وقتی «برمودا» رازهای کامران نجف‌زاده را هم افشا می‌کند! تمساح خونی و سال گربه زیر سایه «مست عشق» «لوران کانته» کارگردان فیلم کلاس درگذشت فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات نگاهی به مضمون بهار در شعر معاصر «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش
سرخط خبرها

آیا «بخارست» و فوتبال به کمک سینما می‌آیند؟

  • کد خبر: ۱۳۴۶۱۵
  • ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲
آیا «بخارست» و فوتبال به کمک سینما می‌آیند؟
فروش سینما‌های کشور در حدود دو ماه گذشته شرایط خوبی نداشته است اما با اکران فیلم‌های پرمخاطب مانند بخارست می‌توان به رونق بخشی بیشتر سینما‌های کشور امیدوار بود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ فروش سینما‌های کشور در حدود دو ماه گذشته شرایط خوبی نداشته است و اکران نشدن فیلم‌های جدید سبب شده است جدول فروش فیلم‌ها تغییری نکند. اما در هفته گذشته فروش فیلم رشد مختصری داشت که نوید رونق این صنعت و هنر را در کشور می‌داد و با اکران فیلم‌های پرمخاطب مانند بخارست می‌توان به رونق بخشی بیشتر سینما‌های کشور امیدوار بود. بدون شک سینما یکی از عوامل روحیه بخشی به جامعه است و در این راستا طرح و برنامه‌های بهتری باید در نظر گرفت.

افزایش ۳ نفری مخاطب برای نوبت اکران

در هفت روز گذشته هر سئانس از سینما‌های کشور حدود پانزده مخاطب داشته است. طبق اطلاعات سامانه مدیریت فروش و اکران، تا زمان تنظیم خبر، در هفت روز گذشته در ۱۱ هزار و ۴۹۲ سئانس در سراسر کشور ۱۷۸ هزار و ۶۴۶ نفر به سینما رفته اند و حاصل آن فروش ۵۱ میلیارد و ۱۳۲ میلیون و ۲۵۷ هزارو ۵۰۰ ریالی بوده است. این درحالی است که در آماری که روز ۱۴ آبان بررسی و منتشر شد، در ۱۰ هزار و ۶۵۵ سئانس در سینما‌های کشور ۱۳۰ هزار و ۹۱۵ نفر به سینما رفتند و فروش ۳۸ میلیارد و ۳۹۶ میلیون و ۱۰۰ هزارریالی حاصل شد. با مقایسه تعداد مخاطبان و فروش دو هفته متوجه می‌شویم که با افزایش مخاطب و فروش رو به رو شده ایم و باتوجه به آمار ذکر شده که در سمفا آمده است میانگین مخاطبان هر سئانس از حدود دوازده نفر به پانزده نفر رسیده است.

وضعیت فیلم‌هایی که تازه اکران شده اند

حدود دو ماه بود که هیچ فیلم تازه‌ای روی پرده سینما نرفته بود تا اینکه هم زمان چند فیلم و انیمیشن روی پرده سینما رفت تا دست کم بتوانند شرایط فروش گیشه را بهبود بخشند. انیمیشن «لوپتو»، فیلم سینمایی «طبقه یک و نیم» و فیلم سینمایی «بیرو» از آن دسته فیلم‌هایی هستند که به تازگی روی پرده سینما آمده اند، اما فروششان به قدری نبوده است که بتوانند کمبود فروش در سینما را جبران کنند.

فیلم «طبقه یک و نیم» یک روز زودتر از موعد معمول چهارشنبه‌ها و از سه شنبه، ۱۰ آبان، اکران خود را آغاز کرد و دو فیلم «بیرو» و «لوپتو» از تاریخ ۱۱ آبان به سینما‌های سراسر کشور آمدند که تا این لحظه فیلم «طبقه یک و نیم» ۲ میلیارد و ۸۱۱ میلیون و ۷۶۰ هزار ریال، فیلم «بیرو» ۳۱۳ میلیون و ۴۲۰ هزار ریال و انیمیشن «لوپتو» ۱۳ میلیارد و ۸۶۷ میلیون و ۴۵۲ هزارو ۵۰۰ ریال فروش داشته اند. «لوپوتو» به کارگردانی عباس عسکری با این فروش توانست صدرنشین فروش فیلم‌های سینمایی شود.

«پسر دلفینی» و «انفرادی» در جدول پرفروش‌ها

فیلم سینمایی «انفرادی» به کارگردانی مسعود اطیابی دومین فیلم پر فروش گیشه با فروش ۹۴۵ میلیون تومانی است که از هفتم اردیبهشت روی پرده سینما رفته است. انیمیشن «پسر دلفینی» نیز دومین انیمیشن روی پرده سینماست که در فهرست سه فیلم پر فروش نیز قرار دارد. این انیمیشن که دوم شهریور اکران شد در همه دو ماه و نیم گذشته در صدر فروش قرار داشته و حالا با فروش هشتصدمیلیون تومانی نیز در جایگاه سوم گیشه قرار گرفته است.

اکران «بخارست» با یک هفته تأخیر در سینما‌های کشور

یکی از اتفاقات هفته گذشته نیز این بود که در نوزدهمین جلسه شورای صنفی نمایش که روز یکشنبه، ۱۵ آبان، در خانه سینما تشکیل شد، قرارداد سرگروهی فیلم سینمایی «بخارست» به کارگردانی مسعود اطیابی به سرگروهی پردیس آزادی ثبت شد. اما اکران شدن یا نشدن این فیلم با کش و قوس‌هایی همراه بود و تهیه کننده این فیلم سینمایی در گفت وگویی که ۱۸ آبان ماه با خبرنگار صبا انجام داد، اعلام کرد که بحث تقارن با مسابقات جام جهانی و فرابورس و درنظر گرفتن سرمایه گذاران ازجمله دلایل تعویق اکران این فیلم است و قرار است در جلسه‌ای به این موضوع رسیدگی شود.

روز گذشته بیستمین جلسه شورای صنفی نمایش در خانه سینما تشکیل شد. در این جلسه مقرر شد فیلم سینمایی «بخارست» به کارگردانی مسعود اطیابی از روز سه شنبه، ۲۴ آبان، هم زمان با روز ارائه بلیت‌ها به صورت نیم بها اکران شود. پیش از این علی طلوعی، تهیه کننده «بخارست»، اعلام کرده بود: «این اولین فیلمی است که در مراحل تولید شاهد عرضه آن در فرابورس بودیم و این اتفاق پیش‌تر در سینمای ایران سابقه نداشته است. با توجه به منافع سهام داران خردی که در فرابورس بر روی این فیلم سرمایه گذاری کرده بودند، مجموع جمع بندی مان با توجه به رایزنی‌هایی که با فرابورس داشتیم به این نتیجه رسید که فعلا اکران فیلم را متوقف کنیم.» به همین ترتیب قرار است این فیلم با یک هفته تأخیر روی پرده بیاید.

بلاتکلیفی نمایش مسابقات فوتبال در سینما‌ها

همچنین در بیستمین جلسه شورای صنفی نمایش درباره شرایط اکران و فروش فیلم‌های در حال نمایش بحث و تبادل نظر شد. گرچه انتظار می‌رفت که هرچند دیر، اما در فاصله چند روز مانده تا آغاز مسابقات جام جهانی، تکلیف نمایش مسابقات فوتبال در سینما‌ها مشخص شود، هنوز هیچ خبری در این باره منتشر نشده است. به طورحتم این اتفاق به اعتقاد برخی می‌تواند شور و حال و مخاطبان را به سینما بیاورد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->