می‌کند بدون هویت خودش برنامه را اجرا کند نه آن برنامه می‌شود برنامه آقای مدیری و نه می‌شود دورهمی.
وی افزود: مدیری با هویت خودش، دورهمی را اجرا می‌کند و ما فکر می‌کنیم در هر صورت انتظار جدی که از ایشان داریم این است که نسبت به مسائل اجتماعی بی‌تفاوت نباشند و متناسب با برنامه‌ای که اجرا می‌کنند به این موضوعات بپردازند.


چرا گروهی و دسته‌ای به مدیری حمله کردند؟


میرباقری با اشاره به یلدای دورهمی و شروع نقد‌ها به مهران مدیری، گفت: اتفاق اخیری هم که افتاد مهران مدیری کار خودش را انجام داد یعنی هیچ‌کس احساس نکرد که مدیری خلاف هویت و شخصیت خودش انجام داده است.
وی در پاسخ به این سؤال که چرا زنجیره‌ای، دسته‌ای و گروهی به مهران مدیری هجمه وارد کردند، خاطرنشان کرد: در هر صورت فکر می‌کنم باید مقداری سعه صدر داشته باشیم و آستانه صبرمان را بالا ببریم. در هر صورت با توجه به مسائل و مشکلات مختلفی که در جامعه‌مان وجود دارد از نقد هوشمندانه و طنازانه استقبال کنیم و تا حدودی هم بتوانیم صبرمان را بالا ببریم. حتماً خط قرمز‌هایی در نظام وجود دارد و همچنین چهارچوب‌هایی که باید رعایت شود؛ این‌ها جزو مواردی است که رسانه بیش از هرچیزی نسبت به آن اعمال نظر دارد


واکنش به دستمزد‌های مهران مدیری و رضا رشیدپور


میرباقری در بخش دیگری از این گفتگو به دستمزد‌های میلیاردی مهران مدیری و رضا رشیدپور در شب‌های یلدا هم واکنش نشان داد و گفت: دستمزد‌هایی که مهران مدیری و رضا رشیدپور در این برنامه‌ها گرفته‌اند، ۱۰ درصد نسبت به دستمزد‌هایی که در سال‌های قبل گرفته‌اند تفاوت دارد و این رقم غیرمتعارفی نبوده است. اصلاً ما در برنامه آقای مدیری با تهیه‌کننده طرف بودیم و قرارداد داشتیم، اما این برنامه هیچ رقم و سیر غیرمتعارفی نداشته است.

 

نود دیگر نخواهد بود


معاون سیما درباره انتشار اخباری مبنی بر بازگشت عادل فردوسی‌پور به شبکه سه نیز تأکید کرد: برنامه‌ای به نام "نود" دیگر نخواهد بود و در قالب برنامه تلویزیونی دیگری خواهد بود؛ بحث اینکه نیایند، چنین چیزی مطرح نیست، اما تشخیص آمدن فردوسی‌پور را به مدیر شبکه سه واگذار کرده‌ایم و مدیر شبکه در حال بررسی است.


تبعیض و تفاوت دستمزد‌ها


وی در خصوص تفاوت دستمزد‌های مجریان و سازندگان تلویزیون و احیاناً تبعیضی که اتفاق می‌افتد، تأکید کرد: در رابطه با دستمزد‌ها نه برای مجریان بلکه برای بازیگران، کارگردان و تهیه‌کننده‌ها تفاوت‌هایی وجود دارد؛ اما در رسانه‌ملی این‌ها دارای استاندارد و چهارچوبند و اگر ما رشدی در دستمزد‌ها دیدیم کاملاً رشد طبیعی و تدریجی است. مثلاً ممکن است اعلام شود فلان سریال با رقمی اینچنینی ساخته شده یا فلان مجری فلان عدد دستمزد می‌گیرد. باید توجه داشته باشیم ارقامی که دریافت می‌شود به هیچ وجه نسبت به برنامه قبلی که این مجری یا کارگردان داشته تفاوتی نداشته و این تفاوت تدریجی بوده است.
میرباقری افزود: شاید این پرسش وجود داشته باشد آیا تفاوت‌ها وجود دارد؟ بله برای ما کیفیت برنامه و استقبال مخاطب بسیار مهم است. یعنی یک برنامه با ظرفیت ۱۰ درصدی مخاطب به صورت طبیعی دریافتی عواملش متفاوت می‌شود از برنامه‌ای که بیش از ۷۰ درصد مخاطب دارد و این متغیر‌ها جزو متغیر‌ها مورد توجه ما است.


واکنش به تولید برنده‌باش  در شبکه نمایش‌خانگی


معاون سیما درباره تولید برنامه برنده‌باش در شبکه نمایش‌خانگی، گفت: تلویزیون نسبت به برنامه‌های شاخص خود و زحمتی که برای برند شدنشان کشیده غیرت و حساسیت دارد و امتداد این‌ها را در غیر از مجموعه رسانه‌ملی غیرقابل قبول می‌داند. نمونه‌اش برنامه "دورهمی" بود که تحت‌عنوان "شب‌نشینی" به شبکه خانگی رفت، اما چیزی که وجود دارد استدلال رسانه‌ملی این بود که خواستگاه و طبیعت این برنامه در تلویزیون است و اگر برنامه‌ای می‌خواهد به جای دیگری برود چرا با استفاده از این عناوین و سرقت این عناوین، اتفاق می‌افتد.

 

شروع سلمان فارسی و الف‌فاخر‌های دفاع‌مقدس


میرباقری در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر شروع سریال‌های الف فاخر تلویزیون، گفت: در حال حاضر سه روز از تصویربرداری سریال "سلمان فارسی" در شهداد کرمان می‌گذرد و کاربزرگی است که زنگ خروج سازمان صداوسیما از رکود کار‌های فاخر تلویزیونی را به صدا درآورد. رویکرد جدیدی را در پیش گرفته‌ایم که به ساخت سریال‌های الف فاخر دفاع‌مقدس هم می‌رسد.


شروع سریال موسی (ع)  و تصمیم برای ملک سلیمان


وی در خصوص شروع فیلمبرداری سریال "حضرت موسی (ع) " و تصمیم برای ساخت سریال "ملک سلیمان"، توضیح داد: تکلیف متن و فیلمنامه سریال "حضرت موسی (ع) " روشن شده و دعا می‌کنیم جمال شورجه کارگردان این سریال هرچه زودتر سلامتی کامل‌شان را بدست آورند تا این سریال هم تولیدش را آغاز کند؛ اما در خصوص سریال "ملک سلیمان" هنوز در کلیات هستیم و به مرحله اجرا درنیامده است. خواجه نصیرالدین توسی هم در راه است و کار‌هایی مثل شهید صیاد شیرازی هم به پایان نگارش رسیده‌اند بستر‌ها و مقدمات تولیدشان فراهم خواهد شد.


تصمیم برای اصلاح برنامه انتخاباتی شبکه یک


معاون سیما نسبت به انتقاد درباره برنامه‌های انتخاباتی تلویزیون واکنش نشان داد و تصریح کرد: برنامه‌ها نظارت دارند، اما برخی به اصلاح نیاز دارند. از جمله این برنامه‌ها "هرکی شما بگین" مهران رجبی است که از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود و چهره نماینده مجلس نشان داده نمی‌شود؛ درباره این برنامه تصمیم گرفته شده که اصلاحاتی صورت بگیرد.

 

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->